Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SATIŞ TEKNİKLERİ VE PAZARLAMA-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Derya TUĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Halil YORULMAZ
Dersin Yardımcılarıyok
Dersin AmacıBu derste; satış teknikleri ve pazarlama iletişimi ilişkisinin kavratılması; etkili iletişim ve satış tekniklerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ekonomi ile ilgili temel kavramlar,Pazarlama sürecinin gelişimi ve temel kavramlar,Pazarlama Karması Unsurları,Hizmetlerde pazarlama,Ürün-Ürün geliştirme,Fiyat-Fiyatlandırma,Tutundurma-Pazarlama İletişimi,İşletmelerde Pazarlama Planlaması,Tüketici davranışları,Müşteri İlişkileri Yönetimi-I,Müşteri İişkileri Yönetimi-II,Satış Teknikleri-I,Satış Teknikleri-II,E-Pazarlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Satış ve pazarlamada temel kavramları açıklar.16, 9A
2.Tüketici davranışları ve satın alma sürecini yorumlar.16, 9A
3.Ekonomi ile ilgili temel kavramları tanır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ekonomi ile ilgili temel kavramlarDers Notları
2Pazarlama sürecinin gelişimi ve temel kavramlarDers Notları
3Pazarlama Karması UnsurlarıDers Notları
4Hizmetlerde pazarlamaDers Notları
5Ürün-Ürün geliştirmeDers Notları
6Fiyat-FiyatlandırmaDers Notları
7Tutundurma-Pazarlama İletişimiDers Notları
8İşletmelerde Pazarlama PlanlamasıDers Notları
9Tüketici davranışlarıDers Notları
10Müşteri İlişkileri Yönetimi-IDers Notları
11Müşteri İişkileri Yönetimi-IIDers Notları
12Satış Teknikleri-IDers Notları
13Satış Teknikleri-IIDers Notları
14E-Pazarlama Ders Notları
Kaynak
İlgili kaynaklar ve ders notları
Pazarlama İlkeleri- Prof. Dr. İsmet Mucuk Pazarlama İlkeleri-Prof.Dr.Baybars Tek Satışta Başarı-Frank Bettger Hizmet Pazarlaması TSEV yayınları Ekip çalışması ve Liderlik- Acar Baltaş

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)72
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(72/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SATIŞ TEKNİKLERİ VE PAZARLAMA-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Derya TUĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Halil YORULMAZ
Dersin Yardımcılarıyok
Dersin AmacıBu derste; satış teknikleri ve pazarlama iletişimi ilişkisinin kavratılması; etkili iletişim ve satış tekniklerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ekonomi ile ilgili temel kavramlar,Pazarlama sürecinin gelişimi ve temel kavramlar,Pazarlama Karması Unsurları,Hizmetlerde pazarlama,Ürün-Ürün geliştirme,Fiyat-Fiyatlandırma,Tutundurma-Pazarlama İletişimi,İşletmelerde Pazarlama Planlaması,Tüketici davranışları,Müşteri İlişkileri Yönetimi-I,Müşteri İişkileri Yönetimi-II,Satış Teknikleri-I,Satış Teknikleri-II,E-Pazarlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Satış ve pazarlamada temel kavramları açıklar.16, 9A
2.Tüketici davranışları ve satın alma sürecini yorumlar.16, 9A
3.Ekonomi ile ilgili temel kavramları tanır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ekonomi ile ilgili temel kavramlarDers Notları
2Pazarlama sürecinin gelişimi ve temel kavramlarDers Notları
3Pazarlama Karması UnsurlarıDers Notları
4Hizmetlerde pazarlamaDers Notları
5Ürün-Ürün geliştirmeDers Notları
6Fiyat-FiyatlandırmaDers Notları
7Tutundurma-Pazarlama İletişimiDers Notları
8İşletmelerde Pazarlama PlanlamasıDers Notları
9Tüketici davranışlarıDers Notları
10Müşteri İlişkileri Yönetimi-IDers Notları
11Müşteri İişkileri Yönetimi-IIDers Notları
12Satış Teknikleri-IDers Notları
13Satış Teknikleri-IIDers Notları
14E-Pazarlama Ders Notları
Kaynak
İlgili kaynaklar ve ders notları
Pazarlama İlkeleri- Prof. Dr. İsmet Mucuk Pazarlama İlkeleri-Prof.Dr.Baybars Tek Satışta Başarı-Frank Bettger Hizmet Pazarlaması TSEV yayınları Ekip çalışması ve Liderlik- Acar Baltaş

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:13