Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL PSİKOLOJİ-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere sosyal psikolojinin çalışma konularını, yaklaşımlarını ve araştırma yöntemlerini tanıtmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal psikolojiye giriş ,Sosyal psikolojide metot,Sosyal biliş,Sosyal algı,Sosyal algı,Benlik,Benlik,Bilişsel Uyumsuzluk,Bilişsel uyumsuzluk ,Tutumlar ve tutum değişimi,Tutumlar ve tutum değişimi,Tutumlar ve tutum değişimi,Genel tartışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sosyal psikolojiyi benzer konuları çalışan diğer alanlardan ayrıştıran özellikleri tartışabilecektir. 12, 16, 19, 37, 9A
1.1. Sosyal psikolojisinin temel kavramları açıklar.9
2. Sosyal algı, sosyal biliş, benlik ve tutumları açıklayan temel teorileri ve kavramları tanımlayabilecektir. 10, 19, 37, 9A
2.1. Sosyal psikolojiyle ilgili ilkeleri açıklar.9
3. Sosyal algı, sosyal biliş, benlik ve tutumları açıklayan temel teorileri ve kavramları gündelik ve/veya sosyal olgular ile ilişkilendirebilecektir. 10, 19, 9A
3.1. Uygulama yaptırmak suretiyle öğrenilen teorik bilgileri ilişkilendirir ve uygular.9
4. Sosyal etkinin insan biliş ve davranışına olan etkisini betimleyebilecektir. 10, 16, 19, 37, 9A
4.1. İnsan biliş ve davranışı ile ilgili farklı kuramsal yaklaşımları açıklar.9
5. Sosyal psikoloji alanında yapılan çalışmaların farklı kültür ve zamanlarda ne derece genellenebilir olduğunu tartışabilecektir. 10, 16, 19, 9A
5.1. Sosyal psikoloji ile ilgili kuramsal yaklaşımları açıklar.9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal psikolojiye giriş Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 1, ss. 1-23
2Sosyal psikolojide metotAronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 2, ss. 23-51
3Sosyal bilişAronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 3, ss. 51-84
4Sosyal algıAronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 4, ss. 84-119
5Sosyal algıAronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 4, ss. 84-119
6BenlikAronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 5, ss. 119-157
8BenlikAronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 5, ss. 119-157
9Bilişsel UyumsuzlukAronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 6, ss. 157-188
10Bilişsel uyumsuzluk Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 6, ss. 157-188
11Tutumlar ve tutum değişimiAronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 7, ss. 188-226
12Tutumlar ve tutum değişimiAronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 7, ss. 188-226
13Tutumlar ve tutum değişimiAronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 7, ss. 188-226
14Genel tartışmalar
Kaynak
Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Social Psychology (9th Edition). Prentice Hall: Pearson Education
Doğan Cüceloğlu "İnsan ve Davranışı" Remzi Kitapevi, İstanbul, 2012 Nevzat Tarhan "Toplum Psikolojisi" Timaş Yayınları, İstanbul, 2014 Çiğdem Kağıtçıbaşı "Günümüzde İnsan ve İnsanlar" Evrim Yayınları, 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir.
X
3
İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar.
X
4
İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir.
X
5
İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir.
X
6
Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
X
7
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir.
X
8
Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir.
X
9
İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
10
Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir.
X
11
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır.
X
12
Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir
X
13
İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir.
X
14
İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir.
X
15
Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
16
İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme31236
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2612
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL PSİKOLOJİ-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere sosyal psikolojinin çalışma konularını, yaklaşımlarını ve araştırma yöntemlerini tanıtmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal psikolojiye giriş ,Sosyal psikolojide metot,Sosyal biliş,Sosyal algı,Sosyal algı,Benlik,Benlik,Bilişsel Uyumsuzluk,Bilişsel uyumsuzluk ,Tutumlar ve tutum değişimi,Tutumlar ve tutum değişimi,Tutumlar ve tutum değişimi,Genel tartışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sosyal psikolojiyi benzer konuları çalışan diğer alanlardan ayrıştıran özellikleri tartışabilecektir. 12, 16, 19, 37, 9A
1.1. Sosyal psikolojisinin temel kavramları açıklar.9
2. Sosyal algı, sosyal biliş, benlik ve tutumları açıklayan temel teorileri ve kavramları tanımlayabilecektir. 10, 19, 37, 9A
2.1. Sosyal psikolojiyle ilgili ilkeleri açıklar.9
3. Sosyal algı, sosyal biliş, benlik ve tutumları açıklayan temel teorileri ve kavramları gündelik ve/veya sosyal olgular ile ilişkilendirebilecektir. 10, 19, 9A
3.1. Uygulama yaptırmak suretiyle öğrenilen teorik bilgileri ilişkilendirir ve uygular.9
4. Sosyal etkinin insan biliş ve davranışına olan etkisini betimleyebilecektir. 10, 16, 19, 37, 9A
4.1. İnsan biliş ve davranışı ile ilgili farklı kuramsal yaklaşımları açıklar.9
5. Sosyal psikoloji alanında yapılan çalışmaların farklı kültür ve zamanlarda ne derece genellenebilir olduğunu tartışabilecektir. 10, 16, 19, 9A
5.1. Sosyal psikoloji ile ilgili kuramsal yaklaşımları açıklar.9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal psikolojiye giriş Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 1, ss. 1-23
2Sosyal psikolojide metotAronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 2, ss. 23-51
3Sosyal bilişAronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 3, ss. 51-84
4Sosyal algıAronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 4, ss. 84-119
5Sosyal algıAronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 4, ss. 84-119
6BenlikAronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 5, ss. 119-157
8BenlikAronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 5, ss. 119-157
9Bilişsel UyumsuzlukAronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 6, ss. 157-188
10Bilişsel uyumsuzluk Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 6, ss. 157-188
11Tutumlar ve tutum değişimiAronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 7, ss. 188-226
12Tutumlar ve tutum değişimiAronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 7, ss. 188-226
13Tutumlar ve tutum değişimiAronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 7, ss. 188-226
14Genel tartışmalar
Kaynak
Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Social Psychology (9th Edition). Prentice Hall: Pearson Education
Doğan Cüceloğlu "İnsan ve Davranışı" Remzi Kitapevi, İstanbul, 2012 Nevzat Tarhan "Toplum Psikolojisi" Timaş Yayınları, İstanbul, 2014 Çiğdem Kağıtçıbaşı "Günümüzde İnsan ve İnsanlar" Evrim Yayınları, 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
2
İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir.
X
3
İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar.
X
4
İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir.
X
5
İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir.
X
6
Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
X
7
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir.
X
8
Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir.
X
9
İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
10
Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir.
X
11
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır.
X
12
Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir
X
13
İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir.
X
14
İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir.
X
15
Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
16
İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:29Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:44