Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİ-Bahar Dönemi1+222
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRehabilitasyonda iş-uğraşı tedavisi temel değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımlarını planlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım, Tarihçe ve Teorileri,Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler,Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve Tedavisi,El Değerlendirme ve Tedavisi,Kendine Yardım Aletleri,Çalışma Postürü ve Aktivite Analizi,İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar,Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler,Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Aktivite Terapisi,Hemiplejide Evrelere Göre Ergoterapi,Çevre Bilimi ve Sağlık,Kognitif Değerlendirme ve Eğitim,Duyu Bütünlüğü Tanım ve Tedavisi,Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapideki genel performans,teori ve modelleri bilir4, 9A, H
ICF kavramı, çalışma, oyun ve boş zaman aktivitelerindeki rolleri ve işlerin analizini tanımlar4, 9A, H
Günlük yaşam aktiviteleri, el, iş ve kendine yardım aletleri gibi alanlarda değerlendirmeleri örnekler4, 9A, H
Farklı hastalık gruplarına özgü ergoterapi yaklaşımlarını açıklar4, 9A, H
Duyu Algı Motor Bütünlüğü yaklaşımını tanımlar4, 9A, H
Yaşam rolleri ve performansı ile ilgili ergoterapi değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını açıklar4, 5, 9A, H
Yaşam kalitesini artırmaya yönelik ergoterapi değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını tanımlar4, 5, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım, Tarihçe ve TeorileriMEBIS notları
2Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve BenzerliklerMEBIS notları
3Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve TedavisiMEBIS notları
4El Değerlendirme ve TedavisiMEBIS notları
5Kendine Yardım AletleriMEBIS notları
6Çalışma Postürü ve Aktivite AnaliziMEBIS notları
7İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik YaklaşımlarMEBIS notları
8Ev Düzenlemesinde Ergonomik PrensiplerMEBIS notları
9Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Aktivite TerapisiMEBIS notları
10Hemiplejide Evrelere Göre ErgoterapiMEBIS notları
11Çevre Bilimi ve SağlıkMEBIS notları
12Kognitif Değerlendirme ve EğitimMEBIS notları
13Duyu Bütünlüğü Tanım ve TedavisiMEBIS notları
14Pediatride İş ve Uğraşı TedavisiMEBIS notları
Kaynak
Pendleton, H. M., & Schultz-Krohn, W. (2017). Pedretti's Occupational therapy-e-book: Practice skills for physical dysfunction. Elsevier Health Sciences.
International Handbook of Occupational Therapy Interventions, Ingrid Söderback Pedretti's Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction, Heidi Pendleton, Winifred Schultz-krohn Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice, Annie Turner, Marg Foster, Sybil E. Johnson

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme122
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler122
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı166
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)59
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(59/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİ-Bahar Dönemi1+222
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRehabilitasyonda iş-uğraşı tedavisi temel değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımlarını planlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım, Tarihçe ve Teorileri,Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler,Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve Tedavisi,El Değerlendirme ve Tedavisi,Kendine Yardım Aletleri,Çalışma Postürü ve Aktivite Analizi,İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar,Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler,Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Aktivite Terapisi,Hemiplejide Evrelere Göre Ergoterapi,Çevre Bilimi ve Sağlık,Kognitif Değerlendirme ve Eğitim,Duyu Bütünlüğü Tanım ve Tedavisi,Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapideki genel performans,teori ve modelleri bilir4, 9A, H
ICF kavramı, çalışma, oyun ve boş zaman aktivitelerindeki rolleri ve işlerin analizini tanımlar4, 9A, H
Günlük yaşam aktiviteleri, el, iş ve kendine yardım aletleri gibi alanlarda değerlendirmeleri örnekler4, 9A, H
Farklı hastalık gruplarına özgü ergoterapi yaklaşımlarını açıklar4, 9A, H
Duyu Algı Motor Bütünlüğü yaklaşımını tanımlar4, 9A, H
Yaşam rolleri ve performansı ile ilgili ergoterapi değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını açıklar4, 5, 9A, H
Yaşam kalitesini artırmaya yönelik ergoterapi değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını tanımlar4, 5, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım, Tarihçe ve TeorileriMEBIS notları
2Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve BenzerliklerMEBIS notları
3Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve TedavisiMEBIS notları
4El Değerlendirme ve TedavisiMEBIS notları
5Kendine Yardım AletleriMEBIS notları
6Çalışma Postürü ve Aktivite AnaliziMEBIS notları
7İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik YaklaşımlarMEBIS notları
8Ev Düzenlemesinde Ergonomik PrensiplerMEBIS notları
9Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Aktivite TerapisiMEBIS notları
10Hemiplejide Evrelere Göre ErgoterapiMEBIS notları
11Çevre Bilimi ve SağlıkMEBIS notları
12Kognitif Değerlendirme ve EğitimMEBIS notları
13Duyu Bütünlüğü Tanım ve TedavisiMEBIS notları
14Pediatride İş ve Uğraşı TedavisiMEBIS notları
Kaynak
Pendleton, H. M., & Schultz-Krohn, W. (2017). Pedretti's Occupational therapy-e-book: Practice skills for physical dysfunction. Elsevier Health Sciences.
International Handbook of Occupational Therapy Interventions, Ingrid Söderback Pedretti's Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction, Heidi Pendleton, Winifred Schultz-krohn Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice, Annie Turner, Marg Foster, Sybil E. Johnson

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51