Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME CİHAZLARI | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Muammer GÜLTEKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sözel iletişim bozuklukları ve rehabilitasyon,İşitsel rehabilitasyon programları ve temel aşamaları,Koklear patolojilerin işitme ve iletişim üzerine etkileri,İşitme kayıplı hastanın değerlendirilmesi,İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıpları,İşitme cihazının temel elementleri,İşitme cihazlarının çeşitleri ve farklı işitme kayıpları için kullanımı,Kişisel işitme cihazlarının temel özellikleri ve farklılıkları,İşitme cihazı seçme yöntemleri (Gerçek-Kulak Yöntemleri),İşitme cihazlarının seçimi ve geçerliliği,Kulak kalıplarının değerlendirilmesi ve doğru hazırlanması,İşitme cihazlarının kişisel montajı,CROS, BICROS ve diğer klasik olmayan işitme cihazları,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitsel rehabilitasyon hakkında temel bilgileri araştırabilir. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9 | A |
Sözel iletişim bozukluklarını tanımlayabilir ve tartışabilir. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9 | A |
İşitme kaybının durumu hakkında raporlama yapabilir. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9 | A |
İşitme cihazları ve temel özellikleri hakkında temel bilgileri araştırabilir. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9 | A |
Uygun işitme cihazı seçimi yapabilir. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9 | A |
İşitme cihazı kalıbı hazırlama yapabilir. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9 | A |
Farklı işitme cihazı çeşitlerinin uygulamasını yapabilir. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9 | A |
Farklı işitme cihazı çeşitlerinin fittingini yapabilir. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sözel iletişim bozuklukları ve rehabilitasyon | Ön hazırlık yok |
2 | İşitsel rehabilitasyon programları ve temel aşamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Koklear patolojilerin işitme ve iletişim üzerine etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | İşitme kayıplı hastanın değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıpları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | İşitme cihazının temel elementleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | İşitme cihazlarının çeşitleri ve farklı işitme kayıpları için kullanımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Kişisel işitme cihazlarının temel özellikleri ve farklılıkları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | İşitme cihazı seçme yöntemleri (Gerçek-Kulak Yöntemleri) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | İşitme cihazlarının seçimi ve geçerliliği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Kulak kalıplarının değerlendirilmesi ve doğru hazırlanması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | İşitme cihazlarının kişisel montajı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | CROS, BICROS ve diğer klasik olmayan işitme cihazları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Genel Değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Temel Odyoloji, Editör:Erol Belgin ve Sanem Şahlı, Güven Kitabevi, 2014. 2) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 1 ve 2, 2013. 4) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009 3) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 5) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance. Editör:Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care,2003 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Editör: C.Koç Güneş Kitabevi, 2004. 7) Handbook of Clinical Audiology,Editör: Katz Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 1 | 5 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 42 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME CİHAZLARI | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Muammer GÜLTEKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sözel iletişim bozuklukları ve rehabilitasyon,İşitsel rehabilitasyon programları ve temel aşamaları,Koklear patolojilerin işitme ve iletişim üzerine etkileri,İşitme kayıplı hastanın değerlendirilmesi,İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıpları,İşitme cihazının temel elementleri,İşitme cihazlarının çeşitleri ve farklı işitme kayıpları için kullanımı,Kişisel işitme cihazlarının temel özellikleri ve farklılıkları,İşitme cihazı seçme yöntemleri (Gerçek-Kulak Yöntemleri),İşitme cihazlarının seçimi ve geçerliliği,Kulak kalıplarının değerlendirilmesi ve doğru hazırlanması,İşitme cihazlarının kişisel montajı,CROS, BICROS ve diğer klasik olmayan işitme cihazları,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitsel rehabilitasyon hakkında temel bilgileri araştırabilir. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9 | A |
Sözel iletişim bozukluklarını tanımlayabilir ve tartışabilir. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9 | A |
İşitme kaybının durumu hakkında raporlama yapabilir. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9 | A |
İşitme cihazları ve temel özellikleri hakkında temel bilgileri araştırabilir. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9 | A |
Uygun işitme cihazı seçimi yapabilir. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9 | A |
İşitme cihazı kalıbı hazırlama yapabilir. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9 | A |
Farklı işitme cihazı çeşitlerinin uygulamasını yapabilir. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9 | A |
Farklı işitme cihazı çeşitlerinin fittingini yapabilir. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sözel iletişim bozuklukları ve rehabilitasyon | Ön hazırlık yok |
2 | İşitsel rehabilitasyon programları ve temel aşamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Koklear patolojilerin işitme ve iletişim üzerine etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | İşitme kayıplı hastanın değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıpları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | İşitme cihazının temel elementleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | İşitme cihazlarının çeşitleri ve farklı işitme kayıpları için kullanımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Kişisel işitme cihazlarının temel özellikleri ve farklılıkları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | İşitme cihazı seçme yöntemleri (Gerçek-Kulak Yöntemleri) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | İşitme cihazlarının seçimi ve geçerliliği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Kulak kalıplarının değerlendirilmesi ve doğru hazırlanması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | İşitme cihazlarının kişisel montajı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | CROS, BICROS ve diğer klasik olmayan işitme cihazları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Genel Değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Temel Odyoloji, Editör:Erol Belgin ve Sanem Şahlı, Güven Kitabevi, 2014. 2) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 1 ve 2, 2013. 4) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009 3) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 5) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance. Editör:Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care,2003 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Editör: C.Koç Güneş Kitabevi, 2004. 7) Handbook of Clinical Audiology,Editör: Katz Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |