Siyasal iletişimi tarihsel gelişim süreci içerisinde ana akım ve eleştirel boyutlarıyla ele alarak, liberal demokrasilerde siyasal iletişimin kurumsallaşmasını ve geçirdiği dönüşümü tanımlamak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Siyasal iletişimi tanımlama biçimleri. Siyaset ve iletişim arasındaki ilişkiler.,Siyasal iletişimin temel aktörleri. Siyasal iletişimin rol ve fonksiyonları.,Politik meşruiyetin sağlanmasında siyasal iletişimin rolü. Siyasal iletişim ve siyasetin bilimselleşmesi arasındaki ilişkiler.,Bir siyasal iletişim biçimi olarak retorik ve retorik türleri.,Günümüzde politik konuşma ve politik konuşma üzerinde medyanın rolü.,Siyasal kampanyaların işlevleri, Türkiye’de seçim kampanyaları ve profesyonelleşme süreci. Siyasetin gösterileşmesi.,Siyasal İletişimin Kurumsallaşması ve Basın Özgürlüğü Mücadelesi,Siyasal kampanyalar/reklamlar,Siyasal gündem ve siyasal gündemi etkileyen unsurlar.,Seçmenin oy verme davranışı ve belirli bir parti veya adayı tercih etmesinde etkili olan unsurları açıklamaya çalışan yaklaşımlar.,Ana akım ve eleştirel yaklaşımlarda kamusal alan ve kamuoyu,Sosyo psikolojik bir kavram olarak kamuoyu ve kamuoyu araştırmaları,Sivil toplum/sivil itaatsizlik,Yeni toplumsal hareketler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Siyaset ve iletişim kavramları arasındaki bağlantıları açıklayabilecektir.
A
1.1. Siyasal iletişimin temel aktörlerini ayırt eder.
A
1.2. Farklı siyasal iletişim kavrayışlarını açıklar.
A
1.3. Siyasal iletişime yönelik ana akım ve eleştirel yaklaşımların temel iddialarını ayırt eder.
A
2. Liberal demokrasilerde siyasal iletişimin tarihsel gelişimini ve kurumlaşma sürecini açıklayabilecektir.
A
2.1. İletişim özgürlüğü ve basın özgürlüğü arasındaki farkları açıklar.
A
2.2. Siyasal iletişime yönelik ana akım ve eleştirel yaklaşımların temel iddialarını ayırt eder.
A
2.3. Yeni liberal ekonomi politikalarla siyasal iletişimdeki yeni eğilimler arasındaki ilişkiyi açıklar.
A
3. Siyasal iletişimin politik meşruiyetin sağlanmasındaki rolünü analiz edebilecektir.
A
3.1. Medya ve siyaset arasındaki ilişkileri doğru bir şekilde çözümler.
A
3.2. Medya metinlerini eleştirel gözle okur.
A
3.3. Siyasal iletişim, yeni toplumsal hareketler ve iletişim özgürlüğü arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
A
4. Siyasi kurumların işlevlerindeki değişimlerin medya modellerini nasıl etkilediğini kavrayabilecektir;
5. Türkiye’de siyaset ve medya ilişkileri hakkında derinlemesine bilgi edinebilecektir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Siyasal iletişimi tanımlama biçimleri. Siyaset ve iletişim arasındaki ilişkiler.
2
Siyasal iletişimin temel aktörleri. Siyasal iletişimin rol ve fonksiyonları.
3
Politik meşruiyetin sağlanmasında siyasal iletişimin rolü. Siyasal iletişim ve siyasetin bilimselleşmesi arasındaki ilişkiler.
4
Bir siyasal iletişim biçimi olarak retorik ve retorik türleri.
5
Günümüzde politik konuşma ve politik konuşma üzerinde medyanın rolü.
6
Siyasal kampanyaların işlevleri, Türkiye’de seçim kampanyaları ve profesyonelleşme süreci. Siyasetin gösterileşmesi.
7
Siyasal İletişimin Kurumsallaşması ve Basın Özgürlüğü Mücadelesi
8
Siyasal kampanyalar/reklamlar
9
Siyasal gündem ve siyasal gündemi etkileyen unsurlar.
10
Seçmenin oy verme davranışı ve belirli bir parti veya adayı tercih etmesinde etkili olan unsurları açıklamaya çalışan yaklaşımlar.
11
Ana akım ve eleştirel yaklaşımlarda kamusal alan ve kamuoyu
12
Sosyo psikolojik bir kavram olarak kamuoyu ve kamuoyu araştırmaları
13
Sivil toplum/sivil itaatsizlik
14
Yeni toplumsal hareketler
Kaynak
Aysel Aziz (2007). Siyasal İletişim, Nobel Yayın Dağıtım
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SİYASAL İLETİŞİM VE MEDYA
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Hülya ÖZKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Siyasal iletişimi tarihsel gelişim süreci içerisinde ana akım ve eleştirel boyutlarıyla ele alarak, liberal demokrasilerde siyasal iletişimin kurumsallaşmasını ve geçirdiği dönüşümü tanımlamak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Siyasal iletişimi tanımlama biçimleri. Siyaset ve iletişim arasındaki ilişkiler.,Siyasal iletişimin temel aktörleri. Siyasal iletişimin rol ve fonksiyonları.,Politik meşruiyetin sağlanmasında siyasal iletişimin rolü. Siyasal iletişim ve siyasetin bilimselleşmesi arasındaki ilişkiler.,Bir siyasal iletişim biçimi olarak retorik ve retorik türleri.,Günümüzde politik konuşma ve politik konuşma üzerinde medyanın rolü.,Siyasal kampanyaların işlevleri, Türkiye’de seçim kampanyaları ve profesyonelleşme süreci. Siyasetin gösterileşmesi.,Siyasal İletişimin Kurumsallaşması ve Basın Özgürlüğü Mücadelesi,Siyasal kampanyalar/reklamlar,Siyasal gündem ve siyasal gündemi etkileyen unsurlar.,Seçmenin oy verme davranışı ve belirli bir parti veya adayı tercih etmesinde etkili olan unsurları açıklamaya çalışan yaklaşımlar.,Ana akım ve eleştirel yaklaşımlarda kamusal alan ve kamuoyu,Sosyo psikolojik bir kavram olarak kamuoyu ve kamuoyu araştırmaları,Sivil toplum/sivil itaatsizlik,Yeni toplumsal hareketler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Siyaset ve iletişim kavramları arasındaki bağlantıları açıklayabilecektir.
A
1.1. Siyasal iletişimin temel aktörlerini ayırt eder.
A
1.2. Farklı siyasal iletişim kavrayışlarını açıklar.
A
1.3. Siyasal iletişime yönelik ana akım ve eleştirel yaklaşımların temel iddialarını ayırt eder.
A
2. Liberal demokrasilerde siyasal iletişimin tarihsel gelişimini ve kurumlaşma sürecini açıklayabilecektir.
A
2.1. İletişim özgürlüğü ve basın özgürlüğü arasındaki farkları açıklar.
A
2.2. Siyasal iletişime yönelik ana akım ve eleştirel yaklaşımların temel iddialarını ayırt eder.
A
2.3. Yeni liberal ekonomi politikalarla siyasal iletişimdeki yeni eğilimler arasındaki ilişkiyi açıklar.
A
3. Siyasal iletişimin politik meşruiyetin sağlanmasındaki rolünü analiz edebilecektir.
A
3.1. Medya ve siyaset arasındaki ilişkileri doğru bir şekilde çözümler.
A
3.2. Medya metinlerini eleştirel gözle okur.
A
3.3. Siyasal iletişim, yeni toplumsal hareketler ve iletişim özgürlüğü arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
A
4. Siyasi kurumların işlevlerindeki değişimlerin medya modellerini nasıl etkilediğini kavrayabilecektir;
5. Türkiye’de siyaset ve medya ilişkileri hakkında derinlemesine bilgi edinebilecektir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Siyasal iletişimi tanımlama biçimleri. Siyaset ve iletişim arasındaki ilişkiler.
2
Siyasal iletişimin temel aktörleri. Siyasal iletişimin rol ve fonksiyonları.
3
Politik meşruiyetin sağlanmasında siyasal iletişimin rolü. Siyasal iletişim ve siyasetin bilimselleşmesi arasındaki ilişkiler.
4
Bir siyasal iletişim biçimi olarak retorik ve retorik türleri.
5
Günümüzde politik konuşma ve politik konuşma üzerinde medyanın rolü.
6
Siyasal kampanyaların işlevleri, Türkiye’de seçim kampanyaları ve profesyonelleşme süreci. Siyasetin gösterileşmesi.
7
Siyasal İletişimin Kurumsallaşması ve Basın Özgürlüğü Mücadelesi
8
Siyasal kampanyalar/reklamlar
9
Siyasal gündem ve siyasal gündemi etkileyen unsurlar.
10
Seçmenin oy verme davranışı ve belirli bir parti veya adayı tercih etmesinde etkili olan unsurları açıklamaya çalışan yaklaşımlar.
11
Ana akım ve eleştirel yaklaşımlarda kamusal alan ve kamuoyu
12
Sosyo psikolojik bir kavram olarak kamuoyu ve kamuoyu araştırmaları
13
Sivil toplum/sivil itaatsizlik
14
Yeni toplumsal hareketler
Kaynak
Aysel Aziz (2007). Siyasal İletişim, Nobel Yayın Dağıtım
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.