Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PEDİATRİK FİZYOTERAPİ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI, Dr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Pelin VURAL, Öğr. Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR |
Dersin Amacı | Pediatrik olgularda uygulanan fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel giriş, tanımlama,Büyüme gelişme, motor gelişim, motor öğrenme ve motor kontrol teorileri ,Refleksler,Normal motor gelişim ,Riskli bebekte fizyoterapi ve rehabilitasyon,Serebral palsi,Pediatrik rehabilitasyonda farklı değerlendirme yöntemleri ,Pediatrik rehabilitasyonda farklı tedavi yaklaşımları,Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar ,Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar,Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar ,Obstetrik Brakial Pleksus Yaralanması ve Spina Bifida’da fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Nöromuskuler Hastalıklar ve Down Sendromu’nda fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pediatrik rehabilitasyon ilkelerini tartışır. | 16, 9 | A |
Büyüme Gelişim, Motor Gelişim, Motor Öğrenme ve Motor Kontrol Teorilerini öğrenir. | 16, 9 | A |
Serebral palside fizyoterapi yaklaşımlarını öğrenir. | 16, 9 | A |
Down sendromu ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Nöromusküler hastalıkları ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Spina Bifida ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Brachial Pleksus ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Pediatrik rehabilitasyonda farklı değerlendirme ve uygulama yöntemlerini öğrenir ve uygular. | 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel giriş, tanımlama | |
2 | Büyüme gelişme, motor gelişim, motor öğrenme ve motor kontrol teorileri | 1. Kaynak, Sayfa 3-19, 8. Kaynak, Sayfa 3-29. |
3 | Refleksler | 4. Kaynak, Sayfa 5-10, 33-44 |
4 | Normal motor gelişim | 4. Kaynak, Sayfa 11-25, 10. Kaynak, Sayfa 31-51, 5. Kaynak, Sayfa 1-31, 3. Kaynak Sayfa 17-64 |
5 | Riskli bebekte fizyoterapi ve rehabilitasyon | 10. Kaynak, Sayfa 115-135, 3. Kaynak, Sayfa 103-166 |
6 | Serebral palsi | 4. Kaynak, 3. Kaynak, Sayfa 187-241, 8. Kaynak, Sayfa 459-519, 5. Kaynak, Sayfa 110-124, 7. Kaynak, Sayfa 1-41, 127-140, 177-192, 205-247, 9. Kaynak, Sayfa 1-17, 133-216, 228-276 |
7 | Pediatrik rehabilitasyonda farklı değerlendirme yöntemleri | MEBİS Ders notları |
8 | Pediatrik rehabilitasyonda farklı tedavi yaklaşımları | 2. Kaynak, web araştırması |
9 | Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar | 11. Kaynak |
10 | Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar | 11. Kaynak |
11 | Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar | 11. Kaynak |
12 | Obstetrik Brakial Pleksus Yaralanması ve Spina Bifida’da fizyoterapi ve rehabilitasyon | Ders notları, 3. Kaynak, Sayfa 247-294, 5. Kaynak, Sayfa 164-178 |
13 | Nöromuskuler Hastalıklar ve Down Sendromu’nda fizyoterapi ve rehabilitasyon | 3. Kaynak, Sayfa 351-375, 379-399, 8. Kaynak, Sayfa 295-321, 5. Kaynak, Sayfa 180-193 |
14 | Genel tekrar | Kaynak 1-11 |
Kaynak |
Öğrencilere ders notu verilecektir. |
1. Anne Shumway-Cook, Marjorie H. Woollacott. 'Motor Control Theory and Practical Application', Lippincott Williams & Wilkins, 2001. 2. Davis Scrutton, Diane Damiano, Margaret Mayston. 'Management of the Motor Disorders of Children with Cerebral Palsy', London: Mac Keith Press, 2004. 3. Jan Stephen Tecklin. 'Pediatric Physical Therapy', Lippincott Williams & Wilkins, 2013. 4. Karel Bobath. 'A Neurophysiological Basis for the Treatment of Cerebral Palsy', Cambridge University Press, 1991. 5. Sophie Levitt. 'Paediatric Developmental Therapy', Blackwell Scientific, 1984. 6. Freeman Miller. 'Physical Therapy of Cerebral Palsy', Springer, 2007. 7. Harold Yates, 'Handbook on Cerebral Palsy Risk Factors, Therapeutic Management and Long- Term Prognosis(Neurodevelopmental Diseases-laboratory and Clinical Research)', 2014. 8. Suzann K. Campbell, Robert J. Palisano, Margo Orlin. 'Physical Therapy for Children, 4th Edition', Elsevier, 2012. 9. Alfred L. Scherzer, Ingrid Tscharnuter. 'Early Diagnosis and Therapy in Cerebral Palsy : a primer on infant developmental problems', New York : M. Dekker, c1990. 10. Mark Drcanh, 'The clinical practice of pediatric physical therapy'. 11. Susan B O'Sullivan, Thomas J Schmitz. 'Improving functional outcomes in physical rehabilitation', F. A. Davis Company, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(119/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PEDİATRİK FİZYOTERAPİ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI, Dr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Pelin VURAL, Öğr. Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR |
Dersin Amacı | Pediatrik olgularda uygulanan fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel giriş, tanımlama,Büyüme gelişme, motor gelişim, motor öğrenme ve motor kontrol teorileri ,Refleksler,Normal motor gelişim ,Riskli bebekte fizyoterapi ve rehabilitasyon,Serebral palsi,Pediatrik rehabilitasyonda farklı değerlendirme yöntemleri ,Pediatrik rehabilitasyonda farklı tedavi yaklaşımları,Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar ,Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar,Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar ,Obstetrik Brakial Pleksus Yaralanması ve Spina Bifida’da fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Nöromuskuler Hastalıklar ve Down Sendromu’nda fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pediatrik rehabilitasyon ilkelerini tartışır. | 16, 9 | A |
Büyüme Gelişim, Motor Gelişim, Motor Öğrenme ve Motor Kontrol Teorilerini öğrenir. | 16, 9 | A |
Serebral palside fizyoterapi yaklaşımlarını öğrenir. | 16, 9 | A |
Down sendromu ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Nöromusküler hastalıkları ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Spina Bifida ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Brachial Pleksus ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Pediatrik rehabilitasyonda farklı değerlendirme ve uygulama yöntemlerini öğrenir ve uygular. | 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel giriş, tanımlama | |
2 | Büyüme gelişme, motor gelişim, motor öğrenme ve motor kontrol teorileri | 1. Kaynak, Sayfa 3-19, 8. Kaynak, Sayfa 3-29. |
3 | Refleksler | 4. Kaynak, Sayfa 5-10, 33-44 |
4 | Normal motor gelişim | 4. Kaynak, Sayfa 11-25, 10. Kaynak, Sayfa 31-51, 5. Kaynak, Sayfa 1-31, 3. Kaynak Sayfa 17-64 |
5 | Riskli bebekte fizyoterapi ve rehabilitasyon | 10. Kaynak, Sayfa 115-135, 3. Kaynak, Sayfa 103-166 |
6 | Serebral palsi | 4. Kaynak, 3. Kaynak, Sayfa 187-241, 8. Kaynak, Sayfa 459-519, 5. Kaynak, Sayfa 110-124, 7. Kaynak, Sayfa 1-41, 127-140, 177-192, 205-247, 9. Kaynak, Sayfa 1-17, 133-216, 228-276 |
7 | Pediatrik rehabilitasyonda farklı değerlendirme yöntemleri | MEBİS Ders notları |
8 | Pediatrik rehabilitasyonda farklı tedavi yaklaşımları | 2. Kaynak, web araştırması |
9 | Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar | 11. Kaynak |
10 | Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar | 11. Kaynak |
11 | Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar | 11. Kaynak |
12 | Obstetrik Brakial Pleksus Yaralanması ve Spina Bifida’da fizyoterapi ve rehabilitasyon | Ders notları, 3. Kaynak, Sayfa 247-294, 5. Kaynak, Sayfa 164-178 |
13 | Nöromuskuler Hastalıklar ve Down Sendromu’nda fizyoterapi ve rehabilitasyon | 3. Kaynak, Sayfa 351-375, 379-399, 8. Kaynak, Sayfa 295-321, 5. Kaynak, Sayfa 180-193 |
14 | Genel tekrar | Kaynak 1-11 |
Kaynak |
Öğrencilere ders notu verilecektir. |
1. Anne Shumway-Cook, Marjorie H. Woollacott. 'Motor Control Theory and Practical Application', Lippincott Williams & Wilkins, 2001. 2. Davis Scrutton, Diane Damiano, Margaret Mayston. 'Management of the Motor Disorders of Children with Cerebral Palsy', London: Mac Keith Press, 2004. 3. Jan Stephen Tecklin. 'Pediatric Physical Therapy', Lippincott Williams & Wilkins, 2013. 4. Karel Bobath. 'A Neurophysiological Basis for the Treatment of Cerebral Palsy', Cambridge University Press, 1991. 5. Sophie Levitt. 'Paediatric Developmental Therapy', Blackwell Scientific, 1984. 6. Freeman Miller. 'Physical Therapy of Cerebral Palsy', Springer, 2007. 7. Harold Yates, 'Handbook on Cerebral Palsy Risk Factors, Therapeutic Management and Long- Term Prognosis(Neurodevelopmental Diseases-laboratory and Clinical Research)', 2014. 8. Suzann K. Campbell, Robert J. Palisano, Margo Orlin. 'Physical Therapy for Children, 4th Edition', Elsevier, 2012. 9. Alfred L. Scherzer, Ingrid Tscharnuter. 'Early Diagnosis and Therapy in Cerebral Palsy : a primer on infant developmental problems', New York : M. Dekker, c1990. 10. Mark Drcanh, 'The clinical practice of pediatric physical therapy'. 11. Susan B O'Sullivan, Thomas J Schmitz. 'Improving functional outcomes in physical rehabilitation', F. A. Davis Company, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |