Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM BECERİLERİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hülya ÖZKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnsan ilişkilerinde olası çatışmaları önleyebilmek için gerekli olan etkin iletişim yöntemlerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kaynaştırma Oyunu,İletişim Kavramı ve Türleri,İletişim Engelleri,Dinleme,Savunucu İletişim,Empati,İletişimde Beden Dili,Bireyin Kendisi İle İletişimi,Çevre ve Toplum İle İletişim,Öfke ve Kontrolü,İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri I,İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri II,Mesleki Uygulamalarda İletişim I,Mesleki Uygulamalarda İletişim II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Etkin iletişim sürecini yorumlayabilecektir.10, 12, 13, 15, 19, 5, 6, 9A, E
1.1. İletişim sürecindeki öğeleri açıklar.19, 23, 9A, E
1.2. İletişim sürecindeki öğelerin nitelik ve işlevlerini tartışır.10, 12, 13, 19, 20, 4A, E
1.3. İletişim engellerini örnekler.12, 13, 15, 19, 5, 6, 9A, E
2. İletişimin gerçekleşebileceği düzeyleri sınıflandırabilecektir.13, 19, 23, 9A, E
2.1. İletişim yöntemlerini yorumlar.10, 16, 19A, E
2.2. Kişilerarası iletişimin unsurlarını açıklar.13, 19, 23, 9A, E
2.3. Sözlü ve sözsüz iletişim yöntemlerini karşılaştırır.12, 13, 15, 19, 5, 9A, E
3. İletişim aracılığı ile davranış değişikliği oluşturabilecektir.12, 13, 15, 19, 5, 9A, E
3.1. İletişimin insan davranışı üzerindeki etkilerini tartışır.12, 13, 15, 19, 5, 9A, E
3.2. İletişime karşı direnç mekanizmalarını açıklar.12, 13, 15, 19, 5, 9A, E
4. Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanabilecektir. 14, 15, 5, 6, 8, 9A
4.1. Söylediklerini desteklemek üzere beden dilinden faydalanır.14, 6, 8, 9A
4.2. Karşısındaki kişi konuşurken, beden dilini yorumlar.13, 14, 15, 6, 8, 9A
4.3. Beden dili okuma becerisi kazanır.
4.4 Jest ve mimikleri etkili kullanır.
5. Aktif dinleme becerileri kullanabilecektir.14, 5, 6, 9A
5.1. Etkili dinleme kazanır.
5.2. Empati becerisi gelişir.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kaynaştırma Oyunu
2İletişim Kavramı ve Türleri
3İletişim Engelleri
4Dinleme
5Savunucu İletişim
6Empati
7İletişimde Beden Dili
8Bireyin Kendisi İle İletişimi
9Çevre ve Toplum İle İletişim
10Öfke ve Kontrolü
11İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri I
12İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri II
13Mesleki Uygulamalarda İletişim I
14Mesleki Uygulamalarda İletişim II
Kaynak
1-Üstün Dökmen: İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık 2-Doğan Cüceloğlu: Yeniden İnsan İnsana, Remzi Kitabevi
3-Demet Gürüz, İletişim Becerileri – Anlamak Anlatmak Anlaşmak, Nobel Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
X
3
Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak.
X
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
X
5
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak.
X
6
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
X
7
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
X
8
Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
9
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
X
10
Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
X
11
İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme5210
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM BECERİLERİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hülya ÖZKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnsan ilişkilerinde olası çatışmaları önleyebilmek için gerekli olan etkin iletişim yöntemlerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kaynaştırma Oyunu,İletişim Kavramı ve Türleri,İletişim Engelleri,Dinleme,Savunucu İletişim,Empati,İletişimde Beden Dili,Bireyin Kendisi İle İletişimi,Çevre ve Toplum İle İletişim,Öfke ve Kontrolü,İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri I,İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri II,Mesleki Uygulamalarda İletişim I,Mesleki Uygulamalarda İletişim II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Etkin iletişim sürecini yorumlayabilecektir.10, 12, 13, 15, 19, 5, 6, 9A, E
1.1. İletişim sürecindeki öğeleri açıklar.19, 23, 9A, E
1.2. İletişim sürecindeki öğelerin nitelik ve işlevlerini tartışır.10, 12, 13, 19, 20, 4A, E
1.3. İletişim engellerini örnekler.12, 13, 15, 19, 5, 6, 9A, E
2. İletişimin gerçekleşebileceği düzeyleri sınıflandırabilecektir.13, 19, 23, 9A, E
2.1. İletişim yöntemlerini yorumlar.10, 16, 19A, E
2.2. Kişilerarası iletişimin unsurlarını açıklar.13, 19, 23, 9A, E
2.3. Sözlü ve sözsüz iletişim yöntemlerini karşılaştırır.12, 13, 15, 19, 5, 9A, E
3. İletişim aracılığı ile davranış değişikliği oluşturabilecektir.12, 13, 15, 19, 5, 9A, E
3.1. İletişimin insan davranışı üzerindeki etkilerini tartışır.12, 13, 15, 19, 5, 9A, E
3.2. İletişime karşı direnç mekanizmalarını açıklar.12, 13, 15, 19, 5, 9A, E
4. Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanabilecektir. 14, 15, 5, 6, 8, 9A
4.1. Söylediklerini desteklemek üzere beden dilinden faydalanır.14, 6, 8, 9A
4.2. Karşısındaki kişi konuşurken, beden dilini yorumlar.13, 14, 15, 6, 8, 9A
4.3. Beden dili okuma becerisi kazanır.
4.4 Jest ve mimikleri etkili kullanır.
5. Aktif dinleme becerileri kullanabilecektir.14, 5, 6, 9A
5.1. Etkili dinleme kazanır.
5.2. Empati becerisi gelişir.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kaynaştırma Oyunu
2İletişim Kavramı ve Türleri
3İletişim Engelleri
4Dinleme
5Savunucu İletişim
6Empati
7İletişimde Beden Dili
8Bireyin Kendisi İle İletişimi
9Çevre ve Toplum İle İletişim
10Öfke ve Kontrolü
11İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri I
12İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri II
13Mesleki Uygulamalarda İletişim I
14Mesleki Uygulamalarda İletişim II
Kaynak
1-Üstün Dökmen: İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık 2-Doğan Cüceloğlu: Yeniden İnsan İnsana, Remzi Kitabevi
3-Demet Gürüz, İletişim Becerileri – Anlamak Anlatmak Anlaşmak, Nobel Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
X
3
Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak.
X
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
X
5
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak.
X
6
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
X
7
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
X
8
Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
9
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
X
10
Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
X
11
İş hukuku ve iş güvenliği, çevre bilgisi, vergi hukuku, mesleki mevzuat, diğer ilgili kanunlar , yönetmelikler muhasebenin ilke ve kavramları, uluslar arası standartlar ve kalite bilincine sahip olmak.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:55Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:56