Bu dersin amacı, öğrencilerin temel algoritma ve problem çözme yapıları hakkında bilgi sahibi olmasını ve bir problemle karşılaştıklarında bu temel yapıları kullanarak algoritmalar tasarlayabilme ve bu algoritmaları Python programlama dili ile gerçekleştirebilme yeteneğini kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi ,Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi ,Python’da Koşula Bağlı Durumlar,Python’da Koşula Bağlı Durumlar,Python’da Döngüler,Python'da döngüler,Python’da Listeler ,Python'da listeler,Demetler ve Sözlükler,Demetler ve Sözlükler,Python’da Fonksiyonlar, Modüller,Python’da Fonksiyonlar, Modüller,Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP),Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP),Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
10, 14, 16
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi
2
Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi
3
Python’da Koşula Bağlı Durumlar
4
Python’da Koşula Bağlı Durumlar
4
Python’da Döngüler
5
Python'da döngüler
6
Python’da Listeler
7
Python'da listeler
8
Demetler ve Sözlükler
9
Demetler ve Sözlükler
10
Python’da Fonksiyonlar, Modüller
11
Python’da Fonksiyonlar, Modüller
12
Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP)
13
Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP)
14
Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP)
Kaynak
• Gaddis, T., “Starting Out with Python, 3rd Edition”, Pearson, (2015) • Punch, W.F. & Enbody, R., “The Practice of Computing Using Python, 2nd Edition”, Pearson, (2013).
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
4
5
20
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
2
20
40
Genel Sınav ve Hazırlığı
2
20
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
128
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(128/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
PYTHON İLE ALGORİTMAYA GİRİŞ
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Tayyar TEPE
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Zafer AK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin temel algoritma ve problem çözme yapıları hakkında bilgi sahibi olmasını ve bir problemle karşılaştıklarında bu temel yapıları kullanarak algoritmalar tasarlayabilme ve bu algoritmaları Python programlama dili ile gerçekleştirebilme yeteneğini kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi ,Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi ,Python’da Koşula Bağlı Durumlar,Python’da Koşula Bağlı Durumlar,Python’da Döngüler,Python'da döngüler,Python’da Listeler ,Python'da listeler,Demetler ve Sözlükler,Demetler ve Sözlükler,Python’da Fonksiyonlar, Modüller,Python’da Fonksiyonlar, Modüller,Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP),Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP),Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
10, 14, 16
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi
2
Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi
3
Python’da Koşula Bağlı Durumlar
4
Python’da Koşula Bağlı Durumlar
4
Python’da Döngüler
5
Python'da döngüler
6
Python’da Listeler
7
Python'da listeler
8
Demetler ve Sözlükler
9
Demetler ve Sözlükler
10
Python’da Fonksiyonlar, Modüller
11
Python’da Fonksiyonlar, Modüller
12
Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP)
13
Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP)
14
Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP)
Kaynak
• Gaddis, T., “Starting Out with Python, 3rd Edition”, Pearson, (2015) • Punch, W.F. & Enbody, R., “The Practice of Computing Using Python, 2nd Edition”, Pearson, (2013).
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.