Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İHRACAT TEŞVİKLERİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ercan KARAKEÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Masoud SHEIKHI
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Ali İzzet EKEN
Dersin Amacıİhracatta devlet destek programlarının tanıtılması
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, genel olarak dış ticarette teşvik uygulamaları,İşletmelerde üretim alt yapısını geliştirmek ve ürün kalitesini yükseltmeyi hedefleyen destekler,Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi, Tasarım Desteği ve İstihdam Yardımı,Firmaları ihracata yönlendirmeyi ve dış pazarları tanımalarını sağlamayı hedefleyen destekler,Yurt Dışında Gerçekleştirilen Fuarlar ve Uluslararası Nitelikteki Yurt İçi İhtisas Fuarlarının Desteklenmesi,Pazar Araştırması, Pazara Giriş ve Pazara Giriş Belgelerinin Desteklenmesi,Doğrudan pazarlama ve markalaşma çalışmalarının desteklenmesini hedefleyen destekler,Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım Desteklenmesi ve Türk Ürünlerinin Yurt dışında Markalaşması,,Döviz Kazandırıcı Hizmetler,Dahilde İşleme ve Hariçte İşleme Rejimleri,İhracatın Finansmanı İçin Uygun Krediler Sağlanması,Tarımsal Ürünlerde Destekler,Yatırım Teşvikleri,Güncel örnekler,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.İhracatta devlet teşviklerini amaçları hakkında bilgi sahibi olur13, 9
2.Günümüzde uygulanan ihracat teşviklerini yönetime önerir.4, 6, 9
3.İhraç ürünlerine ucuz girdi sağlanmasına yönelik araçları uygular.4, 6, 9
4.ihracatın finansmanına uygun desteklerden faydalanabilir.13, 9
5.Yatırım desteklerini değerlendirir.12, 9
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, genel olarak dış ticarette teşvik uygulamaları
2İşletmelerde üretim alt yapısını geliştirmek ve ürün kalitesini yükseltmeyi hedefleyen destekler
3Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi, Tasarım Desteği ve İstihdam Yardımı
4Firmaları ihracata yönlendirmeyi ve dış pazarları tanımalarını sağlamayı hedefleyen destekler
5Yurt Dışında Gerçekleştirilen Fuarlar ve Uluslararası Nitelikteki Yurt İçi İhtisas Fuarlarının Desteklenmesi
6Pazar Araştırması, Pazara Giriş ve Pazara Giriş Belgelerinin Desteklenmesi
7Doğrudan pazarlama ve markalaşma çalışmalarının desteklenmesini hedefleyen destekler,Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım Desteklenmesi ve Türk Ürünlerinin Yurt dışında Markalaşması,
8Döviz Kazandırıcı Hizmetler
9Dahilde İşleme ve Hariçte İşleme Rejimleri
10İhracatın Finansmanı İçin Uygun Krediler Sağlanması
11Tarımsal Ürünlerde Destekler
12Yatırım Teşvikleri
13Güncel örnekler
14Genel Değerlendirme
Kaynak
Ders notları
T.C. Ekonomi Bakanlığı Tebliğleri, www. eximbank.gov.tr sitesi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dış Ticaret ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar.
X
2
İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olur.
X
3
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur.
4
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanır, pazar araştırmaları yapabilir ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilir.
X
5
Uluslararası ticaret oluşumları, uluslararası pazarlama stratejileri ve uluslararası ticaret politikaları hakkında bilgi sahibi olur.
X
6
Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olur.
7
Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olur.
8
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olur.
9
Mesleği ile ilgili temel hukuk bilgilerine sahip olur.
10
Dış ticaret alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular.
X
11
Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir.
12
Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır.
13
Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir.
14
Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular.
15
Dış ticaret ile ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme41040
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4832
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı199
Genel Sınav ve Hazırlığı11111
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İHRACAT TEŞVİKLERİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ercan KARAKEÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Masoud SHEIKHI
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Ali İzzet EKEN
Dersin Amacıİhracatta devlet destek programlarının tanıtılması
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, genel olarak dış ticarette teşvik uygulamaları,İşletmelerde üretim alt yapısını geliştirmek ve ürün kalitesini yükseltmeyi hedefleyen destekler,Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi, Tasarım Desteği ve İstihdam Yardımı,Firmaları ihracata yönlendirmeyi ve dış pazarları tanımalarını sağlamayı hedefleyen destekler,Yurt Dışında Gerçekleştirilen Fuarlar ve Uluslararası Nitelikteki Yurt İçi İhtisas Fuarlarının Desteklenmesi,Pazar Araştırması, Pazara Giriş ve Pazara Giriş Belgelerinin Desteklenmesi,Doğrudan pazarlama ve markalaşma çalışmalarının desteklenmesini hedefleyen destekler,Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım Desteklenmesi ve Türk Ürünlerinin Yurt dışında Markalaşması,,Döviz Kazandırıcı Hizmetler,Dahilde İşleme ve Hariçte İşleme Rejimleri,İhracatın Finansmanı İçin Uygun Krediler Sağlanması,Tarımsal Ürünlerde Destekler,Yatırım Teşvikleri,Güncel örnekler,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.İhracatta devlet teşviklerini amaçları hakkında bilgi sahibi olur13, 9
2.Günümüzde uygulanan ihracat teşviklerini yönetime önerir.4, 6, 9
3.İhraç ürünlerine ucuz girdi sağlanmasına yönelik araçları uygular.4, 6, 9
4.ihracatın finansmanına uygun desteklerden faydalanabilir.13, 9
5.Yatırım desteklerini değerlendirir.12, 9
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, genel olarak dış ticarette teşvik uygulamaları
2İşletmelerde üretim alt yapısını geliştirmek ve ürün kalitesini yükseltmeyi hedefleyen destekler
3Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi, Tasarım Desteği ve İstihdam Yardımı
4Firmaları ihracata yönlendirmeyi ve dış pazarları tanımalarını sağlamayı hedefleyen destekler
5Yurt Dışında Gerçekleştirilen Fuarlar ve Uluslararası Nitelikteki Yurt İçi İhtisas Fuarlarının Desteklenmesi
6Pazar Araştırması, Pazara Giriş ve Pazara Giriş Belgelerinin Desteklenmesi
7Doğrudan pazarlama ve markalaşma çalışmalarının desteklenmesini hedefleyen destekler,Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım Desteklenmesi ve Türk Ürünlerinin Yurt dışında Markalaşması,
8Döviz Kazandırıcı Hizmetler
9Dahilde İşleme ve Hariçte İşleme Rejimleri
10İhracatın Finansmanı İçin Uygun Krediler Sağlanması
11Tarımsal Ürünlerde Destekler
12Yatırım Teşvikleri
13Güncel örnekler
14Genel Değerlendirme
Kaynak
Ders notları
T.C. Ekonomi Bakanlığı Tebliğleri, www. eximbank.gov.tr sitesi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dış Ticaret ile ilgili bilinmesi gereken temel kavram ve uygulama bilgisini tanımlar.
X
2
İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olur.
X
3
Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur.
4
Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanır, pazar araştırmaları yapabilir ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilir.
X
5
Uluslararası ticaret oluşumları, uluslararası pazarlama stratejileri ve uluslararası ticaret politikaları hakkında bilgi sahibi olur.
X
6
Dış ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olur.
7
Dış ticaretin finansmanı bilgisine sahip olur.
8
İşletme Yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olur.
9
Mesleği ile ilgili temel hukuk bilgilerine sahip olur.
10
Dış ticaret alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular.
X
11
Yaşam boyu öğrenme tutumu çerçevesinde, sektördeki değişime adapte olması gerektiği bilincine sahiptir.
12
Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri paydaş kişi ve kurumları bilgilendirmede kullanır.
13
Çalıştığı alanda sosyal sorumluluk ile ilgili proje gerçekleştirir.
14
Meslektaşlarıyla iletişiminde ve müşteri ilişkilerinde meslek etik kurallarını uygular.
15
Dış ticaret ile ilgili edinmiş olduğu bilgiyi çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 24/11/2022 - 19:51Son Güncelleme Tarihi: 24/11/2022 - 19:59