Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME CİHAZLARI-Güz Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Muammer GÜLTEKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sözel iletişim bozuklukları ve rehabilitasyon,İşitsel rehabilitasyon programları ve temel aşamaları,Koklear patolojilerin işitme ve iletişim üzerine etkileri,İşitme kayıplı hastanın değerlendirilmesi,İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıpları,İşitme cihazının temel elementleri,İşitme cihazlarının çeşitleri ve farklı işitme kayıpları için kullanımı,Kişisel işitme cihazlarının temel özellikleri ve farklılıkları,İşitme cihazı seçme yöntemleri (Gerçek-Kulak Yöntemleri),İşitme cihazlarının seçimi ve geçerliliği,Kulak kalıplarının değerlendirilmesi ve doğru hazırlanması,İşitme cihazlarının kişisel montajı,CROS, BICROS ve diğer klasik olmayan işitme cihazları,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitsel rehabilitasyon hakkında temel bilgileri araştırabilir.10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9A
Sözel iletişim bozukluklarını tanımlayabilir ve tartışabilir.10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9A
İşitme kaybının durumu hakkında raporlama yapabilir.10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9A
İşitme cihazları ve temel özellikleri hakkında temel bilgileri araştırabilir.10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9A
Uygun işitme cihazı seçimi yapabilir.10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9A
İşitme cihazı kalıbı hazırlama yapabilir.10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9A
Farklı işitme cihazı çeşitlerinin uygulamasını yapabilir.10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9A
Farklı işitme cihazı çeşitlerinin fittingini yapabilir.10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sözel iletişim bozuklukları ve rehabilitasyonÖn hazırlık yok
2İşitsel rehabilitasyon programları ve temel aşamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Koklear patolojilerin işitme ve iletişim üzerine etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitme kayıplı hastanın değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İşitme cihazının temel elementleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7İşitme cihazlarının çeşitleri ve farklı işitme kayıpları için kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Kişisel işitme cihazlarının temel özellikleri ve farklılıklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İşitme cihazı seçme yöntemleri (Gerçek-Kulak Yöntemleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İşitme cihazlarının seçimi ve geçerliliğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Kulak kalıplarının değerlendirilmesi ve doğru hazırlanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İşitme cihazlarının kişisel montajıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13CROS, BICROS ve diğer klasik olmayan işitme cihazlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel DeğerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Temel Odyoloji, Editör:Erol Belgin ve Sanem Şahlı, Güven Kitabevi, 2014. 2) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 1 ve 2, 2013. 4) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009 3) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 5) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance. Editör:Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care,2003 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Editör: C.Koç Güneş Kitabevi, 2004. 7) Handbook of Clinical Audiology,Editör: Katz Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi515
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı717
Ara Sınav ve Hazırlığı13232
Genel Sınav ve Hazırlığı14242
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)166
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME CİHAZLARI-Güz Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Muammer GÜLTEKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sözel iletişim bozuklukları ve rehabilitasyon,İşitsel rehabilitasyon programları ve temel aşamaları,Koklear patolojilerin işitme ve iletişim üzerine etkileri,İşitme kayıplı hastanın değerlendirilmesi,İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıpları,İşitme cihazının temel elementleri,İşitme cihazlarının çeşitleri ve farklı işitme kayıpları için kullanımı,Kişisel işitme cihazlarının temel özellikleri ve farklılıkları,İşitme cihazı seçme yöntemleri (Gerçek-Kulak Yöntemleri),İşitme cihazlarının seçimi ve geçerliliği,Kulak kalıplarının değerlendirilmesi ve doğru hazırlanması,İşitme cihazlarının kişisel montajı,CROS, BICROS ve diğer klasik olmayan işitme cihazları,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitsel rehabilitasyon hakkında temel bilgileri araştırabilir.10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9A
Sözel iletişim bozukluklarını tanımlayabilir ve tartışabilir.10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9A
İşitme kaybının durumu hakkında raporlama yapabilir.10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9A
İşitme cihazları ve temel özellikleri hakkında temel bilgileri araştırabilir.10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9A
Uygun işitme cihazı seçimi yapabilir.10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9A
İşitme cihazı kalıbı hazırlama yapabilir.10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9A
Farklı işitme cihazı çeşitlerinin uygulamasını yapabilir.10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9A
Farklı işitme cihazı çeşitlerinin fittingini yapabilir.10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sözel iletişim bozuklukları ve rehabilitasyonÖn hazırlık yok
2İşitsel rehabilitasyon programları ve temel aşamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Koklear patolojilerin işitme ve iletişim üzerine etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitme kayıplı hastanın değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İşitme cihazının temel elementleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7İşitme cihazlarının çeşitleri ve farklı işitme kayıpları için kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Kişisel işitme cihazlarının temel özellikleri ve farklılıklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İşitme cihazı seçme yöntemleri (Gerçek-Kulak Yöntemleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İşitme cihazlarının seçimi ve geçerliliğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Kulak kalıplarının değerlendirilmesi ve doğru hazırlanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İşitme cihazlarının kişisel montajıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13CROS, BICROS ve diğer klasik olmayan işitme cihazlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel DeğerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Temel Odyoloji, Editör:Erol Belgin ve Sanem Şahlı, Güven Kitabevi, 2014. 2) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 1 ve 2, 2013. 4) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009 3) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 5) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance. Editör:Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care,2003 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Editör: C.Koç Güneş Kitabevi, 2004. 7) Handbook of Clinical Audiology,Editör: Katz Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:50