Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE KLİNİK PROBLEM ÇÖZME I-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar KAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapistlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları vakalarda (ortopedik, kardiopulmoner problemler veya spor yaralanmaları) bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmek
Dersin İçeriğiBu ders; Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu,Multiple Skleroz Hastalığında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Parkinson Hastalığında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,İnmede Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Duchenne Musküler Distrofide Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Spinal Kord Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Serebral Palside Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Ön Çapraz Bağ Yaralanmalarında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Lumbal Disk Hernisinde Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Patellofemoral Ağrı Sendromunda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Rotator Cuff Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Ayak Bileği Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Patellofemoral Ağrı Sendromunda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Periferik Sinir Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Güncel kaynakları araştırır ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili olarak kullanır12, 15, 3, 4, 5, 9A, G
Grup vaka çalışmalarında hastanın bozukluk, aktivite ve katılım düzeyini fizyoterapi açısından değerlendirir12, 15, 3, 4, 5, 9A, G
Biyopsikososyal modeli klinik karar verme sürecinde uygulayabilir12, 15, 3, 4, 5, 9A, G
Klinik karar verme ve klinik yaklaşımları uygulama sürecinde grup çalışması becerilerini kullanır12, 15, 3, 4, 5, 9A
Vakayla ilgili değerlendirme sonuçları ile ilişkili olarak kısa ve uzun dönem tedavi hedefleri ve tedavi planını bilimsel temellere dayalı olarak tartışır12, 15, 3, 4, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klinik problem çözmenin kavramsal boyutuMebis ders notu
2Multiple Skleroz Hastalığında Değerlendirme-Fizyoterapi ve RehabilitasyonMebis ders notu
3Parkinson Hastalığında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notu
4İnmede Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notu
5Duchenne Musküler Distrofide Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notu
6Spinal Kord Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notu
7Serebral Palside Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notu
8Ön Çapraz Bağ Yaralanmalarında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notu
9Lumbal Disk Hernisinde Değerlendirme-Fizyoterapi ve RehabilitasyonMebis ders notu
10Patellofemoral Ağrı Sendromunda Değerlendirme-Fizyoterapi ve RehabilitasyonMebis ders notu
11Rotator Cuff Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve RehabilitasyonMebis ders notu
12Ayak Bileği Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve RehabilitasyonMebis ders notu
13Patellofemoral Ağrı Sendromunda Değerlendirme-Fizyoterapi ve RehabilitasyonMebis ders notu
14Periferik Sinir Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notu
Kaynak
Mebis ders notları
1- Susan Edwards. Neurological Physiotherapy: A Problem-Solving Approach, Churchill Livingstone, 2002. 2- Porter , S. Tidy’s Physiotherapy.Çeviri, Elsevier, 2003.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)111
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE KLİNİK PROBLEM ÇÖZME I-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar KAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapistlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları vakalarda (ortopedik, kardiopulmoner problemler veya spor yaralanmaları) bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmek
Dersin İçeriğiBu ders; Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu,Multiple Skleroz Hastalığında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Parkinson Hastalığında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,İnmede Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Duchenne Musküler Distrofide Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Spinal Kord Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Serebral Palside Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Ön Çapraz Bağ Yaralanmalarında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Lumbal Disk Hernisinde Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Patellofemoral Ağrı Sendromunda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Rotator Cuff Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Ayak Bileği Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Patellofemoral Ağrı Sendromunda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Periferik Sinir Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Güncel kaynakları araştırır ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili olarak kullanır12, 15, 3, 4, 5, 9A, G
Grup vaka çalışmalarında hastanın bozukluk, aktivite ve katılım düzeyini fizyoterapi açısından değerlendirir12, 15, 3, 4, 5, 9A, G
Biyopsikososyal modeli klinik karar verme sürecinde uygulayabilir12, 15, 3, 4, 5, 9A, G
Klinik karar verme ve klinik yaklaşımları uygulama sürecinde grup çalışması becerilerini kullanır12, 15, 3, 4, 5, 9A
Vakayla ilgili değerlendirme sonuçları ile ilişkili olarak kısa ve uzun dönem tedavi hedefleri ve tedavi planını bilimsel temellere dayalı olarak tartışır12, 15, 3, 4, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klinik problem çözmenin kavramsal boyutuMebis ders notu
2Multiple Skleroz Hastalığında Değerlendirme-Fizyoterapi ve RehabilitasyonMebis ders notu
3Parkinson Hastalığında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notu
4İnmede Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notu
5Duchenne Musküler Distrofide Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notu
6Spinal Kord Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notu
7Serebral Palside Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notu
8Ön Çapraz Bağ Yaralanmalarında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notu
9Lumbal Disk Hernisinde Değerlendirme-Fizyoterapi ve RehabilitasyonMebis ders notu
10Patellofemoral Ağrı Sendromunda Değerlendirme-Fizyoterapi ve RehabilitasyonMebis ders notu
11Rotator Cuff Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve RehabilitasyonMebis ders notu
12Ayak Bileği Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve RehabilitasyonMebis ders notu
13Patellofemoral Ağrı Sendromunda Değerlendirme-Fizyoterapi ve RehabilitasyonMebis ders notu
14Periferik Sinir Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notu
Kaynak
Mebis ders notları
1- Susan Edwards. Neurological Physiotherapy: A Problem-Solving Approach, Churchill Livingstone, 2002. 2- Porter , S. Tidy’s Physiotherapy.Çeviri, Elsevier, 2003.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51