Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
E-TİCARET-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ercan KARAKEÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ercan KARAKEÇE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere dijital kanallar üzerinden güvenli ve etkin bir şekilde ticaret yapma bilincini ve bu bilinç çerçevesinde e-ticaretin işletme ve bireylere sağlayacağı rekabet avantajını edindirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; E-ticaret'in tanımı ve kapsamı,E-ticaret'in kategorileri ve örnek uygulamalar,E-ticaret için alet çantası modülü ,E-ticarette güvenlik ve ödeme,E-ticarette web sitesi özellikleri ve hizmet kalitesi,E-ticarette karşılaşılan problemler ve alternatif çözüm yolları,E-dönüşüm stratejileri ve SWOT analizi,E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (İKY+MİY),E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (Lojistik ve Tedarik Zinciri),E-ticaret sürecinde pazarlama,E-ticarette veri yönetimi,E-ticaretin üretim yönetimine etkileri / Kurumsal kaynak planlama,E-ticaretin sosyal yaşantıya etkileri,Dijital Dönüşüm; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Fizilsel ve dijital ticareti ilişkilendirebilecektir16, 9A
1.1. Fiziksel ve elektronik ticaret arasındaki sistematiği oluşturur
1.2. Kamu ve reel sektörde elektronik ticaret uygulamalarının mantığını tartışır
2. E-Ticarette ihtiyaç analizi yapabilecektir 16, 9A
2.1. Sistem tasarımı planlar
2.2. Güvenlik ihtiyacını önemser
3. E-Ticarette kullanılan bilgi sistemlerinin temel fonksiyonlarından istifade edebilecektir16, 9A
3.1. Bilgi sistemleri arasındaki ilişkileri açıklar
3.2. Sistem tasarımında fayda-maliyet dengesini gözetir
4. Alanında yenilik gereksiniminin farkında olacaktır16, 9A
4.1. E-Ticaret alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde görev alır
4.2. Alandaki değişimi değerlendirir
5. Departmanlar arası ilişkileri elektronik olarak yönlendirebilecektir16, 9A
5.1. Çıkabilecek sorunları önceden tespit eder
5.2. Muhtemel çözüm önerileri geliştirir
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1E-ticaret'in tanımı ve kapsamı
2E-ticaret'in kategorileri ve örnek uygulamalar
3E-ticaret için alet çantası modülü
4E-ticarette güvenlik ve ödeme
5E-ticarette web sitesi özellikleri ve hizmet kalitesi
6E-ticarette karşılaşılan problemler ve alternatif çözüm yolları
7E-dönüşüm stratejileri ve SWOT analizi
8E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (İKY+MİY)
9E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (Lojistik ve Tedarik Zinciri)
10E-ticaret sürecinde pazarlama
11E-ticarette veri yönetimi
12E-ticaretin üretim yönetimine etkileri / Kurumsal kaynak planlama
13E-ticaretin sosyal yaşantıya etkileri
14Dijital Dönüşüm
Kaynak
(Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu) E-Ticaret. Şule Özmen. İstabul Bilgi Üniversitesi Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir.
X
3
İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar.
4
İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir.
5
İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir.
X
6
Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
X
7
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir.
X
8
Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir.
X
9
İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
10
Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir.
11
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır.
12
Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir
13
İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir.
X
14
İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir.
X
15
Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
16
İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3927
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14114
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14114
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)111
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
E-TİCARET-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ercan KARAKEÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ercan KARAKEÇE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere dijital kanallar üzerinden güvenli ve etkin bir şekilde ticaret yapma bilincini ve bu bilinç çerçevesinde e-ticaretin işletme ve bireylere sağlayacağı rekabet avantajını edindirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; E-ticaret'in tanımı ve kapsamı,E-ticaret'in kategorileri ve örnek uygulamalar,E-ticaret için alet çantası modülü ,E-ticarette güvenlik ve ödeme,E-ticarette web sitesi özellikleri ve hizmet kalitesi,E-ticarette karşılaşılan problemler ve alternatif çözüm yolları,E-dönüşüm stratejileri ve SWOT analizi,E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (İKY+MİY),E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (Lojistik ve Tedarik Zinciri),E-ticaret sürecinde pazarlama,E-ticarette veri yönetimi,E-ticaretin üretim yönetimine etkileri / Kurumsal kaynak planlama,E-ticaretin sosyal yaşantıya etkileri,Dijital Dönüşüm; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Fizilsel ve dijital ticareti ilişkilendirebilecektir16, 9A
1.1. Fiziksel ve elektronik ticaret arasındaki sistematiği oluşturur
1.2. Kamu ve reel sektörde elektronik ticaret uygulamalarının mantığını tartışır
2. E-Ticarette ihtiyaç analizi yapabilecektir 16, 9A
2.1. Sistem tasarımı planlar
2.2. Güvenlik ihtiyacını önemser
3. E-Ticarette kullanılan bilgi sistemlerinin temel fonksiyonlarından istifade edebilecektir16, 9A
3.1. Bilgi sistemleri arasındaki ilişkileri açıklar
3.2. Sistem tasarımında fayda-maliyet dengesini gözetir
4. Alanında yenilik gereksiniminin farkında olacaktır16, 9A
4.1. E-Ticaret alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde görev alır
4.2. Alandaki değişimi değerlendirir
5. Departmanlar arası ilişkileri elektronik olarak yönlendirebilecektir16, 9A
5.1. Çıkabilecek sorunları önceden tespit eder
5.2. Muhtemel çözüm önerileri geliştirir
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1E-ticaret'in tanımı ve kapsamı
2E-ticaret'in kategorileri ve örnek uygulamalar
3E-ticaret için alet çantası modülü
4E-ticarette güvenlik ve ödeme
5E-ticarette web sitesi özellikleri ve hizmet kalitesi
6E-ticarette karşılaşılan problemler ve alternatif çözüm yolları
7E-dönüşüm stratejileri ve SWOT analizi
8E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (İKY+MİY)
9E-dönüşümün iş hayatına yansımaları (Lojistik ve Tedarik Zinciri)
10E-ticaret sürecinde pazarlama
11E-ticarette veri yönetimi
12E-ticaretin üretim yönetimine etkileri / Kurumsal kaynak planlama
13E-ticaretin sosyal yaşantıya etkileri
14Dijital Dönüşüm
Kaynak
(Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu) E-Ticaret. Şule Özmen. İstabul Bilgi Üniversitesi Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir.
X
3
İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar.
4
İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir.
5
İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir.
X
6
Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
X
7
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir.
X
8
Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir.
X
9
İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
10
Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir.
11
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır.
12
Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir
13
İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir.
X
14
İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir.
X
15
Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
16
İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:29Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:44