Estée Lauder Şirketleri Dijital & Sosyal Medya Stratejileri
Influencerlar
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, iletişim ve pazarlama iletişimi alanında çalışmayı hedefleyen öğrencilerin, iş dünyasında kendilerini dijital pazarlama ve sosyal medya alanında yetkin kişiler haline getirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dijital Dünya Genel Bakış,İnternet & Dijital Pazarlamanın Gelişimi,Sosyal Medyaya Giriş,Sosyal Medya Ağları ve İçerik Pazarlaması,Sosyal Dinleme & Sosyal Medya Stratejisi,Sosyal Ağlarda İçerik Yönetimi,Sosyal Medya Pazarlaması,Dijital Dünyada Markalaşma,Dijital Pazarlama Kanalları & E-ticaret,Sosyal Ticaret ve M Ticaret,Influencer Marketing Nedir?,Markalar ve Influencer Stratejileri,Online İtibar Yönetimi,Kriz Yönetimi ve Markalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.İletişimde değişen mecralar ve trendler bilinir,
10, 9
A
2.Sosyal medya ve dijital pazarlamanın iş dünyasında önemi kavranır,
16, 9
A
3.Kanaat önderlerinin ve yeni dijital iletişimin önemi kavranır,
10, 9
A
4.Yeni medya ve iletişimin değişimi hakkında bilgi sahibi olur.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dijital Dünya Genel Bakış
2
İnternet & Dijital Pazarlamanın Gelişimi
3
Sosyal Medyaya Giriş
4
Sosyal Medya Ağları ve İçerik Pazarlaması
5
Sosyal Dinleme & Sosyal Medya Stratejisi
6
Sosyal Ağlarda İçerik Yönetimi
7
Sosyal Medya Pazarlaması
8
Dijital Dünyada Markalaşma
9
Dijital Pazarlama Kanalları & E-ticaret
10
Sosyal Ticaret ve M Ticaret
11
Influencer Marketing Nedir?
12
Markalar ve Influencer Stratejileri
13
Online İtibar Yönetimi
14
Kriz Yönetimi ve Markalar
Kaynak
Çeşitli online dijital & sosyal medya platformları, Socialbakers, Boomsocial, L2 Inc., E-marketers
Dentsu Agency, Google & Facebook Çeyrek Raporları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
4
16
64
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
2
6
12
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
12
12
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
DİJİTAL VE SOSYAL MEDYA PAZARLAMASI
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Papatya KARADEDE
Dersin Yardımcıları
Estée Lauder Şirketleri Dijital & Sosyal Medya Stratejileri
Influencerlar
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, iletişim ve pazarlama iletişimi alanında çalışmayı hedefleyen öğrencilerin, iş dünyasında kendilerini dijital pazarlama ve sosyal medya alanında yetkin kişiler haline getirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dijital Dünya Genel Bakış,İnternet & Dijital Pazarlamanın Gelişimi,Sosyal Medyaya Giriş,Sosyal Medya Ağları ve İçerik Pazarlaması,Sosyal Dinleme & Sosyal Medya Stratejisi,Sosyal Ağlarda İçerik Yönetimi,Sosyal Medya Pazarlaması,Dijital Dünyada Markalaşma,Dijital Pazarlama Kanalları & E-ticaret,Sosyal Ticaret ve M Ticaret,Influencer Marketing Nedir?,Markalar ve Influencer Stratejileri,Online İtibar Yönetimi,Kriz Yönetimi ve Markalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.İletişimde değişen mecralar ve trendler bilinir,
10, 9
A
2.Sosyal medya ve dijital pazarlamanın iş dünyasında önemi kavranır,
16, 9
A
3.Kanaat önderlerinin ve yeni dijital iletişimin önemi kavranır,
10, 9
A
4.Yeni medya ve iletişimin değişimi hakkında bilgi sahibi olur.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dijital Dünya Genel Bakış
2
İnternet & Dijital Pazarlamanın Gelişimi
3
Sosyal Medyaya Giriş
4
Sosyal Medya Ağları ve İçerik Pazarlaması
5
Sosyal Dinleme & Sosyal Medya Stratejisi
6
Sosyal Ağlarda İçerik Yönetimi
7
Sosyal Medya Pazarlaması
8
Dijital Dünyada Markalaşma
9
Dijital Pazarlama Kanalları & E-ticaret
10
Sosyal Ticaret ve M Ticaret
11
Influencer Marketing Nedir?
12
Markalar ve Influencer Stratejileri
13
Online İtibar Yönetimi
14
Kriz Yönetimi ve Markalar
Kaynak
Çeşitli online dijital & sosyal medya platformları, Socialbakers, Boomsocial, L2 Inc., E-marketers
Dentsu Agency, Google & Facebook Çeyrek Raporları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.