Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL PSİKOLOJİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere sosyal psikolojinin çalışma konularını, yaklaşımlarını ve araştırma yöntemlerini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal psikolojiye giriş ,Sosyal psikolojide metot,Sosyal biliş,Sosyal algı,Sosyal algı,Benlik,Benlik,Bilişsel Uyumsuzluk,Bilişsel uyumsuzluk ,Tutumlar ve tutum değişimi,Tutumlar ve tutum değişimi,Tutumlar ve tutum değişimi,Genel tartışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sosyal psikolojiyi benzer konuları çalışan diğer alanlardan ayrıştıran özellikleri tartışabilecektir. | 12, 16, 19, 37, 9 | A |
1.1. Sosyal psikolojisinin temel kavramları açıklar. | 9 | |
2. Sosyal algı, sosyal biliş, benlik ve tutumları açıklayan temel teorileri ve kavramları tanımlayabilecektir. | 10, 19, 37, 9 | A |
2.1. Sosyal psikolojiyle ilgili ilkeleri açıklar. | 9 | |
3. Sosyal algı, sosyal biliş, benlik ve tutumları açıklayan temel teorileri ve kavramları gündelik ve/veya sosyal olgular ile ilişkilendirebilecektir. | 10, 19, 9 | A |
3.1. Uygulama yaptırmak suretiyle öğrenilen teorik bilgileri ilişkilendirir ve uygular. | 9 | |
4. Sosyal etkinin insan biliş ve davranışına olan etkisini betimleyebilecektir. | 10, 16, 19, 37, 9 | A |
4.1. İnsan biliş ve davranışı ile ilgili farklı kuramsal yaklaşımları açıklar. | 9 | |
5. Sosyal psikoloji alanında yapılan çalışmaların farklı kültür ve zamanlarda ne derece genellenebilir olduğunu tartışabilecektir. | 10, 16, 19, 9 | A |
5.1. Sosyal psikoloji ile ilgili kuramsal yaklaşımları açıklar. | 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal psikolojiye giriş | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 1, ss. 1-23 |
2 | Sosyal psikolojide metot | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 2, ss. 23-51 |
3 | Sosyal biliş | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 3, ss. 51-84 |
4 | Sosyal algı | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 4, ss. 84-119 |
5 | Sosyal algı | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 4, ss. 84-119 |
6 | Benlik | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 5, ss. 119-157 |
8 | Benlik | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 5, ss. 119-157 |
9 | Bilişsel Uyumsuzluk | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 6, ss. 157-188 |
10 | Bilişsel uyumsuzluk | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 6, ss. 157-188 |
11 | Tutumlar ve tutum değişimi | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 7, ss. 188-226 |
12 | Tutumlar ve tutum değişimi | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 7, ss. 188-226 |
13 | Tutumlar ve tutum değişimi | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 7, ss. 188-226 |
14 | Genel tartışmalar |
Kaynak |
Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Social Psychology (9th Edition). Prentice Hall: Pearson Education |
Doğan Cüceloğlu "İnsan ve Davranışı" Remzi Kitapevi, İstanbul, 2012 Nevzat Tarhan "Toplum Psikolojisi" Timaş Yayınları, İstanbul, 2014 Çiğdem Kağıtçıbaşı "Günümüzde İnsan ve İnsanlar" Evrim Yayınları, 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir. | X | |||||
3 | İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar. | X | |||||
4 | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir. | X | |||||
5 | İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir. | X | |||||
6 | Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir. | X | |||||
8 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir. | X | |||||
9 | İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
10 | Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir | X | |||||
13 | İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir. | X | |||||
14 | İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir. | X | |||||
15 | Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
16 | İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 12 | 36 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL PSİKOLOJİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere sosyal psikolojinin çalışma konularını, yaklaşımlarını ve araştırma yöntemlerini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal psikolojiye giriş ,Sosyal psikolojide metot,Sosyal biliş,Sosyal algı,Sosyal algı,Benlik,Benlik,Bilişsel Uyumsuzluk,Bilişsel uyumsuzluk ,Tutumlar ve tutum değişimi,Tutumlar ve tutum değişimi,Tutumlar ve tutum değişimi,Genel tartışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sosyal psikolojiyi benzer konuları çalışan diğer alanlardan ayrıştıran özellikleri tartışabilecektir. | 12, 16, 19, 37, 9 | A |
1.1. Sosyal psikolojisinin temel kavramları açıklar. | 9 | |
2. Sosyal algı, sosyal biliş, benlik ve tutumları açıklayan temel teorileri ve kavramları tanımlayabilecektir. | 10, 19, 37, 9 | A |
2.1. Sosyal psikolojiyle ilgili ilkeleri açıklar. | 9 | |
3. Sosyal algı, sosyal biliş, benlik ve tutumları açıklayan temel teorileri ve kavramları gündelik ve/veya sosyal olgular ile ilişkilendirebilecektir. | 10, 19, 9 | A |
3.1. Uygulama yaptırmak suretiyle öğrenilen teorik bilgileri ilişkilendirir ve uygular. | 9 | |
4. Sosyal etkinin insan biliş ve davranışına olan etkisini betimleyebilecektir. | 10, 16, 19, 37, 9 | A |
4.1. İnsan biliş ve davranışı ile ilgili farklı kuramsal yaklaşımları açıklar. | 9 | |
5. Sosyal psikoloji alanında yapılan çalışmaların farklı kültür ve zamanlarda ne derece genellenebilir olduğunu tartışabilecektir. | 10, 16, 19, 9 | A |
5.1. Sosyal psikoloji ile ilgili kuramsal yaklaşımları açıklar. | 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal psikolojiye giriş | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 1, ss. 1-23 |
2 | Sosyal psikolojide metot | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 2, ss. 23-51 |
3 | Sosyal biliş | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 3, ss. 51-84 |
4 | Sosyal algı | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 4, ss. 84-119 |
5 | Sosyal algı | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 4, ss. 84-119 |
6 | Benlik | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 5, ss. 119-157 |
8 | Benlik | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 5, ss. 119-157 |
9 | Bilişsel Uyumsuzluk | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 6, ss. 157-188 |
10 | Bilişsel uyumsuzluk | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 6, ss. 157-188 |
11 | Tutumlar ve tutum değişimi | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 7, ss. 188-226 |
12 | Tutumlar ve tutum değişimi | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 7, ss. 188-226 |
13 | Tutumlar ve tutum değişimi | Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Bölüm 7, ss. 188-226 |
14 | Genel tartışmalar |
Kaynak |
Aronson, E., Wilson T. D., Akert, R. M. & S. R. Sommers (2015). Social Psychology (9th Edition). Prentice Hall: Pearson Education |
Doğan Cüceloğlu "İnsan ve Davranışı" Remzi Kitapevi, İstanbul, 2012 Nevzat Tarhan "Toplum Psikolojisi" Timaş Yayınları, İstanbul, 2014 Çiğdem Kağıtçıbaşı "Günümüzde İnsan ve İnsanlar" Evrim Yayınları, 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme fonksiyonlarının bütününü ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | İşletme bilimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir. | X | |||||
3 | İşletme faaliyetlerini ilgilendiren matematiksel hesaplamaları, muhasebe kayıtlarını ve finansal analizleri tanır ve yorumlar. | X | |||||
4 | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek bilgi ve donanıma sahiptir. | X | |||||
5 | İşletmenin kaynaklarını etkin şekilde yönetebilecek iktisadi donanıma sahiptir. | X | |||||
6 | Üretim, yönetim ve pazarlama konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmada sorunları tanımlar, analiz eder ve bu sorunlara çözüm önerileri getirir. | X | |||||
8 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir. | X | |||||
9 | İşletme faaliyetlerine yönelik ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
10 | Fikirlerini ve bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin şekilde kullanır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir | X | |||||
13 | İş hayatında faydalanabileceği bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilir. | X | |||||
14 | İşletme faaliyetlerinde kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincindedir ve uygulamalarında yer verir. | X | |||||
15 | Kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
16 | İşletme faaliyetlerinin halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularını da gözetmesi gerektiği konusunda bilinç sahibidir ve uygulamalarında yer verir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |