Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL VE SOSYAL MEDYA PAZARLAMASI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Papatya KARADEDE
Dersin YardımcılarıEstée Lauder Şirketleri Dijital & Sosyal Medya Stratejileri Influencerlar
Dersin AmacıBu dersin amacı, iletişim ve pazarlama iletişimi alanında çalışmayı hedefleyen öğrencilerin, iş dünyasında kendilerini dijital pazarlama ve sosyal medya alanında yetkin kişiler haline getirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dijital Dünya Genel Bakış,İnternet & Dijital Pazarlamanın Gelişimi,Sosyal Medyaya Giriş,Sosyal Medya Ağları ve İçerik Pazarlaması,Sosyal Dinleme & Sosyal Medya Stratejisi,Sosyal Ağlarda İçerik Yönetimi,Sosyal Medya Pazarlaması,Dijital Dünyada Markalaşma,Dijital Pazarlama Kanalları & E-ticaret,Sosyal Ticaret ve M Ticaret,Influencer Marketing Nedir?,Markalar ve Influencer Stratejileri,Online İtibar Yönetimi,Kriz Yönetimi ve Markalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.İletişimde değişen mecralar ve trendler bilinir,10, 9A
2.Sosyal medya ve dijital pazarlamanın iş dünyasında önemi kavranır,16, 9A
3.Kanaat önderlerinin ve yeni dijital iletişimin önemi kavranır,10, 9A
4.Yeni medya ve iletişimin değişimi hakkında bilgi sahibi olur.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dijital Dünya Genel Bakış
2İnternet & Dijital Pazarlamanın Gelişimi
3Sosyal Medyaya Giriş
4Sosyal Medya Ağları ve İçerik Pazarlaması
5Sosyal Dinleme & Sosyal Medya Stratejisi
6Sosyal Ağlarda İçerik Yönetimi
7Sosyal Medya Pazarlaması
8Dijital Dünyada Markalaşma
9Dijital Pazarlama Kanalları & E-ticaret
10Sosyal Ticaret ve M Ticaret
11Influencer Marketing Nedir?
12Markalar ve Influencer Stratejileri
13Online İtibar Yönetimi
14Kriz Yönetimi ve Markalar
Kaynak
Çeşitli online dijital & sosyal medya platformları, Socialbakers, Boomsocial, L2 Inc., E-marketers Dentsu Agency, Google & Facebook Çeyrek Raporları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme41664
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2612
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL VE SOSYAL MEDYA PAZARLAMASI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Papatya KARADEDE
Dersin YardımcılarıEstée Lauder Şirketleri Dijital & Sosyal Medya Stratejileri Influencerlar
Dersin AmacıBu dersin amacı, iletişim ve pazarlama iletişimi alanında çalışmayı hedefleyen öğrencilerin, iş dünyasında kendilerini dijital pazarlama ve sosyal medya alanında yetkin kişiler haline getirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dijital Dünya Genel Bakış,İnternet & Dijital Pazarlamanın Gelişimi,Sosyal Medyaya Giriş,Sosyal Medya Ağları ve İçerik Pazarlaması,Sosyal Dinleme & Sosyal Medya Stratejisi,Sosyal Ağlarda İçerik Yönetimi,Sosyal Medya Pazarlaması,Dijital Dünyada Markalaşma,Dijital Pazarlama Kanalları & E-ticaret,Sosyal Ticaret ve M Ticaret,Influencer Marketing Nedir?,Markalar ve Influencer Stratejileri,Online İtibar Yönetimi,Kriz Yönetimi ve Markalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.İletişimde değişen mecralar ve trendler bilinir,10, 9A
2.Sosyal medya ve dijital pazarlamanın iş dünyasında önemi kavranır,16, 9A
3.Kanaat önderlerinin ve yeni dijital iletişimin önemi kavranır,10, 9A
4.Yeni medya ve iletişimin değişimi hakkında bilgi sahibi olur.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dijital Dünya Genel Bakış
2İnternet & Dijital Pazarlamanın Gelişimi
3Sosyal Medyaya Giriş
4Sosyal Medya Ağları ve İçerik Pazarlaması
5Sosyal Dinleme & Sosyal Medya Stratejisi
6Sosyal Ağlarda İçerik Yönetimi
7Sosyal Medya Pazarlaması
8Dijital Dünyada Markalaşma
9Dijital Pazarlama Kanalları & E-ticaret
10Sosyal Ticaret ve M Ticaret
11Influencer Marketing Nedir?
12Markalar ve Influencer Stratejileri
13Online İtibar Yönetimi
14Kriz Yönetimi ve Markalar
Kaynak
Çeşitli online dijital & sosyal medya platformları, Socialbakers, Boomsocial, L2 Inc., E-marketers Dentsu Agency, Google & Facebook Çeyrek Raporları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:14