Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADLİ SOSYAL HİZMET | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Adli Sosyal Hizmet ile ilgili süreçleri analiz edebilmek ve adli sosyal hizmet alanında uygulama yapabilmek için yetkinlik kazanmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Adli Sosyal Hizmetin Tarihsel Gelişimi ,Adli Sosyal Hizmetin Amacı Ve Adli Sosyal Hizmet Uzmanının Rol Ve İşlevleri ,Adli Sosyal Hizmet Alanında Hükümlü Profili, ,Adli Sosyal Hizmet Ve Suç Teorileri, ,Çocuk Adalet Sisteminde Adli Sosyal Hizmet Uygulamaları ,Çocuklara Yönelik Adli Görüşme Teknikleri, ,Kadına Yönelik Şiddete Ve Ev İçi Adalet Sistemine Yönelik Adli Sosyal Hizmet Uygulamaları, Ailelere Yönelik Adli Sosyal Hizmet Uygulamaları, ,Adli Sistem İçerisinde Sağlık Sorunları Olan Gruplara Yönelik Adli Sosyal Hizmet Uygulamaları, Denetimli Serbestlik Hizmetlerinde Adli Sosyal Hizmet Uygulamaları, ,Ceza İnfaz Kurumlarında Adli Sosyal Hizmet ,Onarıcı Adalet Ve Adli Sosyal Hizmet İlişkisi ,Adli Sosyal Hizmet İçerisinde Mağdurlara Yönelik Çalışmalar ,Adli Sosyal Hizmet Alanında Sivil Toplum Çalışmaları ,Çocuk Ve Genç Suçlularla Önleyici Ve Rehabilite Edici Sosyal Hizmet Modelleri Edici Sosyal Hizmet Modelleri ,Kadın Ve Yetişkin Suçlularla Önleyici Ve Rehabilite Edici Sosyal Hizmet Modelleri Edici Sosyal Hizmet Modelleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Adli Sosyal Hizmetin işlevlerini ve uzmanlarının rollerini tanımlayabilecektir. | 10, 16, 21, 9 | A |
1.1.Adli Sosyal Hizmetin kapsamını açıklar. | ||
1.2.Adli Sosyal Hizmetin amacını ve adli sosyal hizmet uzmanının görevlerini tanımlar | 19 | |
2.Adli Sosyal Hizmet Alanında Suç Teorilerini Tartışabilecektir. | 10, 16, 19, 9 | A, E |
2.1.Adli Sosyal Hizmet Alanında Hükümlü Profilini Açıklar. | ||
2.2.Suç Önleyici Ve Rehabilite Edici Sosyal Hizmet Modellerini Açıklar. | ||
3.Adli Görüşme Tekniklerini Uygulayabilecektir. | 10, 13, 16, 19, 4, 5, 9 | A, E |
3.1.Gruplara yönelik adli sosyal hizmeti uygular | ||
3.2.Türkiye'de adli sosyal hizmetleri açıklar. | ||
4.Adli Sosyal Hizmet İçerisinde Mağdurlara Yönelik Çalışmaları Açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A, E |
4.1.Çocuk Ve Genç Suçlulara Yönelik Adli Sosyal Hizmetleri Açıklar. | ||
4.2.Kadın Ve Yetişkin Suçlulara Yönelik Adli Sosyal Hizmetleri Açıklar. | ||
5.Onarıcı Adalet Ve Adli Sosyal Hizmet İlişkisini Açıklayabilecektir. | 10, 16, 5, 9 | A, E |
5.1.Ceza İnfaz Kurumlarında Adli Sosyal Hizmeti Tanımlar | ||
5.2.Adli Sistem İçerisinde Sağlık Sorunları Olan Gruplara Yönelik Adli Sosyal Hizmet Uygulamalarını Açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Adli Sosyal Hizmetin Tarihsel Gelişimi | |
2 | Adli Sosyal Hizmetin Amacı Ve Adli Sosyal Hizmet Uzmanının Rol Ve İşlevleri | |
3 | Adli Sosyal Hizmet Alanında Hükümlü Profili, | |
4 | Adli Sosyal Hizmet Ve Suç Teorileri, | |
5 | Çocuk Adalet Sisteminde Adli Sosyal Hizmet Uygulamaları | |
6 | Çocuklara Yönelik Adli Görüşme Teknikleri, | |
7 | Kadına Yönelik Şiddete Ve Ev İçi Adalet Sistemine Yönelik Adli Sosyal Hizmet Uygulamaları, Ailelere Yönelik Adli Sosyal Hizmet Uygulamaları, | |
8 | Adli Sistem İçerisinde Sağlık Sorunları Olan Gruplara Yönelik Adli Sosyal Hizmet Uygulamaları, Denetimli Serbestlik Hizmetlerinde Adli Sosyal Hizmet Uygulamaları, | |
9 | Ceza İnfaz Kurumlarında Adli Sosyal Hizmet | |
10 | Onarıcı Adalet Ve Adli Sosyal Hizmet İlişkisi | |
11 | Adli Sosyal Hizmet İçerisinde Mağdurlara Yönelik Çalışmalar | |
12 | Adli Sosyal Hizmet Alanında Sivil Toplum Çalışmaları | |
13 | Çocuk Ve Genç Suçlularla Önleyici Ve Rehabilite Edici Sosyal Hizmet Modelleri Edici Sosyal Hizmet Modelleri | |
14 | Kadın Ve Yetişkin Suçlularla Önleyici Ve Rehabilite Edici Sosyal Hizmet Modelleri Edici Sosyal Hizmet Modelleri |
Kaynak |
- Öntaş Cankurtaran, Ö. (2014) Adalet Sisteminde Sosyal Hizmet Uygulamaları, Sosyal Hizmet Uygulamaları. Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir - Adli Sosyal Hizmet: Yaklaşım Ve Müdahale, Nobel Yayın Dağıtım |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır. | X | |||||
3 | Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir. | X | |||||
7 | Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
10 | Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
11 | Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
12 | Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 10 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADLİ SOSYAL HİZMET | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Adli Sosyal Hizmet ile ilgili süreçleri analiz edebilmek ve adli sosyal hizmet alanında uygulama yapabilmek için yetkinlik kazanmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Adli Sosyal Hizmetin Tarihsel Gelişimi ,Adli Sosyal Hizmetin Amacı Ve Adli Sosyal Hizmet Uzmanının Rol Ve İşlevleri ,Adli Sosyal Hizmet Alanında Hükümlü Profili, ,Adli Sosyal Hizmet Ve Suç Teorileri, ,Çocuk Adalet Sisteminde Adli Sosyal Hizmet Uygulamaları ,Çocuklara Yönelik Adli Görüşme Teknikleri, ,Kadına Yönelik Şiddete Ve Ev İçi Adalet Sistemine Yönelik Adli Sosyal Hizmet Uygulamaları, Ailelere Yönelik Adli Sosyal Hizmet Uygulamaları, ,Adli Sistem İçerisinde Sağlık Sorunları Olan Gruplara Yönelik Adli Sosyal Hizmet Uygulamaları, Denetimli Serbestlik Hizmetlerinde Adli Sosyal Hizmet Uygulamaları, ,Ceza İnfaz Kurumlarında Adli Sosyal Hizmet ,Onarıcı Adalet Ve Adli Sosyal Hizmet İlişkisi ,Adli Sosyal Hizmet İçerisinde Mağdurlara Yönelik Çalışmalar ,Adli Sosyal Hizmet Alanında Sivil Toplum Çalışmaları ,Çocuk Ve Genç Suçlularla Önleyici Ve Rehabilite Edici Sosyal Hizmet Modelleri Edici Sosyal Hizmet Modelleri ,Kadın Ve Yetişkin Suçlularla Önleyici Ve Rehabilite Edici Sosyal Hizmet Modelleri Edici Sosyal Hizmet Modelleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Adli Sosyal Hizmetin işlevlerini ve uzmanlarının rollerini tanımlayabilecektir. | 10, 16, 21, 9 | A |
1.1.Adli Sosyal Hizmetin kapsamını açıklar. | ||
1.2.Adli Sosyal Hizmetin amacını ve adli sosyal hizmet uzmanının görevlerini tanımlar | 19 | |
2.Adli Sosyal Hizmet Alanında Suç Teorilerini Tartışabilecektir. | 10, 16, 19, 9 | A, E |
2.1.Adli Sosyal Hizmet Alanında Hükümlü Profilini Açıklar. | ||
2.2.Suç Önleyici Ve Rehabilite Edici Sosyal Hizmet Modellerini Açıklar. | ||
3.Adli Görüşme Tekniklerini Uygulayabilecektir. | 10, 13, 16, 19, 4, 5, 9 | A, E |
3.1.Gruplara yönelik adli sosyal hizmeti uygular | ||
3.2.Türkiye'de adli sosyal hizmetleri açıklar. | ||
4.Adli Sosyal Hizmet İçerisinde Mağdurlara Yönelik Çalışmaları Açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A, E |
4.1.Çocuk Ve Genç Suçlulara Yönelik Adli Sosyal Hizmetleri Açıklar. | ||
4.2.Kadın Ve Yetişkin Suçlulara Yönelik Adli Sosyal Hizmetleri Açıklar. | ||
5.Onarıcı Adalet Ve Adli Sosyal Hizmet İlişkisini Açıklayabilecektir. | 10, 16, 5, 9 | A, E |
5.1.Ceza İnfaz Kurumlarında Adli Sosyal Hizmeti Tanımlar | ||
5.2.Adli Sistem İçerisinde Sağlık Sorunları Olan Gruplara Yönelik Adli Sosyal Hizmet Uygulamalarını Açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Adli Sosyal Hizmetin Tarihsel Gelişimi | |
2 | Adli Sosyal Hizmetin Amacı Ve Adli Sosyal Hizmet Uzmanının Rol Ve İşlevleri | |
3 | Adli Sosyal Hizmet Alanında Hükümlü Profili, | |
4 | Adli Sosyal Hizmet Ve Suç Teorileri, | |
5 | Çocuk Adalet Sisteminde Adli Sosyal Hizmet Uygulamaları | |
6 | Çocuklara Yönelik Adli Görüşme Teknikleri, | |
7 | Kadına Yönelik Şiddete Ve Ev İçi Adalet Sistemine Yönelik Adli Sosyal Hizmet Uygulamaları, Ailelere Yönelik Adli Sosyal Hizmet Uygulamaları, | |
8 | Adli Sistem İçerisinde Sağlık Sorunları Olan Gruplara Yönelik Adli Sosyal Hizmet Uygulamaları, Denetimli Serbestlik Hizmetlerinde Adli Sosyal Hizmet Uygulamaları, | |
9 | Ceza İnfaz Kurumlarında Adli Sosyal Hizmet | |
10 | Onarıcı Adalet Ve Adli Sosyal Hizmet İlişkisi | |
11 | Adli Sosyal Hizmet İçerisinde Mağdurlara Yönelik Çalışmalar | |
12 | Adli Sosyal Hizmet Alanında Sivil Toplum Çalışmaları | |
13 | Çocuk Ve Genç Suçlularla Önleyici Ve Rehabilite Edici Sosyal Hizmet Modelleri Edici Sosyal Hizmet Modelleri | |
14 | Kadın Ve Yetişkin Suçlularla Önleyici Ve Rehabilite Edici Sosyal Hizmet Modelleri Edici Sosyal Hizmet Modelleri |
Kaynak |
- Öntaş Cankurtaran, Ö. (2014) Adalet Sisteminde Sosyal Hizmet Uygulamaları, Sosyal Hizmet Uygulamaları. Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir - Adli Sosyal Hizmet: Yaklaşım Ve Müdahale, Nobel Yayın Dağıtım |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır. | X | |||||
3 | Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir. | X | |||||
7 | Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
10 | Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
11 | Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
12 | Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |