Rehabilitasyonda iş-uğraşı tedavisi temel değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımlarını planlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım, Tarihçe ve Teorileri,Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler,Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve Tedavisi,El Değerlendirme ve Tedavisi,Kendine Yardım Aletleri,Çalışma Postürü ve Aktivite Analizi,İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar,Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler,Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Aktivite Terapisi,Hemiplejide Evrelere Göre Ergoterapi,Çevre Bilimi ve Sağlık,Kognitif Değerlendirme ve Eğitim,Duyu Bütünlüğü Tanım ve Tedavisi,Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ergoterapideki genel performans,teori ve modelleri bilir
4, 9
A, H
ICF kavramı, çalışma, oyun ve boş zaman aktivitelerindeki rolleri ve işlerin analizini tanımlar
4, 9
A, H
Günlük yaşam aktiviteleri, el, iş ve kendine yardım aletleri gibi alanlarda değerlendirmeleri örnekler
4, 9
A, H
Farklı hastalık gruplarına özgü ergoterapi yaklaşımlarını açıklar
4, 9
A, H
Duyu Algı Motor Bütünlüğü yaklaşımını tanımlar
4, 9
A, H
Yaşam rolleri ve performansı ile ilgili ergoterapi değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını açıklar
4, 5, 9
A, H
Yaşam kalitesini artırmaya yönelik ergoterapi değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını tanımlar
Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım, Tarihçe ve Teorileri
MEBIS notları
2
Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler
MEBIS notları
3
Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve Tedavisi
MEBIS notları
4
El Değerlendirme ve Tedavisi
MEBIS notları
5
Kendine Yardım Aletleri
MEBIS notları
6
Çalışma Postürü ve Aktivite Analizi
MEBIS notları
7
İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar
MEBIS notları
8
Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler
MEBIS notları
9
Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Aktivite Terapisi
MEBIS notları
10
Hemiplejide Evrelere Göre Ergoterapi
MEBIS notları
11
Çevre Bilimi ve Sağlık
MEBIS notları
12
Kognitif Değerlendirme ve Eğitim
MEBIS notları
13
Duyu Bütünlüğü Tanım ve Tedavisi
MEBIS notları
14
Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi
MEBIS notları
Kaynak
Pendleton, H. M., & Schultz-Krohn, W. (2017). Pedretti's Occupational therapy-e-book: Practice skills for physical dysfunction. Elsevier Health Sciences.
International Handbook
of Occupational Therapy
Interventions, Ingrid Söderback
Pedretti's Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction, Heidi Pendleton, Winifred Schultz-krohn
Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice, Annie Turner, Marg Foster, Sybil E. Johnson
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
1
2
2
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
2
2
Proje Sunumu / Seminer
1
1
1
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
6
6
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
6
6
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
59
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(59/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ERGOTERAPİ
-
Bahar Dönemi
1+2
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Rehabilitasyonda iş-uğraşı tedavisi temel değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımlarını planlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım, Tarihçe ve Teorileri,Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler,Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve Tedavisi,El Değerlendirme ve Tedavisi,Kendine Yardım Aletleri,Çalışma Postürü ve Aktivite Analizi,İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar,Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler,Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Aktivite Terapisi,Hemiplejide Evrelere Göre Ergoterapi,Çevre Bilimi ve Sağlık,Kognitif Değerlendirme ve Eğitim,Duyu Bütünlüğü Tanım ve Tedavisi,Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ergoterapideki genel performans,teori ve modelleri bilir
4, 9
A, H
ICF kavramı, çalışma, oyun ve boş zaman aktivitelerindeki rolleri ve işlerin analizini tanımlar
4, 9
A, H
Günlük yaşam aktiviteleri, el, iş ve kendine yardım aletleri gibi alanlarda değerlendirmeleri örnekler
4, 9
A, H
Farklı hastalık gruplarına özgü ergoterapi yaklaşımlarını açıklar
4, 9
A, H
Duyu Algı Motor Bütünlüğü yaklaşımını tanımlar
4, 9
A, H
Yaşam rolleri ve performansı ile ilgili ergoterapi değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını açıklar
4, 5, 9
A, H
Yaşam kalitesini artırmaya yönelik ergoterapi değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını tanımlar
Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım, Tarihçe ve Teorileri
MEBIS notları
2
Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler
MEBIS notları
3
Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve Tedavisi
MEBIS notları
4
El Değerlendirme ve Tedavisi
MEBIS notları
5
Kendine Yardım Aletleri
MEBIS notları
6
Çalışma Postürü ve Aktivite Analizi
MEBIS notları
7
İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar
MEBIS notları
8
Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler
MEBIS notları
9
Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Aktivite Terapisi
MEBIS notları
10
Hemiplejide Evrelere Göre Ergoterapi
MEBIS notları
11
Çevre Bilimi ve Sağlık
MEBIS notları
12
Kognitif Değerlendirme ve Eğitim
MEBIS notları
13
Duyu Bütünlüğü Tanım ve Tedavisi
MEBIS notları
14
Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi
MEBIS notları
Kaynak
Pendleton, H. M., & Schultz-Krohn, W. (2017). Pedretti's Occupational therapy-e-book: Practice skills for physical dysfunction. Elsevier Health Sciences.
International Handbook
of Occupational Therapy
Interventions, Ingrid Söderback
Pedretti's Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction, Heidi Pendleton, Winifred Schultz-krohn
Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice, Annie Turner, Marg Foster, Sybil E. Johnson
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.