Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENDÜSTRİDE FİZYOTERAPİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Farklı çalışma alanlarında hastalıkları önleme, problemleri çözme amacıyla fizyoterapi uygulamalarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Endüstride Fizyoterapi ve Rehabilitasyon kavramı,Endüstride fizyoterapinin gelişimi,İş sağlığı ve güvenliği mevzuatına göre fizyoterapi ve rehabilitasyonu ilgilendiren yasal yükümlülükler.,İş Analizinin yapılması,Kümülative travma disorders kavramı,Ağır iş çalışanlarında görülen hastalıklar ve fizyoterapisi,Ayakta çalışan fabrika işçilerinde görülen kas iskelet sistemi hastalıkları ve fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarının içeriği,Oturarak çalışan fabrika işçilerinde görülen kas iskelet sistemi hastalıkları ve fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarının içeriği,Farklı iş kolları ve mesleki hastalıklar - I; Oto tamircileri, marangozlar,Farklı iş kolları ve mesleki hastalıklar -II; Gıda sektörü, İnşaat işçileri,İş kazaları ve korunma önerileri,Sağlık endüstrisinde iş kazaları ve korunma yöntemleri,İş kazalarından korunmaya yönelik egzersiz programları,Güncel literatür değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Endüstriyel rehabilitasyonda Fizyoterapinin rol, görev ve gelişimini tanımlar. | 9 | A, F |
Dünyada ve ülkemizde Endüstri alanında Fizyoterapiye dair çalışmaları özetler. | 10, 14, 9 | A, E |
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuatta fizyoterapiyi ilgilendiren konuları tanımlar. | 10, 9 | A, F |
Çalışma alanına dair koruyucu önlemleri kavrar. | 10, 9 | A, F |
Çalışanlara ve çalışma ortamına ait düzenlemeler ve yaklaşımları planlar. | 10, 9 | A, F |
Çalışanlara yönelik eğitim programlarını düzenler. | 10, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endüstride Fizyoterapi ve Rehabilitasyon kavramı | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
2 | Endüstride fizyoterapinin gelişimi | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
3 | İş sağlığı ve güvenliği mevzuatına göre fizyoterapi ve rehabilitasyonu ilgilendiren yasal yükümlülükler. | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
4 | İş Analizinin yapılması | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
5 | Kümülative travma disorders kavramı | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
6 | Ağır iş çalışanlarında görülen hastalıklar ve fizyoterapisi | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
7 | Ayakta çalışan fabrika işçilerinde görülen kas iskelet sistemi hastalıkları ve fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarının içeriği | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
8 | Oturarak çalışan fabrika işçilerinde görülen kas iskelet sistemi hastalıkları ve fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarının içeriği | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
9 | Farklı iş kolları ve mesleki hastalıklar - I; Oto tamircileri, marangozlar | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
10 | Farklı iş kolları ve mesleki hastalıklar -II; Gıda sektörü, İnşaat işçileri | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
11 | İş kazaları ve korunma önerileri | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
12 | Sağlık endüstrisinde iş kazaları ve korunma yöntemleri | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
13 | İş kazalarından korunmaya yönelik egzersiz programları | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
14 | Güncel literatür değerlendirmesi | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Öğrencilere ders notu verilecektir. |
1. Working Postures and Movements Tools for Evaluation and Engineering, Nico J. Delleman, Christine M. Haslegrave, Don B. Chaffin, 2004 by CRC Press LLCZ. 2. Essentials of Musculoskeletal Care 4th edition John F Sarwark MD, Sep 1, 2010 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 5 | 5 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(101/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENDÜSTRİDE FİZYOTERAPİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Farklı çalışma alanlarında hastalıkları önleme, problemleri çözme amacıyla fizyoterapi uygulamalarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Endüstride Fizyoterapi ve Rehabilitasyon kavramı,Endüstride fizyoterapinin gelişimi,İş sağlığı ve güvenliği mevzuatına göre fizyoterapi ve rehabilitasyonu ilgilendiren yasal yükümlülükler.,İş Analizinin yapılması,Kümülative travma disorders kavramı,Ağır iş çalışanlarında görülen hastalıklar ve fizyoterapisi,Ayakta çalışan fabrika işçilerinde görülen kas iskelet sistemi hastalıkları ve fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarının içeriği,Oturarak çalışan fabrika işçilerinde görülen kas iskelet sistemi hastalıkları ve fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarının içeriği,Farklı iş kolları ve mesleki hastalıklar - I; Oto tamircileri, marangozlar,Farklı iş kolları ve mesleki hastalıklar -II; Gıda sektörü, İnşaat işçileri,İş kazaları ve korunma önerileri,Sağlık endüstrisinde iş kazaları ve korunma yöntemleri,İş kazalarından korunmaya yönelik egzersiz programları,Güncel literatür değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Endüstriyel rehabilitasyonda Fizyoterapinin rol, görev ve gelişimini tanımlar. | 9 | A, F |
Dünyada ve ülkemizde Endüstri alanında Fizyoterapiye dair çalışmaları özetler. | 10, 14, 9 | A, E |
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuatta fizyoterapiyi ilgilendiren konuları tanımlar. | 10, 9 | A, F |
Çalışma alanına dair koruyucu önlemleri kavrar. | 10, 9 | A, F |
Çalışanlara ve çalışma ortamına ait düzenlemeler ve yaklaşımları planlar. | 10, 9 | A, F |
Çalışanlara yönelik eğitim programlarını düzenler. | 10, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endüstride Fizyoterapi ve Rehabilitasyon kavramı | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
2 | Endüstride fizyoterapinin gelişimi | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
3 | İş sağlığı ve güvenliği mevzuatına göre fizyoterapi ve rehabilitasyonu ilgilendiren yasal yükümlülükler. | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
4 | İş Analizinin yapılması | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
5 | Kümülative travma disorders kavramı | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
6 | Ağır iş çalışanlarında görülen hastalıklar ve fizyoterapisi | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
7 | Ayakta çalışan fabrika işçilerinde görülen kas iskelet sistemi hastalıkları ve fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarının içeriği | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
8 | Oturarak çalışan fabrika işçilerinde görülen kas iskelet sistemi hastalıkları ve fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarının içeriği | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
9 | Farklı iş kolları ve mesleki hastalıklar - I; Oto tamircileri, marangozlar | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
10 | Farklı iş kolları ve mesleki hastalıklar -II; Gıda sektörü, İnşaat işçileri | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
11 | İş kazaları ve korunma önerileri | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
12 | Sağlık endüstrisinde iş kazaları ve korunma yöntemleri | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
13 | İş kazalarından korunmaya yönelik egzersiz programları | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
14 | Güncel literatür değerlendirmesi | 1. kaynaktan ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Öğrencilere ders notu verilecektir. |
1. Working Postures and Movements Tools for Evaluation and Engineering, Nico J. Delleman, Christine M. Haslegrave, Don B. Chaffin, 2004 by CRC Press LLCZ. 2. Essentials of Musculoskeletal Care 4th edition John F Sarwark MD, Sep 1, 2010 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |