Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL FİZİK-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTemel fizik kavram ve prensiplerini kavramak, doğadaki olay ve olguları temel fizik yasalarıyla açıklamak, temel fizik problemlerini matematiksel teknik ve analizlerle çözebilme yeteneği kazanmak, öğrenim yaşamında kullanılacak temel fizik bilgisini oluşturmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Fiziksel Büyüklükler( Ölçme ve birim sistemleri),Vektörel ve skaler büyüklükler,Vektörel ve skaler işlemler,Kinematik değişkenler ve hareket,Atışlar,Newton’un hareket yasaları,Newton’un hareket yasaları uygulamaları,İş, güç, enerji (İş-enerji teoremi ve güç), İş, güç, enerji ( İş, güç, enerji uygulamaları), Elektrostatik (Coulomb yasası),Elektrostatik (Elektrik alan),Elektrostatik (Elektriksel potansiyel ve sığa), Akım ve Direnç ( Amper yasası),Akım ve Direnç (Ohm yasası ve Joule yasası); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tek ve çok boyutlu hareketin temel prensiplerini anlar12, 16, 9A
Parçacık dinamiğinin temel kavramlarını ayırt edebilir ve uygulayabilir12, 16, 9A
İş ve Enerji kavramlarını ayırt edebilir12, 16, 9A
Elektrik yükü, elektrik alan kavramlarını ayırt edebilir ve uygulamalarını yapabilir.12, 16, 9A
Elektrik akımı kavramını öğrenir ve elektrik devrelerine uygulayabilir.12, 16, 9A
Elektrik ve manyetizma kavramlarını sentezleyerek elektromanyetik dalgaları inceleyebilir.12, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fiziksel Büyüklükler( Ölçme ve birim sistemleri)Ön Okuma
2Vektörel ve skaler büyüklüklerÖn Okuma
3Vektörel ve skaler işlemlerÖn Okuma
4Kinematik değişkenler ve hareketÖn Okuma
5AtışlarÖn Okuma
6Newton’un hareket yasalarıÖn Okuma
7Newton’un hareket yasaları uygulamalarıÖn Okuma
8İş, güç, enerji (İş-enerji teoremi ve güç)Ön Okuma
9 İş, güç, enerji ( İş, güç, enerji uygulamaları)Ön Okuma
10 Elektrostatik (Coulomb yasası)Ön Okuma
11Elektrostatik (Elektrik alan)Ön Okuma
12Elektrostatik (Elektriksel potansiyel ve sığa)Ön Okuma
13 Akım ve Direnç ( Amper yasası)Ön Okuma
14Akım ve Direnç (Ohm yasası ve Joule yasası)Ön Okuma
Kaynak
Serway R.A, Jewett, Jr J.W. Modern Fizik ile Bilim Adamları ve Mühendisler için Fizik. Brooks Cole 9.Baskı. (Cilt I-II)
Temel Fizik Cilt 1 - Mekanik, Temel Fizik Cilt: 2 (Stephen T. Thornton)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Öğrenciler Tıbbi Fizik, Radyasyon Güvenliği, Anatomi, Radyolojik Anatomi, Tıbbi Görüntüleme ve Nükleer Tıp alanlarında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
X
2
Görev ve sorumlulukları ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Radyasyon güvenliği prosedürlerini uygulayarak iyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon kullanan görüntüleme cihazlarının operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder.
X
4
Kazandığı temel bilgi birikimini ve becerilerini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak profesyonel bir şekilde iletişim kurar.
7
Görüntüleme için en uygun ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlamayı gerçekleştirir ve doğru ışınlama faktörü seçimini yapar.
8
Hasta görüntülerini etkili bir şekilde değerlendirir ve rutin dışı durumları saptayarak doğru adımlar atar.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi122
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11515
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11111
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL FİZİK-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTemel fizik kavram ve prensiplerini kavramak, doğadaki olay ve olguları temel fizik yasalarıyla açıklamak, temel fizik problemlerini matematiksel teknik ve analizlerle çözebilme yeteneği kazanmak, öğrenim yaşamında kullanılacak temel fizik bilgisini oluşturmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Fiziksel Büyüklükler( Ölçme ve birim sistemleri),Vektörel ve skaler büyüklükler,Vektörel ve skaler işlemler,Kinematik değişkenler ve hareket,Atışlar,Newton’un hareket yasaları,Newton’un hareket yasaları uygulamaları,İş, güç, enerji (İş-enerji teoremi ve güç), İş, güç, enerji ( İş, güç, enerji uygulamaları), Elektrostatik (Coulomb yasası),Elektrostatik (Elektrik alan),Elektrostatik (Elektriksel potansiyel ve sığa), Akım ve Direnç ( Amper yasası),Akım ve Direnç (Ohm yasası ve Joule yasası); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tek ve çok boyutlu hareketin temel prensiplerini anlar12, 16, 9A
Parçacık dinamiğinin temel kavramlarını ayırt edebilir ve uygulayabilir12, 16, 9A
İş ve Enerji kavramlarını ayırt edebilir12, 16, 9A
Elektrik yükü, elektrik alan kavramlarını ayırt edebilir ve uygulamalarını yapabilir.12, 16, 9A
Elektrik akımı kavramını öğrenir ve elektrik devrelerine uygulayabilir.12, 16, 9A
Elektrik ve manyetizma kavramlarını sentezleyerek elektromanyetik dalgaları inceleyebilir.12, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fiziksel Büyüklükler( Ölçme ve birim sistemleri)Ön Okuma
2Vektörel ve skaler büyüklüklerÖn Okuma
3Vektörel ve skaler işlemlerÖn Okuma
4Kinematik değişkenler ve hareketÖn Okuma
5AtışlarÖn Okuma
6Newton’un hareket yasalarıÖn Okuma
7Newton’un hareket yasaları uygulamalarıÖn Okuma
8İş, güç, enerji (İş-enerji teoremi ve güç)Ön Okuma
9 İş, güç, enerji ( İş, güç, enerji uygulamaları)Ön Okuma
10 Elektrostatik (Coulomb yasası)Ön Okuma
11Elektrostatik (Elektrik alan)Ön Okuma
12Elektrostatik (Elektriksel potansiyel ve sığa)Ön Okuma
13 Akım ve Direnç ( Amper yasası)Ön Okuma
14Akım ve Direnç (Ohm yasası ve Joule yasası)Ön Okuma
Kaynak
Serway R.A, Jewett, Jr J.W. Modern Fizik ile Bilim Adamları ve Mühendisler için Fizik. Brooks Cole 9.Baskı. (Cilt I-II)
Temel Fizik Cilt 1 - Mekanik, Temel Fizik Cilt: 2 (Stephen T. Thornton)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Öğrenciler Tıbbi Fizik, Radyasyon Güvenliği, Anatomi, Radyolojik Anatomi, Tıbbi Görüntüleme ve Nükleer Tıp alanlarında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
X
2
Görev ve sorumlulukları ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Radyasyon güvenliği prosedürlerini uygulayarak iyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon kullanan görüntüleme cihazlarının operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder.
X
4
Kazandığı temel bilgi birikimini ve becerilerini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Hasta ve hasta yakınları ile onların kültürel hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak profesyonel bir şekilde iletişim kurar.
7
Görüntüleme için en uygun ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlamayı gerçekleştirir ve doğru ışınlama faktörü seçimini yapar.
8
Hasta görüntülerini etkili bir şekilde değerlendirir ve rutin dışı durumları saptayarak doğru adımlar atar.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:48Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:49