Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMA İLKELERİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fatma Betül ORTAKÖY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fatma Betül ORTAKÖY
Dersin Yardımcıları-
Dersin AmacıBu dersin amacı; modern pazarlamanın temel kavramları ve uygulaması hakkında öğrencinin bilgi ile donanımını sağlamaktır. pazarlamanın temel kavramları ve gelişimi, pazarlama çevresi, stratejik pazarlama, pazarlama araştırması, tüketici pazarları ve tüketici davranışı, endüstriyel pazarlar, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, pazar konumlandırma, pazarlama karması; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma konularına değinilmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama Kavramı, Pazarlamanın Temelleri, Pazarlama Anlayışında Değişim,Pazar Bölümlendirme ve Pazarlama Çevresi,Tüketici Davranışları,Pazarlama Yönetimi,Stratejik Pazarlama Planlaması,Rekabet ve Büyüme Stratejileri,Konumlandırma,Ürün-Hizmetler ve Marka Yönetimi,Fiyat Kararları,Fiyatlandırma Stratejileri,Dağıtım Kanalı Stratejileri,Tutundurma Stratejileri,Güncel Pazarlama Kavramları,Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlayabilecektir.10, 13, 14, 16, 2, 4, 5, 9A, E
1.1. Pazarlamanın ve ilgili konseptlerin özellikleri ile ilgili örnekler verir.10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9
1.2. Üretim, ürün, satış ve pazarlama yaklaşımlarını kavrar.13, 16, 6, 9
2. Pazar çevresi kavramı çerçevesinde pazar çevresini oluşturan unsurları analiz edecektir.13, 9A, D, E, F
2.1. Pazarlama bilgi sistemleri kavramını anlatır.13, 4, 9
2.2. Pazarlama yönetimi açısından gerekli olan bilgi türlerini belirleyerek analiz edebilir.10, 13, 16, 4, 9
2.3. Pazarlama yönetimi açısından pazar çevresinin çıkarımlarını belirler.10, 16, 9
3. Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi kavramını ve stratejilerini öğrenebilecektir.13, 9A, E, F
3.1. Pazar bölümleme sürecini ve kriterlerini öğrenerek, hedef pazar seçimi olgusunu uygulayabilir.10, 13, 16, 9
3.2. Hedef pazar seçim stratejilerinin farklı şirketlerde uygulanma biçimlerini öğrenir.13, 16, 4, 9
4. Tüketici davranışlarının sebeplerini anlayarak yorumlar.4, 9A, E, F
4.1. Tüketici satın alma sürecini kavrar.10, 13, 16, 6, 9
4.2. Tüketici davranışlarını etkileyen sosyal, psikolojik ve durumsal faktörleri kavrar. 10, 13, 16, 6, 9
5. Temel pazarlama bileşenlerini pazarlama süreci içindeki yerlerini anlayabilecektir.4, 9A, E, F
5.1. Pazarlama planı ve stratejik pazarlama planlaması kavramlarını tanımlar, ilgili öğeleri belirler, stratejik pazarlama planı geliştirip uygulayabilecektir.13, 9A, E, F
5.2. Pazarlama karması elemanlarından ürün bileşenini kavrar.10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9
5.3. Pazarlama karması elemanlarından fiyat bileşenini kavrar.10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9
5.4. Pazarlama karması elemanlarından dağıtım bileşenini kavrar.10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9
5.5. Pazarlama karması elemanlarından tutundurma bileşenini kavrar.10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9
6. Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz ederek pazarlama programlarını oluşturabilecektir.13, 9A, E, F
6.1. Pazarlamadaki güncel gelişmeleri takip ederek yeni stratejilerin oluşturulmasında kullanır.10, 16, 9
6.2. Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan güncel olayları ve gelişmeleri değerlendirerek rasyonel bir bakış açısıyla pazarlama programlarını geliştirebilecektir.10, 13, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama Kavramı, Pazarlamanın Temelleri, Pazarlama Anlayışında Değişim
2Pazar Bölümlendirme ve Pazarlama Çevresi
3Tüketici Davranışları
4Pazarlama Yönetimi
5Stratejik Pazarlama Planlaması
6Rekabet ve Büyüme Stratejileri
7Konumlandırma
8Ürün-Hizmetler ve Marka Yönetimi
9Fiyat Kararları
10Fiyatlandırma Stratejileri
11Dağıtım Kanalı Stratejileri
12Tutundurma Stratejileri
13Güncel Pazarlama Kavramları
14Proje Sunumları
Kaynak
Derste verilen sunumlar
Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Remzi Altunışık, Şuayıp Özdemir, Ömer Torlak. Beta Yayıncılık PAZARLAMA(Kavramlar, İlkeler ve Kararlar), Zeliha ESER, Sezer KORKMAZ, Sevgi Ayşe ÖZTÜRK.Siyasal Kitabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme31236
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi414
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11818
Proje Sunumu / Seminer133
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı199
Genel Sınav ve Hazırlığı11313
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)111
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMA İLKELERİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fatma Betül ORTAKÖY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fatma Betül ORTAKÖY
Dersin Yardımcıları-
Dersin AmacıBu dersin amacı; modern pazarlamanın temel kavramları ve uygulaması hakkında öğrencinin bilgi ile donanımını sağlamaktır. pazarlamanın temel kavramları ve gelişimi, pazarlama çevresi, stratejik pazarlama, pazarlama araştırması, tüketici pazarları ve tüketici davranışı, endüstriyel pazarlar, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, pazar konumlandırma, pazarlama karması; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma konularına değinilmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama Kavramı, Pazarlamanın Temelleri, Pazarlama Anlayışında Değişim,Pazar Bölümlendirme ve Pazarlama Çevresi,Tüketici Davranışları,Pazarlama Yönetimi,Stratejik Pazarlama Planlaması,Rekabet ve Büyüme Stratejileri,Konumlandırma,Ürün-Hizmetler ve Marka Yönetimi,Fiyat Kararları,Fiyatlandırma Stratejileri,Dağıtım Kanalı Stratejileri,Tutundurma Stratejileri,Güncel Pazarlama Kavramları,Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlayabilecektir.10, 13, 14, 16, 2, 4, 5, 9A, E
1.1. Pazarlamanın ve ilgili konseptlerin özellikleri ile ilgili örnekler verir.10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9
1.2. Üretim, ürün, satış ve pazarlama yaklaşımlarını kavrar.13, 16, 6, 9
2. Pazar çevresi kavramı çerçevesinde pazar çevresini oluşturan unsurları analiz edecektir.13, 9A, D, E, F
2.1. Pazarlama bilgi sistemleri kavramını anlatır.13, 4, 9
2.2. Pazarlama yönetimi açısından gerekli olan bilgi türlerini belirleyerek analiz edebilir.10, 13, 16, 4, 9
2.3. Pazarlama yönetimi açısından pazar çevresinin çıkarımlarını belirler.10, 16, 9
3. Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi kavramını ve stratejilerini öğrenebilecektir.13, 9A, E, F
3.1. Pazar bölümleme sürecini ve kriterlerini öğrenerek, hedef pazar seçimi olgusunu uygulayabilir.10, 13, 16, 9
3.2. Hedef pazar seçim stratejilerinin farklı şirketlerde uygulanma biçimlerini öğrenir.13, 16, 4, 9
4. Tüketici davranışlarının sebeplerini anlayarak yorumlar.4, 9A, E, F
4.1. Tüketici satın alma sürecini kavrar.10, 13, 16, 6, 9
4.2. Tüketici davranışlarını etkileyen sosyal, psikolojik ve durumsal faktörleri kavrar. 10, 13, 16, 6, 9
5. Temel pazarlama bileşenlerini pazarlama süreci içindeki yerlerini anlayabilecektir.4, 9A, E, F
5.1. Pazarlama planı ve stratejik pazarlama planlaması kavramlarını tanımlar, ilgili öğeleri belirler, stratejik pazarlama planı geliştirip uygulayabilecektir.13, 9A, E, F
5.2. Pazarlama karması elemanlarından ürün bileşenini kavrar.10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9
5.3. Pazarlama karması elemanlarından fiyat bileşenini kavrar.10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9
5.4. Pazarlama karması elemanlarından dağıtım bileşenini kavrar.10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9
5.5. Pazarlama karması elemanlarından tutundurma bileşenini kavrar.10, 13, 14, 16, 4, 5, 6, 9
6. Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz ederek pazarlama programlarını oluşturabilecektir.13, 9A, E, F
6.1. Pazarlamadaki güncel gelişmeleri takip ederek yeni stratejilerin oluşturulmasında kullanır.10, 16, 9
6.2. Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan güncel olayları ve gelişmeleri değerlendirerek rasyonel bir bakış açısıyla pazarlama programlarını geliştirebilecektir.10, 13, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama Kavramı, Pazarlamanın Temelleri, Pazarlama Anlayışında Değişim
2Pazar Bölümlendirme ve Pazarlama Çevresi
3Tüketici Davranışları
4Pazarlama Yönetimi
5Stratejik Pazarlama Planlaması
6Rekabet ve Büyüme Stratejileri
7Konumlandırma
8Ürün-Hizmetler ve Marka Yönetimi
9Fiyat Kararları
10Fiyatlandırma Stratejileri
11Dağıtım Kanalı Stratejileri
12Tutundurma Stratejileri
13Güncel Pazarlama Kavramları
14Proje Sunumları
Kaynak
Derste verilen sunumlar
Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Remzi Altunışık, Şuayıp Özdemir, Ömer Torlak. Beta Yayıncılık PAZARLAMA(Kavramlar, İlkeler ve Kararlar), Zeliha ESER, Sezer KORKMAZ, Sevgi Ayşe ÖZTÜRK.Siyasal Kitabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:14