Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL PATOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nurcan OKCUOGLU TOSUN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nurcan OKCUOGLU TOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin patoloji ile ilgili temel bilgileri edinmeleri, konularla ilgili temel kavramları,hastalıkların etyolojilerini ve gelişme mekanizmalarını öğrenmeleri ve patolojinin kullandığı yöntemler hakkında bilgi sahibi olmalarının sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Patoloji tanımı, tarihçesi, inceleme yöntemleri,2. Hücre zedelenmesi,3. Adaptasyon mekanizmaları,4. Enflamasyon ve onarım,5. Sıvı ve hemodinamik bozukluklar,6. Kalp ve damar hastalıkları,7. Solunum sistemi hastalıkları,8. Lenforetiküler sistem hastalıkları,9. Neoplazi I,10. Neoplazi II,11. Kemik ve eklemlerin normal yapısı,12.Kemik ve eklem hastalıkları,13. Kemik tümörleri,14.Kemik tümörleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.1.Patoloji ile ilgili temel kavramları adlandırır. | 10, 16, 19, 9 | A |
3.2.Hastalıkların etiyolojisini ve gelişme mekanizmalarını tanımlar, | 10, 16, 19, 9 | A |
3.3.patolojinin kullandığı yöntemleri belirler. | 10, 16, 19, 9 | A |
1. patolojik bir dokuyu mikroskobik veya anatomik düzeyde tanımlayabilecektir. | 10, 16, 19, 9 | A |
2. patolojik durumları ve hastalıkları açıklayabilecektir. | 10, 16, 19, 9 | A |
3. patolojik durumlara nasıl yaklaşılacağını yeterli düzeyde ifade edebilecektir. | 16, 19, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Patoloji tanımı, tarihçesi, inceleme yöntemleri | |
2 | 2. Hücre zedelenmesi | |
3 | 3. Adaptasyon mekanizmaları | |
4 | 4. Enflamasyon ve onarım | |
5 | 5. Sıvı ve hemodinamik bozukluklar | |
6 | 6. Kalp ve damar hastalıkları | |
7 | 7. Solunum sistemi hastalıkları | |
8 | 8. Lenforetiküler sistem hastalıkları | |
9 | 9. Neoplazi I | |
10 | 10. Neoplazi II | |
11 | 11. Kemik ve eklemlerin normal yapısı | |
12 | 12.Kemik ve eklem hastalıkları | |
13 | 13. Kemik tümörleri | |
14 | 14.Kemik tümörleri |
Kaynak |
Power Point Sunum |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | PY3. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
4 | PY4. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
5 | PY5. Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||
6 | PY6. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
7 | PY7. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | X | |||||
8 | PY8. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | ||||||
9 | PY9. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
10 | PY10. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | PY11. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | X | |||||
12 | PY12. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
13 | PY13. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
14 | PY14. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
15 | PY15. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 2 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 10 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 1 | 2 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL PATOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nurcan OKCUOGLU TOSUN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nurcan OKCUOGLU TOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin patoloji ile ilgili temel bilgileri edinmeleri, konularla ilgili temel kavramları,hastalıkların etyolojilerini ve gelişme mekanizmalarını öğrenmeleri ve patolojinin kullandığı yöntemler hakkında bilgi sahibi olmalarının sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Patoloji tanımı, tarihçesi, inceleme yöntemleri,2. Hücre zedelenmesi,3. Adaptasyon mekanizmaları,4. Enflamasyon ve onarım,5. Sıvı ve hemodinamik bozukluklar,6. Kalp ve damar hastalıkları,7. Solunum sistemi hastalıkları,8. Lenforetiküler sistem hastalıkları,9. Neoplazi I,10. Neoplazi II,11. Kemik ve eklemlerin normal yapısı,12.Kemik ve eklem hastalıkları,13. Kemik tümörleri,14.Kemik tümörleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.1.Patoloji ile ilgili temel kavramları adlandırır. | 10, 16, 19, 9 | A |
3.2.Hastalıkların etiyolojisini ve gelişme mekanizmalarını tanımlar, | 10, 16, 19, 9 | A |
3.3.patolojinin kullandığı yöntemleri belirler. | 10, 16, 19, 9 | A |
1. patolojik bir dokuyu mikroskobik veya anatomik düzeyde tanımlayabilecektir. | 10, 16, 19, 9 | A |
2. patolojik durumları ve hastalıkları açıklayabilecektir. | 10, 16, 19, 9 | A |
3. patolojik durumlara nasıl yaklaşılacağını yeterli düzeyde ifade edebilecektir. | 16, 19, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Patoloji tanımı, tarihçesi, inceleme yöntemleri | |
2 | 2. Hücre zedelenmesi | |
3 | 3. Adaptasyon mekanizmaları | |
4 | 4. Enflamasyon ve onarım | |
5 | 5. Sıvı ve hemodinamik bozukluklar | |
6 | 6. Kalp ve damar hastalıkları | |
7 | 7. Solunum sistemi hastalıkları | |
8 | 8. Lenforetiküler sistem hastalıkları | |
9 | 9. Neoplazi I | |
10 | 10. Neoplazi II | |
11 | 11. Kemik ve eklemlerin normal yapısı | |
12 | 12.Kemik ve eklem hastalıkları | |
13 | 13. Kemik tümörleri | |
14 | 14.Kemik tümörleri |
Kaynak |
Power Point Sunum |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | PY3. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
4 | PY4. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
5 | PY5. Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||
6 | PY6. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
7 | PY7. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | X | |||||
8 | PY8. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | ||||||
9 | PY9. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
10 | PY10. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | PY11. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | X | |||||
12 | PY12. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
13 | PY13. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
14 | PY14. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
15 | PY15. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |