Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGelişim psikolojisi ve ilgili temel kavramları, sorunları tanımlamak ve insan gelişiminde bireysel farklılıkları ele almaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocukluk anlayışına tarihsel bakış,Genetik ve kalıtımgenetik ve kromozom anomalileri ve davranış,Döllenmeden doğuma kadar gelişim,Gelişimi etkileyen kalıtsal ve çevresel faktörler: Bronfenbrener, Vygosky, Erikson,Bebeklerde algısal duyusal kapasite ve öğrenme,Farklı perspektiflerden dil kazanımının değerlendirilmesi,Bilişsel gelişim ( Piaget, Bilgi işlemleme yaklaşımı;Vygotsky)ve sosyal biliş,Ara Sınav,Psikososyal gelişim ( Erikson) ve bağlanma davranma davranışı( Bowlby),Duygusal gelişim,Aile yapıları ve kişilik özelliklerine yansıması,Ahlak gelişiminin farklı açılardan değerlendirilmesi,Cinsiyet rolü gelişimi farklı perspektiflerden açıklanması,Saldırgan ve özgeci davranış; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Gelişim Psikolojisinin genel kavramları ve sorularını öğrenecektir.10, 19, 9A
2.Tarihsel süreç içinde gelişim anlayışının oluşmasının farkına varır16, 19, 9A
3.Çevre ve kalıtımın gelişime katkısını anlar.12, 16, 19, 9A
4.Çevre ve kalıtımın farklı gelişim alanlarına yansımasını kavrar.16, 19, 9A
5.Gelişim Psikolojisinde kullanılan araştırma yöntemlerini uygulayabilecektir.16, 19, 9A
6.Gelişimin farklı alanlarını kavrayabilecektir.16, 19, 5, 9A
7.Bebeklik, ilk ve son çocukluktaki bilişsel gelişim özelliklerini öğrenir10, 19, 9
8.Bebeklik, ilk çocukluk ve son çocukluktaki psikososyal yapıyı öğrenir19, 5, 9A
9.Dil gelişimine etki eden fizyolojik ve çevresel faktörleri tanır16, 19, 9A
10.Gelişimde aile ve kültürün etkisini tanımlayabilecektir.10, 16, 19, 9A
11.Saldırgan ve özgeci davranışın özelliklerini açıklayabilecektir.10, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocukluk anlayışına tarihsel bakışÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Genetik ve kalıtımgenetik ve kromozom anomalileri ve davranışÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Döllenmeden doğuma kadar gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Gelişimi etkileyen kalıtsal ve çevresel faktörler: Bronfenbrener, Vygosky, EriksonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Bebeklerde algısal duyusal kapasite ve öğrenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Farklı perspektiflerden dil kazanımının değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Bilişsel gelişim ( Piaget, Bilgi işlemleme yaklaşımı;Vygotsky)ve sosyal bilişÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Ara SınavÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Psikososyal gelişim ( Erikson) ve bağlanma davranma davranışı( Bowlby)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Duygusal gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Aile yapıları ve kişilik özelliklerine yansımasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Ahlak gelişiminin farklı açılardan değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Cinsiyet rolü gelişimi farklı perspektiflerden açıklanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Saldırgan ve özgeci davranışÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
PowerPoint sunum dosyaları.
Bee, H.& Boyd, D. ( 2009) Çocuk Gelişim Psikolojisi çev.Okhan Gündüz Kaktüs yay. istanbul Gander, M & Gardiner, H. ( 2008) Çocuk ve Ergen gelişimi çev. Ed. Bekir Onur 6. Baskı İmge Yay. Ankara Yardımcı Okumalar: Gareth, B. ( 2000) Çocukluk Felsefesi gendaş Kültür yay. İstanbul Postman, N. (1995) Çocukluğun Yokoluşu İmge yay. Ankara Vos concelos (2003) Şeker Portakalı Yavuzer, H. ( 1998) Çocuk Psikolojisi Remzi yay. İstanbul Yavuzer, H. ( 2003) Okul Çağı Çocuğu Remzi yay. İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5315
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)107
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGelişim psikolojisi ve ilgili temel kavramları, sorunları tanımlamak ve insan gelişiminde bireysel farklılıkları ele almaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocukluk anlayışına tarihsel bakış,Genetik ve kalıtımgenetik ve kromozom anomalileri ve davranış,Döllenmeden doğuma kadar gelişim,Gelişimi etkileyen kalıtsal ve çevresel faktörler: Bronfenbrener, Vygosky, Erikson,Bebeklerde algısal duyusal kapasite ve öğrenme,Farklı perspektiflerden dil kazanımının değerlendirilmesi,Bilişsel gelişim ( Piaget, Bilgi işlemleme yaklaşımı;Vygotsky)ve sosyal biliş,Ara Sınav,Psikososyal gelişim ( Erikson) ve bağlanma davranma davranışı( Bowlby),Duygusal gelişim,Aile yapıları ve kişilik özelliklerine yansıması,Ahlak gelişiminin farklı açılardan değerlendirilmesi,Cinsiyet rolü gelişimi farklı perspektiflerden açıklanması,Saldırgan ve özgeci davranış; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Gelişim Psikolojisinin genel kavramları ve sorularını öğrenecektir.10, 19, 9A
2.Tarihsel süreç içinde gelişim anlayışının oluşmasının farkına varır16, 19, 9A
3.Çevre ve kalıtımın gelişime katkısını anlar.12, 16, 19, 9A
4.Çevre ve kalıtımın farklı gelişim alanlarına yansımasını kavrar.16, 19, 9A
5.Gelişim Psikolojisinde kullanılan araştırma yöntemlerini uygulayabilecektir.16, 19, 9A
6.Gelişimin farklı alanlarını kavrayabilecektir.16, 19, 5, 9A
7.Bebeklik, ilk ve son çocukluktaki bilişsel gelişim özelliklerini öğrenir10, 19, 9
8.Bebeklik, ilk çocukluk ve son çocukluktaki psikososyal yapıyı öğrenir19, 5, 9A
9.Dil gelişimine etki eden fizyolojik ve çevresel faktörleri tanır16, 19, 9A
10.Gelişimde aile ve kültürün etkisini tanımlayabilecektir.10, 16, 19, 9A
11.Saldırgan ve özgeci davranışın özelliklerini açıklayabilecektir.10, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocukluk anlayışına tarihsel bakışÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Genetik ve kalıtımgenetik ve kromozom anomalileri ve davranışÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Döllenmeden doğuma kadar gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Gelişimi etkileyen kalıtsal ve çevresel faktörler: Bronfenbrener, Vygosky, EriksonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Bebeklerde algısal duyusal kapasite ve öğrenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Farklı perspektiflerden dil kazanımının değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Bilişsel gelişim ( Piaget, Bilgi işlemleme yaklaşımı;Vygotsky)ve sosyal bilişÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Ara SınavÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Psikososyal gelişim ( Erikson) ve bağlanma davranma davranışı( Bowlby)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Duygusal gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Aile yapıları ve kişilik özelliklerine yansımasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Ahlak gelişiminin farklı açılardan değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Cinsiyet rolü gelişimi farklı perspektiflerden açıklanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Saldırgan ve özgeci davranışÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
PowerPoint sunum dosyaları.
Bee, H.& Boyd, D. ( 2009) Çocuk Gelişim Psikolojisi çev.Okhan Gündüz Kaktüs yay. istanbul Gander, M & Gardiner, H. ( 2008) Çocuk ve Ergen gelişimi çev. Ed. Bekir Onur 6. Baskı İmge Yay. Ankara Yardımcı Okumalar: Gareth, B. ( 2000) Çocukluk Felsefesi gendaş Kültür yay. İstanbul Postman, N. (1995) Çocukluğun Yokoluşu İmge yay. Ankara Vos concelos (2003) Şeker Portakalı Yavuzer, H. ( 1998) Çocuk Psikolojisi Remzi yay. İstanbul Yavuzer, H. ( 2003) Okul Çağı Çocuğu Remzi yay. İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:37Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:38