Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA PLANLAMA VE SATIN ALMA-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Üsame Talha BAŞARAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMedya Planlama ve Satın alma dersi kapsamında; öğrencinin medya planlama ve satın almanın temel prensiplerini kavraması, medya planlama ve satın alma ajanslarının işlevlerini öğrenmesi, medya planlama ve satın alma süreci hakkında detaylı bilgiye sahip olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Reklam ve Reklamcılık Sektörüne Genel Bakış,Reklam Türleri ve Reklam Kampanya Süreçleri,Reklam Mecraları,Medya Planlama ve Satın Alma Kavramı,Medya Planlama ve Satın Alma Sektörüne Genel Bakış,Medya Planlama ve Satın Alma Stratejisi Oluşturma,Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-1,Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-2,Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-1,Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-2,Medya Planlama Modelleri,Medya Planı Oluşturma - Medya Planı Örneklerinin İncelenmesi,Medya Satın Alma Süreçleri- Medya Satın Alma Örneklerinin İncelenmesi,Medya Planlama ve Satın Alma Süreçlerinde Ortaya Çıkan Problemler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Reklamcılıkta medya planlamanın rolünü ve önemini kavrar. 16, 9A
2.Medya planlama ve satın alma süreçlerini tanımlar.16, 9A
3.Medya planlama araç ve yöntemlerini kavrar.16, 9A
4.Medya planlama ve satın alma stratejilerini tanımlar.16, 9A
5. Araştırma sonuçlarını stratejik planlamaya sayısız gerçek hayat vaka çalışmalarıyla uygulayabilme becerisi kazanır.
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Reklam ve Reklamcılık Sektörüne Genel Bakış
2Reklam Türleri ve Reklam Kampanya Süreçleri
3Reklam Mecraları
4Medya Planlama ve Satın Alma Kavramı
5Medya Planlama ve Satın Alma Sektörüne Genel Bakış
6Medya Planlama ve Satın Alma Stratejisi Oluşturma
7Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-1
8Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-2
9Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-1
10Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-2
11Medya Planlama Modelleri
12Medya Planı Oluşturma - Medya Planı Örneklerinin İncelenmesi
13Medya Satın Alma Süreçleri- Medya Satın Alma Örneklerinin İncelenmesi
14Medya Planlama ve Satın Alma Süreçlerinde Ortaya Çıkan Problemler
Kaynak
Reklamda Rekabetin Anahtarı Medya Planlama, Belma Güneri Fırlar, Nobel Yayınları, Ankara, 2012. Medya Planı Nasıl Hazırlanır?, Jack Z. Sissors ve Roger B. Baron, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2008.
Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Nobel Yayınları, Ankara, 2016. Reklam ve Medya Planlaması, Gülbuğ Erol, Beta Yayınları, Ankara, 2007. Medya Planlaması, Bilgen Başal, Çantay Kitabevi, İstanbul, 1998. Reyting Gerçeği, Başar Hatırnaz, Nobel Yayınları, Ankara, 2007.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme4728
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)56
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA PLANLAMA VE SATIN ALMA-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Üsame Talha BAŞARAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMedya Planlama ve Satın alma dersi kapsamında; öğrencinin medya planlama ve satın almanın temel prensiplerini kavraması, medya planlama ve satın alma ajanslarının işlevlerini öğrenmesi, medya planlama ve satın alma süreci hakkında detaylı bilgiye sahip olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Reklam ve Reklamcılık Sektörüne Genel Bakış,Reklam Türleri ve Reklam Kampanya Süreçleri,Reklam Mecraları,Medya Planlama ve Satın Alma Kavramı,Medya Planlama ve Satın Alma Sektörüne Genel Bakış,Medya Planlama ve Satın Alma Stratejisi Oluşturma,Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-1,Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-2,Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-1,Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-2,Medya Planlama Modelleri,Medya Planı Oluşturma - Medya Planı Örneklerinin İncelenmesi,Medya Satın Alma Süreçleri- Medya Satın Alma Örneklerinin İncelenmesi,Medya Planlama ve Satın Alma Süreçlerinde Ortaya Çıkan Problemler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Reklamcılıkta medya planlamanın rolünü ve önemini kavrar. 16, 9A
2.Medya planlama ve satın alma süreçlerini tanımlar.16, 9A
3.Medya planlama araç ve yöntemlerini kavrar.16, 9A
4.Medya planlama ve satın alma stratejilerini tanımlar.16, 9A
5. Araştırma sonuçlarını stratejik planlamaya sayısız gerçek hayat vaka çalışmalarıyla uygulayabilme becerisi kazanır.
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Reklam ve Reklamcılık Sektörüne Genel Bakış
2Reklam Türleri ve Reklam Kampanya Süreçleri
3Reklam Mecraları
4Medya Planlama ve Satın Alma Kavramı
5Medya Planlama ve Satın Alma Sektörüne Genel Bakış
6Medya Planlama ve Satın Alma Stratejisi Oluşturma
7Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-1
8Medya Planlama ve Satın Almada Temel Kavramlar-2
9Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-1
10Medya Planlama ve Satın Almada Kullanılan Ölçüm Teknikleri-2
11Medya Planlama Modelleri
12Medya Planı Oluşturma - Medya Planı Örneklerinin İncelenmesi
13Medya Satın Alma Süreçleri- Medya Satın Alma Örneklerinin İncelenmesi
14Medya Planlama ve Satın Alma Süreçlerinde Ortaya Çıkan Problemler
Kaynak
Reklamda Rekabetin Anahtarı Medya Planlama, Belma Güneri Fırlar, Nobel Yayınları, Ankara, 2012. Medya Planı Nasıl Hazırlanır?, Jack Z. Sissors ve Roger B. Baron, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2008.
Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Nobel Yayınları, Ankara, 2016. Reklam ve Medya Planlaması, Gülbuğ Erol, Beta Yayınları, Ankara, 2007. Medya Planlaması, Bilgen Başal, Çantay Kitabevi, İstanbul, 1998. Reyting Gerçeği, Başar Hatırnaz, Nobel Yayınları, Ankara, 2007.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:14