Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ELEKTRO FİZİKSEL AJANLAR II-Bahar Dönemi1+433
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin Amacı Elektroterapatik ajanlar, özellikleri, uygulama şekilleri ve enfeksiyon kontrolü konusunu değerlendirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Yüksek frekanslı akımların elde edilişi,Kısa dalga diatermi, Uzun dalga diatermi, Mikro dalga diatermi,Akustik radyasyon -ultrason,Transkutaneal elektrik stimulasyonu,Genel Tekrar,Biofeedback,Magnetoterapi,Yüksek voltaj stimulasyonu,Kesikli yüksek voltaj stimulasyon terapileri,Uygulama teknikleri ve etkileri,Fizyoterapide enfeksiyon Kontrolu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yüksek frekanslı akımlar, akustik radyasyon, ultrason ve transkutenal elektrik stimülasyonu değerlendirebilmesi6, 8, 9
Kısa dalga uzun dalga ve mikro dalga akımlarının özelliklerini ve etkilerini değerlendirebilmesi6, 8, 9
Biofeedback , Magnetoterapi ve Yüksek voltaj akımları değerlendirebilmesi6, 8, 9
Uygulama tekniklerini ve etkilerini, fizyoterapide enfeksiyon kontrolünü tartışabilmesi6, 8, 9
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Yüksek frekanslı akımların elde edilişi
2Kısa dalga diatermi
3 Uzun dalga diatermi
4 Mikro dalga diatermi
5Akustik radyasyon -ultrason
6Transkutaneal elektrik stimulasyonu
7Genel Tekrar
8Biofeedback
9Magnetoterapi
10Yüksek voltaj stimulasyonu
11Kesikli yüksek voltaj stimulasyon terapileri
12Uygulama teknikleri ve etkileri
13Fizyoterapide enfeksiyon Kontrolu
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir.
1-Michelle H.Cameron’Physical Agents İn Rehabilitation’Saunders,2009 2-Yakut E., Dalkılınç M., Kaya D., Kanıta Dayalı Elekroterapi Pelikan Kitapevi 2008. 3-Tim WatsÖğrenciler düzenli olarak derslere ve tartışmalara katılmalıdır.on’Electrotherapy,Evidence Based Practice’Churchille Livingstone,2008

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14570
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı199
Genel Sınav ve Hazırlığı11717
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)96
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(96/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ELEKTRO FİZİKSEL AJANLAR II-Bahar Dönemi1+433
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin Amacı Elektroterapatik ajanlar, özellikleri, uygulama şekilleri ve enfeksiyon kontrolü konusunu değerlendirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Yüksek frekanslı akımların elde edilişi,Kısa dalga diatermi, Uzun dalga diatermi, Mikro dalga diatermi,Akustik radyasyon -ultrason,Transkutaneal elektrik stimulasyonu,Genel Tekrar,Biofeedback,Magnetoterapi,Yüksek voltaj stimulasyonu,Kesikli yüksek voltaj stimulasyon terapileri,Uygulama teknikleri ve etkileri,Fizyoterapide enfeksiyon Kontrolu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yüksek frekanslı akımlar, akustik radyasyon, ultrason ve transkutenal elektrik stimülasyonu değerlendirebilmesi6, 8, 9
Kısa dalga uzun dalga ve mikro dalga akımlarının özelliklerini ve etkilerini değerlendirebilmesi6, 8, 9
Biofeedback , Magnetoterapi ve Yüksek voltaj akımları değerlendirebilmesi6, 8, 9
Uygulama tekniklerini ve etkilerini, fizyoterapide enfeksiyon kontrolünü tartışabilmesi6, 8, 9
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Yüksek frekanslı akımların elde edilişi
2Kısa dalga diatermi
3 Uzun dalga diatermi
4 Mikro dalga diatermi
5Akustik radyasyon -ultrason
6Transkutaneal elektrik stimulasyonu
7Genel Tekrar
8Biofeedback
9Magnetoterapi
10Yüksek voltaj stimulasyonu
11Kesikli yüksek voltaj stimulasyon terapileri
12Uygulama teknikleri ve etkileri
13Fizyoterapide enfeksiyon Kontrolu
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir.
1-Michelle H.Cameron’Physical Agents İn Rehabilitation’Saunders,2009 2-Yakut E., Dalkılınç M., Kaya D., Kanıta Dayalı Elekroterapi Pelikan Kitapevi 2008. 3-Tim WatsÖğrenciler düzenli olarak derslere ve tartışmalara katılmalıdır.on’Electrotherapy,Evidence Based Practice’Churchille Livingstone,2008

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:50Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:51