Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK KURUMLARINDA KALİTE YÖNETİMİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Salih ONARAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Canan ÇETİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKalite bilincini oluşturmak ve sağlık hizmetlerinin kalitesini iyileştirmede kullanılan teknikleri vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlık Kurumlarında Sürdürülebilirlik Açısından Kalite ve TKY Felsefesi ve Yaklaşımları,Sağlık Kurumlarında Kalitenin Tarihsel Gelişimi,Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetiminin İçeriği ve Prensipleri,Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetiminin Araçları,Sağlık Kurumlarında TKY Bileşenleri, Kaizen,Yalın Yönetim, Altı Sigma ve Tam Zamanında Üretim,Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları ve Kalite İlişkisi,Sağlık Kurumlarında Kalite Kültürü,Sağlık Kurumlarında Rekabet Avantajı İçin Kalitenin Stratejik Yayılımı,Sağlık Kurumlarında Kalite Kontrol Çemberleri,Sağlık Kurumlarında Kalite Fonksiyon Göçerimi,Sağlık Kurumlarında Kaliteyi Ölçme: ISO,Denetim ve Kalibrasyon,Sağlık Kurumlarında Kalite Maliyetleri ve Kalite Teknikleri,Sağlık Kurumlarında EFQM ve KALDER Mükemmellik Modeli,Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi ve Etik İle Sosyal Sorumluluk; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kalite ve kalite ile ilgili kavramları açıklayabilecektir.16, 9A
1.1. Kalitenin türlerini ve kaliteyi etkileyen faktörleri anlatır.16, 9A
1.2. Kalitenin boyutlarını sınıflar.16, 9A
1.3. Kalitenin gelişimini gösterir.16, 9A
2. Kalite iyileştirme faaliyetlerini örnekleyebilir.16, 9A
2.1. Kıyaslamayı açıklar.16, 9A
2.2. Kalite çemberleri ve Deming çevrimini yorumlar.16, 9A
2.3. Süreçlerin yeniden yapılandırılmasını açıklar.16, 9A
3. Kalite iyileştirme tekniklerini kullanabilir.16, 9A
3.1. Kalite iyileştirme tekniklerini kullanabilir.16, 9A
3.2. İstatistik bilgileri yorumlar.16, 9A
3.3. Verilerin sonuçlarını tartışır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlık Kurumlarında Sürdürülebilirlik Açısından Kalite ve TKY Felsefesi ve YaklaşımlarıDers notlarının okunması
2Sağlık Kurumlarında Kalitenin Tarihsel GelişimiDers notlarının okunması
3Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetiminin İçeriği ve PrensipleriDers notlarının okunması
4Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetiminin AraçlarıDers notlarının okunması
5Sağlık Kurumlarında TKY Bileşenleri, Kaizen,Yalın Yönetim, Altı Sigma ve Tam Zamanında ÜretimDers notlarının okunması
6Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları ve Kalite İlişkisiDers notlarının okunması
7Sağlık Kurumlarında Kalite KültürüDers notlarının okunması
8Sağlık Kurumlarında Rekabet Avantajı İçin Kalitenin Stratejik YayılımıDers notlarının okunması
9Sağlık Kurumlarında Kalite Kontrol ÇemberleriDers notlarının okunması
10Sağlık Kurumlarında Kalite Fonksiyon GöçerimiDers notlarının okunması
11Sağlık Kurumlarında Kaliteyi Ölçme: ISO,Denetim ve KalibrasyonDers notlarının okunması
12Sağlık Kurumlarında Kalite Maliyetleri ve Kalite TeknikleriDers notlarının okunması
13Sağlık Kurumlarında EFQM ve KALDER Mükemmellik ModeliDers notlarının okunması
14Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi ve Etik İle Sosyal SorumlulukDers notlarının okunması
Kaynak
Canan Çetin ve M. Lütfi Arslan, Toplam Kalite Yönetimi, 6.Baskı, İstanbul: Beta Yayınevi, 2017. Toplam Kaliteye Giriş, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2016. Oygur Yamak, Kalite Odaklı Mükemmellik, 1. Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2015. Jeffrey K. Liner, Toyota Tarzı, 2. Baskı, İstanbul: Optimist Yayınları, 2014.
Ders sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur, sağlık hizmet sunucularının performansını planlar, organize eder ve yönlendirir.
X
3
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati13226
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı11414
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)52
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(52/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK KURUMLARINDA KALİTE YÖNETİMİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Salih ONARAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Canan ÇETİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKalite bilincini oluşturmak ve sağlık hizmetlerinin kalitesini iyileştirmede kullanılan teknikleri vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlık Kurumlarında Sürdürülebilirlik Açısından Kalite ve TKY Felsefesi ve Yaklaşımları,Sağlık Kurumlarında Kalitenin Tarihsel Gelişimi,Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetiminin İçeriği ve Prensipleri,Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetiminin Araçları,Sağlık Kurumlarında TKY Bileşenleri, Kaizen,Yalın Yönetim, Altı Sigma ve Tam Zamanında Üretim,Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları ve Kalite İlişkisi,Sağlık Kurumlarında Kalite Kültürü,Sağlık Kurumlarında Rekabet Avantajı İçin Kalitenin Stratejik Yayılımı,Sağlık Kurumlarında Kalite Kontrol Çemberleri,Sağlık Kurumlarında Kalite Fonksiyon Göçerimi,Sağlık Kurumlarında Kaliteyi Ölçme: ISO,Denetim ve Kalibrasyon,Sağlık Kurumlarında Kalite Maliyetleri ve Kalite Teknikleri,Sağlık Kurumlarında EFQM ve KALDER Mükemmellik Modeli,Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi ve Etik İle Sosyal Sorumluluk; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kalite ve kalite ile ilgili kavramları açıklayabilecektir.16, 9A
1.1. Kalitenin türlerini ve kaliteyi etkileyen faktörleri anlatır.16, 9A
1.2. Kalitenin boyutlarını sınıflar.16, 9A
1.3. Kalitenin gelişimini gösterir.16, 9A
2. Kalite iyileştirme faaliyetlerini örnekleyebilir.16, 9A
2.1. Kıyaslamayı açıklar.16, 9A
2.2. Kalite çemberleri ve Deming çevrimini yorumlar.16, 9A
2.3. Süreçlerin yeniden yapılandırılmasını açıklar.16, 9A
3. Kalite iyileştirme tekniklerini kullanabilir.16, 9A
3.1. Kalite iyileştirme tekniklerini kullanabilir.16, 9A
3.2. İstatistik bilgileri yorumlar.16, 9A
3.3. Verilerin sonuçlarını tartışır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlık Kurumlarında Sürdürülebilirlik Açısından Kalite ve TKY Felsefesi ve YaklaşımlarıDers notlarının okunması
2Sağlık Kurumlarında Kalitenin Tarihsel GelişimiDers notlarının okunması
3Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetiminin İçeriği ve PrensipleriDers notlarının okunması
4Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetiminin AraçlarıDers notlarının okunması
5Sağlık Kurumlarında TKY Bileşenleri, Kaizen,Yalın Yönetim, Altı Sigma ve Tam Zamanında ÜretimDers notlarının okunması
6Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları ve Kalite İlişkisiDers notlarının okunması
7Sağlık Kurumlarında Kalite KültürüDers notlarının okunması
8Sağlık Kurumlarında Rekabet Avantajı İçin Kalitenin Stratejik YayılımıDers notlarının okunması
9Sağlık Kurumlarında Kalite Kontrol ÇemberleriDers notlarının okunması
10Sağlık Kurumlarında Kalite Fonksiyon GöçerimiDers notlarının okunması
11Sağlık Kurumlarında Kaliteyi Ölçme: ISO,Denetim ve KalibrasyonDers notlarının okunması
12Sağlık Kurumlarında Kalite Maliyetleri ve Kalite TeknikleriDers notlarının okunması
13Sağlık Kurumlarında EFQM ve KALDER Mükemmellik ModeliDers notlarının okunması
14Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi ve Etik İle Sosyal SorumlulukDers notlarının okunması
Kaynak
Canan Çetin ve M. Lütfi Arslan, Toplam Kalite Yönetimi, 6.Baskı, İstanbul: Beta Yayınevi, 2017. Toplam Kaliteye Giriş, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2016. Oygur Yamak, Kalite Odaklı Mükemmellik, 1. Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2015. Jeffrey K. Liner, Toyota Tarzı, 2. Baskı, İstanbul: Optimist Yayınları, 2014.
Ders sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur, sağlık hizmet sunucularının performansını planlar, organize eder ve yönlendirir.
X
3
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:11