Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SES VE GÖRÜNTÜ TEKNİKLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatih ÇEVİK |
Dersin Yardımcıları | Sektörden haberler, deneyimler, örnek teşkil edebilecek vakalar derste paylaşılacaktır. |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, oldukça fazla uzmanlık alanı barındıran video ve ses içerikli yayıncılığın teknik ve estetik anlamda genel çerçevesini oluşturmak ve öğrencinin bu meslek hakkındaki genel bilgilere vakıf olarak kariyer planlamasında kullanacağı daha objektif bir bakış açısına sahip olmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ses ve Görüntü Tekniklerine Giriş,Işık Nedir? Işık Kaynakları, Işığın Kontrolü, Görsel Algılama,Aydınlatma Nedir? Aydınlatma Amaçları, Temel Aydınlatma Yöntemleri,Kamera, Kamera Türleri, Objektif ve Yapısı, Filtreler,Kamera Açıları, Kamera Ölçekleri, Kamera Hareketleri, Çekim Ölçekleri, Alan Derinliği,Dijital Görüntü Formatları ve Kullanım Alanları, Görüntünün Kaydı, Analog/Dijital Kayıt,Kurgu Nedir? Kurgu Çeşitleri, Dijital Kurgu Programları, Kurgunun Aşamaları, ,Time-Code, Geçişler, Color-Correction,Görüntüde Sesin Önemi, Ses Teknikleri, Dijital Kurguda Ses,Renk Bilgisi, Stüdyoda Renk Kullanımı,Dış Çekim, Stüdyo Çekimi, Yeşil Perde,Yapım süreci ve aşamaları. Yapımda kim ne iş yapar?,Sinemada Kurgu ve Ses, Devamlılık, Aks Atlaması ,Televizyonda Kurgu ve Ses, Stüdyo Yerleşimi, Reji, Yer Planı, Karakter Jeneratörü, Prompter, Intercom ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Video yayıncılığının ne olduğunu öğrenir. | 10, 2, 6, 9 | A, F |
2.Video ve ses kullanılarak yapılan medya üretiminin ana hatlarını bilir. | 2, 37, 9 | A, F |
3.Kullanılan teknik cihazların hangi estetik kaygılarla oluşturulduğu öğrenir. | 2, 5, 9 | A, F |
3.1.Kullanılan teknik cihazların nasıl kullanılacaklarını öğrenir. | 2, 37, 6, 9 | D |
4.Video ve ses içerikli yayıncılığın adeta değişmez kuralları haline gelen görsel uygulamaları öğrenir ve uygular. | 16, 2, 37, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ses ve Görüntü Tekniklerine Giriş | |
2 | Işık Nedir? Işık Kaynakları, Işığın Kontrolü, Görsel Algılama | |
3 | Aydınlatma Nedir? Aydınlatma Amaçları, Temel Aydınlatma Yöntemleri | |
4 | Kamera, Kamera Türleri, Objektif ve Yapısı, Filtreler | |
5 | Kamera Açıları, Kamera Ölçekleri, Kamera Hareketleri, Çekim Ölçekleri, Alan Derinliği | |
6 | Dijital Görüntü Formatları ve Kullanım Alanları, Görüntünün Kaydı, Analog/Dijital Kayıt | |
7 | Kurgu Nedir? Kurgu Çeşitleri, Dijital Kurgu Programları, Kurgunun Aşamaları, | |
8 | Time-Code, Geçişler, Color-Correction | |
9 | Görüntüde Sesin Önemi, Ses Teknikleri, Dijital Kurguda Ses | |
10 | Renk Bilgisi, Stüdyoda Renk Kullanımı | |
11 | Dış Çekim, Stüdyo Çekimi, Yeşil Perde | |
12 | Yapım süreci ve aşamaları. Yapımda kim ne iş yapar? | |
13 | Sinemada Kurgu ve Ses, Devamlılık, Aks Atlaması | |
14 | Televizyonda Kurgu ve Ses, Stüdyo Yerleşimi, Reji, Yer Planı, Karakter Jeneratörü, Prompter, Intercom |
Kaynak |
Mascelli, Joseph V. (2002) Sinemanın 5 Temel Öğesi, İmge: Ankara. Çevik, İpek F. Graphic Design in Television Decor. İstanbul: Gelişim Üniversitesi Yayınları.2017 Kılıç, L. Görüntü Estetiği. İstanbul: İnkılap, 2000. Vardar, B. Sinemada Ses ve Müzik. İstanbul: Es, 2009. Vardar, B. Sinema ve Televizyon Görüntüsünün Temel Ögeleri. İstanbul: Btea, 2012 Morgül, A. Sayısal Televizyon Tekniği. İstanbul: Papatya, 2011 Sokolov, Aleksev G. Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu İstanbul: Agora, 2007 Berger, J. Görme Biçimleri. İstanbul: Metis, 2013 Gürer, M. Tartışma Kültürü ve Tartışma Programları. İstanbul: Volga, 2014 Millerson G. Sinema ve Televizyon için Aydınlatma Tekniği. İstanbul: Es, 2008. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | X | |||||
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | X | |||||
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | X | |||||
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | X | |||||
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | X | |||||
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | X | |||||
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | X | |||||
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | X | |||||
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | X | |||||
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | X | |||||
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 16 | 64 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SES VE GÖRÜNTÜ TEKNİKLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatih ÇEVİK |
Dersin Yardımcıları | Sektörden haberler, deneyimler, örnek teşkil edebilecek vakalar derste paylaşılacaktır. |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, oldukça fazla uzmanlık alanı barındıran video ve ses içerikli yayıncılığın teknik ve estetik anlamda genel çerçevesini oluşturmak ve öğrencinin bu meslek hakkındaki genel bilgilere vakıf olarak kariyer planlamasında kullanacağı daha objektif bir bakış açısına sahip olmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ses ve Görüntü Tekniklerine Giriş,Işık Nedir? Işık Kaynakları, Işığın Kontrolü, Görsel Algılama,Aydınlatma Nedir? Aydınlatma Amaçları, Temel Aydınlatma Yöntemleri,Kamera, Kamera Türleri, Objektif ve Yapısı, Filtreler,Kamera Açıları, Kamera Ölçekleri, Kamera Hareketleri, Çekim Ölçekleri, Alan Derinliği,Dijital Görüntü Formatları ve Kullanım Alanları, Görüntünün Kaydı, Analog/Dijital Kayıt,Kurgu Nedir? Kurgu Çeşitleri, Dijital Kurgu Programları, Kurgunun Aşamaları, ,Time-Code, Geçişler, Color-Correction,Görüntüde Sesin Önemi, Ses Teknikleri, Dijital Kurguda Ses,Renk Bilgisi, Stüdyoda Renk Kullanımı,Dış Çekim, Stüdyo Çekimi, Yeşil Perde,Yapım süreci ve aşamaları. Yapımda kim ne iş yapar?,Sinemada Kurgu ve Ses, Devamlılık, Aks Atlaması ,Televizyonda Kurgu ve Ses, Stüdyo Yerleşimi, Reji, Yer Planı, Karakter Jeneratörü, Prompter, Intercom ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Video yayıncılığının ne olduğunu öğrenir. | 10, 2, 6, 9 | A, F |
2.Video ve ses kullanılarak yapılan medya üretiminin ana hatlarını bilir. | 2, 37, 9 | A, F |
3.Kullanılan teknik cihazların hangi estetik kaygılarla oluşturulduğu öğrenir. | 2, 5, 9 | A, F |
3.1.Kullanılan teknik cihazların nasıl kullanılacaklarını öğrenir. | 2, 37, 6, 9 | D |
4.Video ve ses içerikli yayıncılığın adeta değişmez kuralları haline gelen görsel uygulamaları öğrenir ve uygular. | 16, 2, 37, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ses ve Görüntü Tekniklerine Giriş | |
2 | Işık Nedir? Işık Kaynakları, Işığın Kontrolü, Görsel Algılama | |
3 | Aydınlatma Nedir? Aydınlatma Amaçları, Temel Aydınlatma Yöntemleri | |
4 | Kamera, Kamera Türleri, Objektif ve Yapısı, Filtreler | |
5 | Kamera Açıları, Kamera Ölçekleri, Kamera Hareketleri, Çekim Ölçekleri, Alan Derinliği | |
6 | Dijital Görüntü Formatları ve Kullanım Alanları, Görüntünün Kaydı, Analog/Dijital Kayıt | |
7 | Kurgu Nedir? Kurgu Çeşitleri, Dijital Kurgu Programları, Kurgunun Aşamaları, | |
8 | Time-Code, Geçişler, Color-Correction | |
9 | Görüntüde Sesin Önemi, Ses Teknikleri, Dijital Kurguda Ses | |
10 | Renk Bilgisi, Stüdyoda Renk Kullanımı | |
11 | Dış Çekim, Stüdyo Çekimi, Yeşil Perde | |
12 | Yapım süreci ve aşamaları. Yapımda kim ne iş yapar? | |
13 | Sinemada Kurgu ve Ses, Devamlılık, Aks Atlaması | |
14 | Televizyonda Kurgu ve Ses, Stüdyo Yerleşimi, Reji, Yer Planı, Karakter Jeneratörü, Prompter, Intercom |
Kaynak |
Mascelli, Joseph V. (2002) Sinemanın 5 Temel Öğesi, İmge: Ankara. Çevik, İpek F. Graphic Design in Television Decor. İstanbul: Gelişim Üniversitesi Yayınları.2017 Kılıç, L. Görüntü Estetiği. İstanbul: İnkılap, 2000. Vardar, B. Sinemada Ses ve Müzik. İstanbul: Es, 2009. Vardar, B. Sinema ve Televizyon Görüntüsünün Temel Ögeleri. İstanbul: Btea, 2012 Morgül, A. Sayısal Televizyon Tekniği. İstanbul: Papatya, 2011 Sokolov, Aleksev G. Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu İstanbul: Agora, 2007 Berger, J. Görme Biçimleri. İstanbul: Metis, 2013 Gürer, M. Tartışma Kültürü ve Tartışma Programları. İstanbul: Volga, 2014 Millerson G. Sinema ve Televizyon için Aydınlatma Tekniği. İstanbul: Es, 2008. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir. | X | |||||
2 | Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir. | X | |||||
5 | Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır. | X | |||||
6 | Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
7 | Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır. | X | |||||
8 | Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir. | X | |||||
9 | Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür. | X | |||||
10 | Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır. | X | |||||
12 | Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir. | X | |||||
13 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir. | X | |||||
14 | Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. | X | |||||
15 | Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |