Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİ II-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar KAYA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnme rehabilitasyonunda uygulanan ölçme, değerlendirme ve nörofizyolojik temelli yaklaşımlarla ilgili temel özelliklerin kavranmasını ve nörogelişimsel terapi yaklaşımlarını uygulamaya yansıtılmasını sağlamak, inme sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında nörogelişimsel terapi temelli problem çözme becerisini geliştirmek
Dersin İçeriğiBu ders; İnme, risk faktörleri, patofizyolojisi, yaygın klinik semptomlar ve ilişkili beyin hasarı alanlarının tanımlanması,Hemipleji rehabilitasyonunda genel prensipler, nörofizyolojik yaklaşımlar ve etki mekanizmaları,Bobath yaklaşımına giriş: Temel prensipler, normal ve anormal hareket,Bobath yaklaşımında değerlendirme yöntemleri,Bobath yaklaşımına göre flask dönemde inme rehabilitasyonu,Bobath yaklaşımına göre gövde, oturma ve mat aktiviteleri,Bobath yaklaşımına göre üst ekstremite eğitimi,Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite eğitimi,Hemipleji rehabilitasyonunda Margaret Johnstone yöntemi ,Hemipleji rehabilitasyonunda Todd-Davies yöntemi,Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - değerlendirme, gövde ve üst ekstremite teknikleri,Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - alt ekstremite teknikleri,İnme rehabilitasyonunda kullanılan güncel fizyoterapi yaklaşımları
,İnme rehabilitasyonunda kullanılan değerlendirme yöntemleri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hemipleji sonrası görülen klinik özellikleri ayırt eder16, 5, 9A, D
Hemiplejiye bağlı klinik problemleri tanımlar16, 5, 9A, D
Hastanın değerlendirilmesi için kullanılan yöntemleri açıklar5, 9A, D
Değerlendirme sonuçlarına göre hastanın fizyoterapi ve rehabilitasyonunu uygular16, 5, 9A, D
Hemipleji tedavisinde kullanılan Nörofizyolojik Yaklaşımların mekanizmalarını tartışır16, 5, 9A, D
Nörofizyolojik tedavi egzersizlerini uygular16, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnme, risk faktörleri, patofizyolojisi, yaygın klinik semptomlar ve ilişkili beyin hasarı alanlarının tanımlanmasıDers slaytları
2Hemipleji rehabilitasyonunda genel prensipler, nörofizyolojik yaklaşımlar ve etki mekanizmalarıDers slaytları
3Bobath yaklaşımına giriş: Temel prensipler, normal ve anormal hareketDers slaytları
4Bobath yaklaşımında değerlendirme yöntemleriDers slaytları
5Bobath yaklaşımına göre flask dönemde inme rehabilitasyonuDers slaytları
6Bobath yaklaşımına göre gövde, oturma ve mat aktiviteleriDers slaytları
7Bobath yaklaşımına göre üst ekstremite eğitimiDers slaytları
8Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite eğitimiDers slaytları
9Hemipleji rehabilitasyonunda Margaret Johnstone yöntemi Ders slaytları
10Hemipleji rehabilitasyonunda Todd-Davies yöntemiDers slaytları
11Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - değerlendirme, gövde ve üst ekstremite teknikleriDers slaytları
12Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - alt ekstremite teknikleriDers slaytları
13İnme rehabilitasyonunda kullanılan güncel fizyoterapi yaklaşımları
Ders slaytları
14İnme rehabilitasyonunda kullanılan değerlendirme yöntemleri Ders slaytları
Kaynak
Mebis ders notları
Adult Bobath (Bertha Bobath) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon 3’lü Kitap (ed. A. Ayşe Karaduman, Öznur Tunca Yılmaz) İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (ed. A. Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz) Nörolojik Fizyoterapi Ve Rehabilitasyonda Ölçme ve Değerlendirme (ed. A. Muhammed Kılınç, Sibel Aksu Yıldırım) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (ed. Candan Algun) Hemipleji Rehabilitasyonunda Nörofizyolojik Yaklaşımlar Kitabı (ed. Saadet Otman, Ayşe Karaduman, Ayşe Livanelioğlu) Nörolojik Rehabilitasyon (çeviri ed. Öznur Tunca Yılmaz) Nörolojik Rehabilitasyon Güncel Tedavi Yaklaşımları (ed. Öznur Tunca Yılmaz) Nörofizyolojik Temelli Tedavi Yaklaşımları (ed. Arzu Razak Özdinçler) Bobath Kavramı (çeviri ed. A. Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı21530
Genel Sınav ve Hazırlığı22040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİ II-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar KAYA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnme rehabilitasyonunda uygulanan ölçme, değerlendirme ve nörofizyolojik temelli yaklaşımlarla ilgili temel özelliklerin kavranmasını ve nörogelişimsel terapi yaklaşımlarını uygulamaya yansıtılmasını sağlamak, inme sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında nörogelişimsel terapi temelli problem çözme becerisini geliştirmek
Dersin İçeriğiBu ders; İnme, risk faktörleri, patofizyolojisi, yaygın klinik semptomlar ve ilişkili beyin hasarı alanlarının tanımlanması,Hemipleji rehabilitasyonunda genel prensipler, nörofizyolojik yaklaşımlar ve etki mekanizmaları,Bobath yaklaşımına giriş: Temel prensipler, normal ve anormal hareket,Bobath yaklaşımında değerlendirme yöntemleri,Bobath yaklaşımına göre flask dönemde inme rehabilitasyonu,Bobath yaklaşımına göre gövde, oturma ve mat aktiviteleri,Bobath yaklaşımına göre üst ekstremite eğitimi,Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite eğitimi,Hemipleji rehabilitasyonunda Margaret Johnstone yöntemi ,Hemipleji rehabilitasyonunda Todd-Davies yöntemi,Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - değerlendirme, gövde ve üst ekstremite teknikleri,Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - alt ekstremite teknikleri,İnme rehabilitasyonunda kullanılan güncel fizyoterapi yaklaşımları
,İnme rehabilitasyonunda kullanılan değerlendirme yöntemleri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hemipleji sonrası görülen klinik özellikleri ayırt eder16, 5, 9A, D
Hemiplejiye bağlı klinik problemleri tanımlar16, 5, 9A, D
Hastanın değerlendirilmesi için kullanılan yöntemleri açıklar5, 9A, D
Değerlendirme sonuçlarına göre hastanın fizyoterapi ve rehabilitasyonunu uygular16, 5, 9A, D
Hemipleji tedavisinde kullanılan Nörofizyolojik Yaklaşımların mekanizmalarını tartışır16, 5, 9A, D
Nörofizyolojik tedavi egzersizlerini uygular16, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnme, risk faktörleri, patofizyolojisi, yaygın klinik semptomlar ve ilişkili beyin hasarı alanlarının tanımlanmasıDers slaytları
2Hemipleji rehabilitasyonunda genel prensipler, nörofizyolojik yaklaşımlar ve etki mekanizmalarıDers slaytları
3Bobath yaklaşımına giriş: Temel prensipler, normal ve anormal hareketDers slaytları
4Bobath yaklaşımında değerlendirme yöntemleriDers slaytları
5Bobath yaklaşımına göre flask dönemde inme rehabilitasyonuDers slaytları
6Bobath yaklaşımına göre gövde, oturma ve mat aktiviteleriDers slaytları
7Bobath yaklaşımına göre üst ekstremite eğitimiDers slaytları
8Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite eğitimiDers slaytları
9Hemipleji rehabilitasyonunda Margaret Johnstone yöntemi Ders slaytları
10Hemipleji rehabilitasyonunda Todd-Davies yöntemiDers slaytları
11Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - değerlendirme, gövde ve üst ekstremite teknikleriDers slaytları
12Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - alt ekstremite teknikleriDers slaytları
13İnme rehabilitasyonunda kullanılan güncel fizyoterapi yaklaşımları
Ders slaytları
14İnme rehabilitasyonunda kullanılan değerlendirme yöntemleri Ders slaytları
Kaynak
Mebis ders notları
Adult Bobath (Bertha Bobath) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon 3’lü Kitap (ed. A. Ayşe Karaduman, Öznur Tunca Yılmaz) İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (ed. A. Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz) Nörolojik Fizyoterapi Ve Rehabilitasyonda Ölçme ve Değerlendirme (ed. A. Muhammed Kılınç, Sibel Aksu Yıldırım) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (ed. Candan Algun) Hemipleji Rehabilitasyonunda Nörofizyolojik Yaklaşımlar Kitabı (ed. Saadet Otman, Ayşe Karaduman, Ayşe Livanelioğlu) Nörolojik Rehabilitasyon (çeviri ed. Öznur Tunca Yılmaz) Nörolojik Rehabilitasyon Güncel Tedavi Yaklaşımları (ed. Öznur Tunca Yılmaz) Nörofizyolojik Temelli Tedavi Yaklaşımları (ed. Arzu Razak Özdinçler) Bobath Kavramı (çeviri ed. A. Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51