Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAŞLI BAKIM İLKE VE ESASLARI II-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Merve MANGA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gizem BOZTAŞ ELVERİŞLİ, Dr.Öğr.Üye. Pınar ATAK ÇAKIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaşlı bakımı ile ilgili temel kavramlar ve yaşlıya ait problemleri öğrenmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaşlılık kavramı,Yaşlı bakımına ilişkin temel kavramlar,Yaşam bulguları,Yaşlıda inkontinans,Yaşlının kişisel bakımı,Yaşlıda uyku,Yaşlıda hareket,Yaşlı ile iletişim,Yaşlı istismarı ve ihmali,Yaşlanma ve ölüm,Örnek vaka,Örnek vaka,Örnek vaka,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaşlı bakımına ilişkin temel kavramları öğrenir.9A
Yaşlıda uyku, inkontinans, kişisel bakım, iletişim tekniklerini öğrenir.16, 9A
Yaşlı istismarı ve ihmali konusunu kavrar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaşlılık kavramıMebis notes
2Yaşlı bakımına ilişkin temel kavramlar1. Kaynak, sayfa 1-18
3Yaşam bulguları1. Kaynak, sayfa 21-42
4Yaşlıda inkontinans1. Kaynak, sayfa:67-80
5Yaşlının kişisel bakımı1. Kaynak, sayfa:81-100
6Yaşlıda uyku1. Kaynak, sayfa:123-135
7Yaşlıda hareket1. Kaynak, sayfa:137-152
8Yaşlı ile iletişim1. Kaynak, sayfa:153-168
9Yaşlı istismarı ve ihmali1. Kaynak, sayfa: 169-180
10Yaşlanma ve ölüm1. Kaynak, sayfa:181-197
11Örnek vakaMebis notları
12Örnek vakaMebis notları
13Örnek vakaMebis notları
14Genel tekrar1. Kaynak
Kaynak
Mebis notları
Doç.Dr. Fatma Arpacı, Yaşlı Bakımının Temel İlkeleri, Ankara Nobel Kitapevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler22040
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12424
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAŞLI BAKIM İLKE VE ESASLARI II-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Merve MANGA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gizem BOZTAŞ ELVERİŞLİ, Dr.Öğr.Üye. Pınar ATAK ÇAKIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaşlı bakımı ile ilgili temel kavramlar ve yaşlıya ait problemleri öğrenmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaşlılık kavramı,Yaşlı bakımına ilişkin temel kavramlar,Yaşam bulguları,Yaşlıda inkontinans,Yaşlının kişisel bakımı,Yaşlıda uyku,Yaşlıda hareket,Yaşlı ile iletişim,Yaşlı istismarı ve ihmali,Yaşlanma ve ölüm,Örnek vaka,Örnek vaka,Örnek vaka,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaşlı bakımına ilişkin temel kavramları öğrenir.9A
Yaşlıda uyku, inkontinans, kişisel bakım, iletişim tekniklerini öğrenir.16, 9A
Yaşlı istismarı ve ihmali konusunu kavrar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaşlılık kavramıMebis notes
2Yaşlı bakımına ilişkin temel kavramlar1. Kaynak, sayfa 1-18
3Yaşam bulguları1. Kaynak, sayfa 21-42
4Yaşlıda inkontinans1. Kaynak, sayfa:67-80
5Yaşlının kişisel bakımı1. Kaynak, sayfa:81-100
6Yaşlıda uyku1. Kaynak, sayfa:123-135
7Yaşlıda hareket1. Kaynak, sayfa:137-152
8Yaşlı ile iletişim1. Kaynak, sayfa:153-168
9Yaşlı istismarı ve ihmali1. Kaynak, sayfa: 169-180
10Yaşlanma ve ölüm1. Kaynak, sayfa:181-197
11Örnek vakaMebis notları
12Örnek vakaMebis notları
13Örnek vakaMebis notları
14Genel tekrar1. Kaynak
Kaynak
Mebis notları
Doç.Dr. Fatma Arpacı, Yaşlı Bakımının Temel İlkeleri, Ankara Nobel Kitapevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:50Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:51