Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Mehmet Polat TACAR |
Dersin Amacı | CEFR A1 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı,1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtma,2. Ünite İyelik Sıfatlarının Kullanımı; "my, his, her",3. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin varlığını ifade etme; "There is,are",4. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme; Kullanılan Edatlar,5.Ünite Sahiplik yapısı; Have Got-Has got,5. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,7. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırması,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel cümle yapıları için gerekli dilbilgisi kurallarını tanımlar. | 10, 16, 37, 6, 9 | A |
1.1. Sözlük yardımı ile kendisini ve yakın çevresindeki kişileri tanıtır. | 10, 16, 37, 6, 8, 9 | A |
1.2 Karşısındaki kişiyi tanımak için sorular oluşturur. | 10, 16, 21, 37, 6, 9 | A |
2. Bir olayın Gün, tarih ve saat bilgisini İngilizce olarak aktarır | 10, 11, 16, 21, 37, 6, 9 | A |
2.1 Tarih, gün ve saat ifadelerini birbiriyle karşılaştırır. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
2.2 Bir metin içindeki yazılı olan tarih bilgisini belirler. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
3. Kendisinin ya da başkasının sahip olduğu nesneleri listeler. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
3.1 Sahiplik fiiliyle ilgili olumlu ya da olumsuz cümleler oluşturur. | 10, 11, 16, 37, 6, 8, 9 | A |
3.2 Sorular sorarak karşısındaki kişiye ait olan nesneleri sorgular. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
4. Konuşma anında yapılan eylemleri tasvir eder. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
4.1 Bir eylemin gerçekleşmekte olduğunu net cümleler ile ifade eder. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4.2 Şimdiki zamanda eylemlerin nasıl çekimlendiğini listeler. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5. Günlük rutinini özetler. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.1 Geniş zamanda şahıslara göre fiil çekimlerini özetler. | 37 | A |
5.2 Bir kişinin hayatında rutin hale getirdiği eylemleri listeler. | 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı | 1.ünite S.4-5 |
2 | 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtma | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
3 | 2. Ünite İyelik Sıfatlarının Kullanımı; "my, his, her" | Ünite 2 tekrarı |
4 | 3. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin varlığını ifade etme; "There is,are" | Ünite 3 giriş açıklaması |
5 | 4. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme; Kullanılan Edatlar | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
6 | 5.Ünite Sahiplik yapısı; Have Got-Has got | s. 34-37 |
7 | 5. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımı | s. 40 |
8 | 5. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
9 | 5. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | ÜNİTE 5- 50-54 |
10 | 6. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle Kullanımı | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
11 | 6. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Unite 6, s. 62-63 |
12 | 6. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | s. 67-71 |
13 | 7. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırması | s.80-86 |
14 | Genel Tekrar | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
Kaynak |
Essential Grammar in Use Elementary Level, Fouth Edition by Raymond Murphy, ISBN 978-1-107-48060-2020 |
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki (lojistik sistemlerin analizi, satın alma, üretim, envanter yönetimi, depo ve nakliye yönetimi, satış ve dağıtım, stratejik ortaklıklar, risk yönetimi, müşteri hizmetleri vb.) temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar. | X | |||||
2 | Uluslararası lojistik ve yerel lojistik ortamındaki başlıca oyuncuları, koşul ve dinamikleri anlar. | X | |||||
3 | Genel İşletme, Genel İktisat, Hukuk, Matematik, Muhasebe, İstatistik ve Dış Ticaret gibi alanlarda teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. | X | |||||
4 | Modern Lojistik faaliyetlerini ve bu konularla ilgili temel mevzuatı bilir. | X | |||||
5 | Uygun teori, araç ve yöntemleri kullanarak etkin lojistik ve tedarik zinciri stratejileri geliştirir. | X | |||||
6 | Uluslararası lojistik faaliyetlerini şekillendiren hukuki çerçeve ve bunun faaliyetlerinin ulusal ve uluslararası mevzuat ve kanunlara uygunluğunu değerlendirir. | X | |||||
7 | Lojistik ve tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarını eleştirel bir biçimde değerlendirir. | X | |||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlar. | X | |||||
9 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer alır. | X | |||||
10 | Lojistik ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
11 | Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
12 | Lojistik ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir. | X | |||||
13 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
14 | Meslektaşları ile lojistik konularında Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | X | |||||
15 | İşletmeleri yönetimsel bir bakış açısıyla analiz eder. | ||||||
16 | Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 46 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(46/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Mehmet Polat TACAR |
Dersin Amacı | CEFR A1 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı,1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtma,2. Ünite İyelik Sıfatlarının Kullanımı; "my, his, her",3. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin varlığını ifade etme; "There is,are",4. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme; Kullanılan Edatlar,5.Ünite Sahiplik yapısı; Have Got-Has got,5. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,7. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırması,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel cümle yapıları için gerekli dilbilgisi kurallarını tanımlar. | 10, 16, 37, 6, 9 | A |
1.1. Sözlük yardımı ile kendisini ve yakın çevresindeki kişileri tanıtır. | 10, 16, 37, 6, 8, 9 | A |
1.2 Karşısındaki kişiyi tanımak için sorular oluşturur. | 10, 16, 21, 37, 6, 9 | A |
2. Bir olayın Gün, tarih ve saat bilgisini İngilizce olarak aktarır | 10, 11, 16, 21, 37, 6, 9 | A |
2.1 Tarih, gün ve saat ifadelerini birbiriyle karşılaştırır. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
2.2 Bir metin içindeki yazılı olan tarih bilgisini belirler. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
3. Kendisinin ya da başkasının sahip olduğu nesneleri listeler. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
3.1 Sahiplik fiiliyle ilgili olumlu ya da olumsuz cümleler oluşturur. | 10, 11, 16, 37, 6, 8, 9 | A |
3.2 Sorular sorarak karşısındaki kişiye ait olan nesneleri sorgular. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
4. Konuşma anında yapılan eylemleri tasvir eder. | 10, 11, 16, 37, 6, 9 | A |
4.1 Bir eylemin gerçekleşmekte olduğunu net cümleler ile ifade eder. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4.2 Şimdiki zamanda eylemlerin nasıl çekimlendiğini listeler. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5. Günlük rutinini özetler. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.1 Geniş zamanda şahıslara göre fiil çekimlerini özetler. | 37 | A |
5.2 Bir kişinin hayatında rutin hale getirdiği eylemleri listeler. | 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı | 1.ünite S.4-5 |
2 | 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtma | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
3 | 2. Ünite İyelik Sıfatlarının Kullanımı; "my, his, her" | Ünite 2 tekrarı |
4 | 3. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin varlığını ifade etme; "There is,are" | Ünite 3 giriş açıklaması |
5 | 4. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme; Kullanılan Edatlar | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
6 | 5.Ünite Sahiplik yapısı; Have Got-Has got | s. 34-37 |
7 | 5. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımı | s. 40 |
8 | 5. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
9 | 5. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | ÜNİTE 5- 50-54 |
10 | 6. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle Kullanımı | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
11 | 6. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Unite 6, s. 62-63 |
12 | 6. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | s. 67-71 |
13 | 7. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırması | s.80-86 |
14 | Genel Tekrar | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
Kaynak |
Essential Grammar in Use Elementary Level, Fouth Edition by Raymond Murphy, ISBN 978-1-107-48060-2020 |
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki (lojistik sistemlerin analizi, satın alma, üretim, envanter yönetimi, depo ve nakliye yönetimi, satış ve dağıtım, stratejik ortaklıklar, risk yönetimi, müşteri hizmetleri vb.) temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar. | X | |||||
2 | Uluslararası lojistik ve yerel lojistik ortamındaki başlıca oyuncuları, koşul ve dinamikleri anlar. | X | |||||
3 | Genel İşletme, Genel İktisat, Hukuk, Matematik, Muhasebe, İstatistik ve Dış Ticaret gibi alanlarda teorik ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. | X | |||||
4 | Modern Lojistik faaliyetlerini ve bu konularla ilgili temel mevzuatı bilir. | X | |||||
5 | Uygun teori, araç ve yöntemleri kullanarak etkin lojistik ve tedarik zinciri stratejileri geliştirir. | X | |||||
6 | Uluslararası lojistik faaliyetlerini şekillendiren hukuki çerçeve ve bunun faaliyetlerinin ulusal ve uluslararası mevzuat ve kanunlara uygunluğunu değerlendirir. | X | |||||
7 | Lojistik ve tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarını eleştirel bir biçimde değerlendirir. | X | |||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlar. | X | |||||
9 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer alır. | X | |||||
10 | Lojistik ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
11 | Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
12 | Lojistik ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir. | X | |||||
13 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
14 | Meslektaşları ile lojistik konularında Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | X | |||||
15 | İşletmeleri yönetimsel bir bakış açısıyla analiz eder. | ||||||
16 | Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |