Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KRİZ YÖNETİMİ VE İLETİŞİM-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burak ÖZCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇevredeki belirsizlik ve değişiklik durumu, kurumları sürekli olarak beklenmedik tehlike veya fırsatlarla karşı karşıya bırakmaktadır. Kurumların varlığını devam ettirebilmeleri, bu tehlikelerden korunmalarına veya fırsatları değerlendirebilmelerine bağlı kalmaktadır. Bu ders kapsamında kurumlarda kriz dönemlerinde halkla ilişkilerin nasıl yayarlı olarak kullanılabileceğini öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; KRİZ, KAVRAMSAL ÇERÇEVE
,KRİZ NEDİR, ÖZELLİKLERİ
,KRİZ ETMENLERİ VE NEDENLERİ
,KRİZİN ŞİDDETİ VE EVRELERİ
,KRİZ ÖNCESİ
,KRİZ TÜRLERİ
,KRİZ YÖNETİMİ
,KRİZ YÖNETİMİ VE MEDYA
,DEĞİŞİM YÖNETİMİ
,ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM
, İTİBAR, RİSK, OLAY YÖNETİMİ
,KRİZ YÖNETİMİ STRATEJİLERİ
,STRES YÖNETİMİ
,GENEL TEKRAR; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Krizi algılamayı ve fark etmeyi öğrenmek - Kriz dönemlerinde halkla ilişkiler uygulamalarını bilmek13, 16, 9A
2.Kriz ve boyutlarını ölçecek ve kavrayacak yeterlilik 13, 16, 9A
3.Kriz koşullarında yürütme ve uygılama yapabilecek donanıma sahip olmak13, 16, 9A
4.Kriz koşullarında halkla ilişkiler etkinliklerini yürütmek13, 16, 9A
5. Kriz yönetimi sürecini ana hatları ile kavrayabilecekler ve pratik hayatta uygulayabilecek temel edinimlere sahip olabileceklerdir.10, 16, 9A, D, E, F, G, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1KRİZ, KAVRAMSAL ÇERÇEVE
2KRİZ NEDİR, ÖZELLİKLERİ
3KRİZ ETMENLERİ VE NEDENLERİ
4KRİZİN ŞİDDETİ VE EVRELERİ
5KRİZ ÖNCESİ
6KRİZ TÜRLERİ
7KRİZ YÖNETİMİ
8KRİZ YÖNETİMİ VE MEDYA
9DEĞİŞİM YÖNETİMİ
10ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM
11 İTİBAR, RİSK, OLAY YÖNETİMİ
12KRİZ YÖNETİMİ STRATEJİLERİ
13STRES YÖNETİMİ
14GENEL TEKRAR
Kaynak
Power point sunumları, örnek olay handoutları, örnek olay videoları
Kriz Yönetimi, Harvard Business Review, Optimist yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme4832
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi122
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2612
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KRİZ YÖNETİMİ VE İLETİŞİM-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burak ÖZCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇevredeki belirsizlik ve değişiklik durumu, kurumları sürekli olarak beklenmedik tehlike veya fırsatlarla karşı karşıya bırakmaktadır. Kurumların varlığını devam ettirebilmeleri, bu tehlikelerden korunmalarına veya fırsatları değerlendirebilmelerine bağlı kalmaktadır. Bu ders kapsamında kurumlarda kriz dönemlerinde halkla ilişkilerin nasıl yayarlı olarak kullanılabileceğini öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; KRİZ, KAVRAMSAL ÇERÇEVE
,KRİZ NEDİR, ÖZELLİKLERİ
,KRİZ ETMENLERİ VE NEDENLERİ
,KRİZİN ŞİDDETİ VE EVRELERİ
,KRİZ ÖNCESİ
,KRİZ TÜRLERİ
,KRİZ YÖNETİMİ
,KRİZ YÖNETİMİ VE MEDYA
,DEĞİŞİM YÖNETİMİ
,ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM
, İTİBAR, RİSK, OLAY YÖNETİMİ
,KRİZ YÖNETİMİ STRATEJİLERİ
,STRES YÖNETİMİ
,GENEL TEKRAR; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Krizi algılamayı ve fark etmeyi öğrenmek - Kriz dönemlerinde halkla ilişkiler uygulamalarını bilmek13, 16, 9A
2.Kriz ve boyutlarını ölçecek ve kavrayacak yeterlilik 13, 16, 9A
3.Kriz koşullarında yürütme ve uygılama yapabilecek donanıma sahip olmak13, 16, 9A
4.Kriz koşullarında halkla ilişkiler etkinliklerini yürütmek13, 16, 9A
5. Kriz yönetimi sürecini ana hatları ile kavrayabilecekler ve pratik hayatta uygulayabilecek temel edinimlere sahip olabileceklerdir.10, 16, 9A, D, E, F, G, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1KRİZ, KAVRAMSAL ÇERÇEVE
2KRİZ NEDİR, ÖZELLİKLERİ
3KRİZ ETMENLERİ VE NEDENLERİ
4KRİZİN ŞİDDETİ VE EVRELERİ
5KRİZ ÖNCESİ
6KRİZ TÜRLERİ
7KRİZ YÖNETİMİ
8KRİZ YÖNETİMİ VE MEDYA
9DEĞİŞİM YÖNETİMİ
10ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM
11 İTİBAR, RİSK, OLAY YÖNETİMİ
12KRİZ YÖNETİMİ STRATEJİLERİ
13STRES YÖNETİMİ
14GENEL TEKRAR
Kaynak
Power point sunumları, örnek olay handoutları, örnek olay videoları
Kriz Yönetimi, Harvard Business Review, Optimist yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:14