Bu dersin amacı, öğrencilerin temel algoritma ve problem çözme yapıları hakkında bilgi sahibi olmasını ve bir problemle karşılaştıklarında bu temel yapıları kullanarak algoritmalar tasarlayabilme ve bu algoritmaları Python programlama dili ile gerçekleştirebilme yeteneğini kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi ,Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi ,Python’da Koşula Bağlı Durumlar,Python’da Koşula Bağlı Durumlar,Python’da Döngüler,Python'da döngüler,Python’da Listeler ,Python'da listeler,Demetler ve Sözlükler,Demetler ve Sözlükler,Python’da Fonksiyonlar, Modüller,Python’da Fonksiyonlar, Modüller,Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP),Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP),Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
10, 14, 16
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi
2
Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi
3
Python’da Koşula Bağlı Durumlar
4
Python’da Koşula Bağlı Durumlar
4
Python’da Döngüler
5
Python'da döngüler
6
Python’da Listeler
7
Python'da listeler
8
Demetler ve Sözlükler
9
Demetler ve Sözlükler
10
Python’da Fonksiyonlar, Modüller
11
Python’da Fonksiyonlar, Modüller
12
Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP)
13
Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP)
14
Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP)
Kaynak
• Gaddis, T., “Starting Out with Python, 3rd Edition”, Pearson, (2015) • Punch, W.F. & Enbody, R., “The Practice of Computing Using Python, 2nd Edition”, Pearson, (2013).
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
X
5
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
6
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
7
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
8
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
9
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
10
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
11
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
12
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
4
5
20
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
2
20
40
Genel Sınav ve Hazırlığı
2
20
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
128
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(128/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
PYTHON İLE ALGORİTMAYA GİRİŞ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Tayyar TEPE
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Zafer AK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin temel algoritma ve problem çözme yapıları hakkında bilgi sahibi olmasını ve bir problemle karşılaştıklarında bu temel yapıları kullanarak algoritmalar tasarlayabilme ve bu algoritmaları Python programlama dili ile gerçekleştirebilme yeteneğini kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi ,Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi ,Python’da Koşula Bağlı Durumlar,Python’da Koşula Bağlı Durumlar,Python’da Döngüler,Python'da döngüler,Python’da Listeler ,Python'da listeler,Demetler ve Sözlükler,Demetler ve Sözlükler,Python’da Fonksiyonlar, Modüller,Python’da Fonksiyonlar, Modüller,Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP),Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP),Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
10, 14, 16
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi
2
Kullanıcıyla İletişim: Veri Alış-Verişi
3
Python’da Koşula Bağlı Durumlar
4
Python’da Koşula Bağlı Durumlar
4
Python’da Döngüler
5
Python'da döngüler
6
Python’da Listeler
7
Python'da listeler
8
Demetler ve Sözlükler
9
Demetler ve Sözlükler
10
Python’da Fonksiyonlar, Modüller
11
Python’da Fonksiyonlar, Modüller
12
Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP)
13
Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP)
14
Nesne Tabanlı Programlama - OOP (NTP)
Kaynak
• Gaddis, T., “Starting Out with Python, 3rd Edition”, Pearson, (2015) • Punch, W.F. & Enbody, R., “The Practice of Computing Using Python, 2nd Edition”, Pearson, (2013).
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
X
5
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
6
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
7
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
8
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
9
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
10
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
11
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
12
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.