Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİSAYARLI MUHASEBE-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Gülnihal TORAMANLI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Gülnihal TORAMANLI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTicari paket programların muhasebe ve ticari modüllerinin kullanılması, öğrenilmesi,e-bildirge ve ebeyanname düzenleme becerilerini kazanabilecektir
Dersin İçeriğiBu ders; Muhasebe ticari paket programının tanıtımı, programların kullanım amaçlarını kavramak,Stok modülünde parametre ayarlamak, stok kartı oluşturmak,Cari kart oluşturmak,Çek- senet, irsaliye fatura düzenlemek,Muhasebe modülünde alt hesap oluşturmak ve muhasebe fiş kayıtları düzenlemek,Ticari modülden entegre muhasebe fişleri ve ayrıca manuel muhasebe fişleri düzenlemek,Programdan raporlar almak ve mali tabloların oluşmasını sağlamak,Kdv beyannamesi çalışması (Vize),E- beyanname programını öğrenmek,Kdv beyannamesi düzenlemek ve e-beyanname göndermek,Muhtasar beyanname çalışması,Muhtasar beyanname düzenlemek ve e-beyanname programı ile göndermek, e-bildirge düzenlemek,BA ve BS beyannameleri düzenlemek ve e-beyanname olarak göndermek,Konuların genel tekrarını yapıp öğrenilenleri değerlendirmek; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Ticari paket programların muhasebe modülünü kullanabilecektir16, 17, 6, 9A
1.1. Muhasebe fişlerini yapar
1.2. Muhasebe defterlerini oluşturur
2. Mali tabloları oluşturabilecektir13, 16, 8A
2.1. Bilanço yapar
2.2. Gelir Tablosu yapar
3. Ticari modüllerini kullanabilecektir 13, 16, 4A
3.1. Stok modülünü kullanır
3.2. Cari modülü kullanır
3.3. Fatura modülünü kullanır
3.4. Çek senet ve banka modülünü kullanır
4. Defter beyan sistemini kullanabilecektir13, 17, 4A
4.1. e-bildirge düzenler
4.2. e-beyanname düzenler16, 17, 4, 9A
5. Excel'de Ücret Bordrosu oluşturabilecektir12, 16, 17, 4, 9A
5.1. Excel'de formül oluşturmayı öğrenir 16, 6, 9A
5.2. Excelde bordro çeşitleri oluşturabilir16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Muhasebe ticari paket programının tanıtımı, programların kullanım amaçlarını kavramak
2Stok modülünde parametre ayarlamak, stok kartı oluşturmak
3Cari kart oluşturmak
4Çek- senet, irsaliye fatura düzenlemek
5Muhasebe modülünde alt hesap oluşturmak ve muhasebe fiş kayıtları düzenlemek
6Ticari modülden entegre muhasebe fişleri ve ayrıca manuel muhasebe fişleri düzenlemek
7Programdan raporlar almak ve mali tabloların oluşmasını sağlamak
8Kdv beyannamesi çalışması (Vize)
9E- beyanname programını öğrenmek
10Kdv beyannamesi düzenlemek ve e-beyanname göndermek
11Muhtasar beyanname çalışması
12Muhtasar beyanname düzenlemek ve e-beyanname programı ile göndermek, e-bildirge düzenlemek
13BA ve BS beyannameleri düzenlemek ve e-beyanname olarak göndermek
14Konuların genel tekrarını yapıp öğrenilenleri değerlendirmek
Kaynak
Ticari paket program, e-bildirge ve e-beyanname programları, defter beyan sistemi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
X
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
X
4
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
5
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
X
6
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
X
7
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
8
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
9
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
X
10
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
11
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
12
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme31236
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2612
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİSAYARLI MUHASEBE-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Gülnihal TORAMANLI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Gülnihal TORAMANLI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTicari paket programların muhasebe ve ticari modüllerinin kullanılması, öğrenilmesi,e-bildirge ve ebeyanname düzenleme becerilerini kazanabilecektir
Dersin İçeriğiBu ders; Muhasebe ticari paket programının tanıtımı, programların kullanım amaçlarını kavramak,Stok modülünde parametre ayarlamak, stok kartı oluşturmak,Cari kart oluşturmak,Çek- senet, irsaliye fatura düzenlemek,Muhasebe modülünde alt hesap oluşturmak ve muhasebe fiş kayıtları düzenlemek,Ticari modülden entegre muhasebe fişleri ve ayrıca manuel muhasebe fişleri düzenlemek,Programdan raporlar almak ve mali tabloların oluşmasını sağlamak,Kdv beyannamesi çalışması (Vize),E- beyanname programını öğrenmek,Kdv beyannamesi düzenlemek ve e-beyanname göndermek,Muhtasar beyanname çalışması,Muhtasar beyanname düzenlemek ve e-beyanname programı ile göndermek, e-bildirge düzenlemek,BA ve BS beyannameleri düzenlemek ve e-beyanname olarak göndermek,Konuların genel tekrarını yapıp öğrenilenleri değerlendirmek; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Ticari paket programların muhasebe modülünü kullanabilecektir16, 17, 6, 9A
1.1. Muhasebe fişlerini yapar
1.2. Muhasebe defterlerini oluşturur
2. Mali tabloları oluşturabilecektir13, 16, 8A
2.1. Bilanço yapar
2.2. Gelir Tablosu yapar
3. Ticari modüllerini kullanabilecektir 13, 16, 4A
3.1. Stok modülünü kullanır
3.2. Cari modülü kullanır
3.3. Fatura modülünü kullanır
3.4. Çek senet ve banka modülünü kullanır
4. Defter beyan sistemini kullanabilecektir13, 17, 4A
4.1. e-bildirge düzenler
4.2. e-beyanname düzenler16, 17, 4, 9A
5. Excel'de Ücret Bordrosu oluşturabilecektir12, 16, 17, 4, 9A
5.1. Excel'de formül oluşturmayı öğrenir 16, 6, 9A
5.2. Excelde bordro çeşitleri oluşturabilir16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Muhasebe ticari paket programının tanıtımı, programların kullanım amaçlarını kavramak
2Stok modülünde parametre ayarlamak, stok kartı oluşturmak
3Cari kart oluşturmak
4Çek- senet, irsaliye fatura düzenlemek
5Muhasebe modülünde alt hesap oluşturmak ve muhasebe fiş kayıtları düzenlemek
6Ticari modülden entegre muhasebe fişleri ve ayrıca manuel muhasebe fişleri düzenlemek
7Programdan raporlar almak ve mali tabloların oluşmasını sağlamak
8Kdv beyannamesi çalışması (Vize)
9E- beyanname programını öğrenmek
10Kdv beyannamesi düzenlemek ve e-beyanname göndermek
11Muhtasar beyanname çalışması
12Muhtasar beyanname düzenlemek ve e-beyanname programı ile göndermek, e-bildirge düzenlemek
13BA ve BS beyannameleri düzenlemek ve e-beyanname olarak göndermek
14Konuların genel tekrarını yapıp öğrenilenleri değerlendirmek
Kaynak
Ticari paket program, e-bildirge ve e-beyanname programları, defter beyan sistemi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortaöğretim ve lise düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve dokümanları, diğer kaynaklarla birlikte desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
X
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, aynı düzeydeki bir alanda ve/veya bir ileri eğitim düzeyinde kullanabilme becerileri kazanma.
X
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, analiz edebilme, problemleri tanımlayabilme, elde edilen verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
X
4
Bağımsız olarak alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı yürütebilme.
5
Karşılaşılan ve öngörülemeyen alanı ile ilgili uygulamalardaki karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilme.
X
6
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel düşünceyle değerlendirebilme, karşılayabilme.
X
7
Öğrenimini bir mesleğe yada bir ileri eğitim düzeyine yönlendirebilme ve öğrenme bilincini yaşam boyu kazanmış olma.
8
Öğrenmiş olduğu alanı ile ilgili konularda düşünceleri bilgi ve beceriler düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
9
Alanıyla ilgili düşünceleri ve problemlere ilişkin çözüm önerileri paylaşabilme.
X
10
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
11
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
12
Sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal hakların evrenselliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:35