Dersin Amacı Elektroterapatik ajanlar, özellikleri, uygulama şekilleri ve enfeksiyon kontrolü konusunu değerlendirmektir
Dersin İçeriği
Bu ders; Yüksek frekanslı akımların elde edilişi,Kısa dalga diatermi, Uzun dalga diatermi, Mikro dalga diatermi,Akustik radyasyon -ultrason,Transkutaneal elektrik stimulasyonu,Genel Tekrar,Biofeedback,Magnetoterapi,Yüksek voltaj stimulasyonu,Kesikli yüksek voltaj stimulasyon terapileri,Uygulama teknikleri ve etkileri,Fizyoterapide enfeksiyon Kontrolu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Yüksek frekanslı akımlar, akustik radyasyon, ultrason ve transkutenal elektrik stimülasyonu değerlendirebilmesi
6, 8, 9
Kısa dalga uzun dalga ve mikro dalga akımlarının özelliklerini ve etkilerini değerlendirebilmesi
6, 8, 9
Biofeedback , Magnetoterapi ve Yüksek voltaj akımları değerlendirebilmesi
6, 8, 9
Uygulama tekniklerini ve etkilerini, fizyoterapide enfeksiyon kontrolünü tartışabilmesi
6, 8, 9
Öğretim Yöntemleri:
6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yüksek frekanslı akımların elde edilişi
2
Kısa dalga diatermi
3
Uzun dalga diatermi
4
Mikro dalga diatermi
5
Akustik radyasyon -ultrason
6
Transkutaneal elektrik stimulasyonu
7
Genel Tekrar
8
Biofeedback
9
Magnetoterapi
10
Yüksek voltaj stimulasyonu
11
Kesikli yüksek voltaj stimulasyon terapileri
12
Uygulama teknikleri ve etkileri
13
Fizyoterapide enfeksiyon Kontrolu
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir.
1-Michelle H.Cameron’Physical Agents İn Rehabilitation’Saunders,2009
2-Yakut E., Dalkılınç M., Kaya D., Kanıta Dayalı Elekroterapi Pelikan Kitapevi 2008.
3-Tim WatsÖğrenciler düzenli olarak derslere ve tartışmalara katılmalıdır.on’Electrotherapy,Evidence Based
Practice’Churchille Livingstone,2008
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
5
70
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
9
9
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
17
17
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
96
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(96/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ELEKTRO FİZİKSEL AJANLAR II
-
Bahar Dönemi
1+4
3
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ
Dersi Verenler
Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin Amacı Elektroterapatik ajanlar, özellikleri, uygulama şekilleri ve enfeksiyon kontrolü konusunu değerlendirmektir
Dersin İçeriği
Bu ders; Yüksek frekanslı akımların elde edilişi,Kısa dalga diatermi, Uzun dalga diatermi, Mikro dalga diatermi,Akustik radyasyon -ultrason,Transkutaneal elektrik stimulasyonu,Genel Tekrar,Biofeedback,Magnetoterapi,Yüksek voltaj stimulasyonu,Kesikli yüksek voltaj stimulasyon terapileri,Uygulama teknikleri ve etkileri,Fizyoterapide enfeksiyon Kontrolu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Yüksek frekanslı akımlar, akustik radyasyon, ultrason ve transkutenal elektrik stimülasyonu değerlendirebilmesi
6, 8, 9
Kısa dalga uzun dalga ve mikro dalga akımlarının özelliklerini ve etkilerini değerlendirebilmesi
6, 8, 9
Biofeedback , Magnetoterapi ve Yüksek voltaj akımları değerlendirebilmesi
6, 8, 9
Uygulama tekniklerini ve etkilerini, fizyoterapide enfeksiyon kontrolünü tartışabilmesi
6, 8, 9
Öğretim Yöntemleri:
6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yüksek frekanslı akımların elde edilişi
2
Kısa dalga diatermi
3
Uzun dalga diatermi
4
Mikro dalga diatermi
5
Akustik radyasyon -ultrason
6
Transkutaneal elektrik stimulasyonu
7
Genel Tekrar
8
Biofeedback
9
Magnetoterapi
10
Yüksek voltaj stimulasyonu
11
Kesikli yüksek voltaj stimulasyon terapileri
12
Uygulama teknikleri ve etkileri
13
Fizyoterapide enfeksiyon Kontrolu
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir.
1-Michelle H.Cameron’Physical Agents İn Rehabilitation’Saunders,2009
2-Yakut E., Dalkılınç M., Kaya D., Kanıta Dayalı Elekroterapi Pelikan Kitapevi 2008.
3-Tim WatsÖğrenciler düzenli olarak derslere ve tartışmalara katılmalıdır.on’Electrotherapy,Evidence Based
Practice’Churchille Livingstone,2008
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.