Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ODYOMETRİDE İLERİ TEST YÖNTEMLERİ-Bahar Dönemi2+235
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Erol BELGİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyometristlerin bu tarz ortamlar için gerekli diyaloğa ve donanıma kavuşmalarını ve ABR, VNG gibi ileri odyolojik test tekniklerini uygulayabilecek şekilde pratik beceri kazanılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme teorileri,Odyolojik ekipmanların kalibrasyonu,Loudness discomfort level (LDL) testi / Sensorineural Acuity Level (SAL) testi / Bekesy odyometrisi,Geniş bant timpanometri / Refleks Decay Testi / ETF testleri,Recruitment / Short increment sensivity index (SISI) testi
Tone decay testi / Alternate binaural loudness balance (ABLB) ve monaural loudness balance (MLB) testleri
,Otoakustik emisyon (OAE) testi,Elektrofizyolojik testler (Temel ilkeler),Elektrofizyolojik testler ( ECochG / ABR / ASSR),Elektrofizyolojik testler (Orta ve Geç latanslar),İşitme taramaları test yöntemleri,Gürültü ölçümü,İşitsel rehabilitasyon - I,İşitsel rehabilitasyon - II,Gürültü eşliğinde konuşmayı tanıma testi ve fonksiyonel işitme kaybı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitsel rehabilitasyonun temel ilkelerini açıklar.9A
Eşik üstü testleri yorumlar.9A
Öğrenciler, SISI, ABLB ve MLB testlerinin nasıl yapıldığını tanımlar.9A
Tone decay ve Refleks decay testinin nasıl yapıldığını özetler.9A
Elektrofizyolojik testlerin ve OAE testinin nasıl yapıldığı yorumlar.9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme teorileriÖn hazırlık yok
2Odyolojik ekipmanların kalibrasyonuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Loudness discomfort level (LDL) testi / Sensorineural Acuity Level (SAL) testi / Bekesy odyometrisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Geniş bant timpanometri / Refleks Decay Testi / ETF testleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Recruitment / Short increment sensivity index (SISI) testi
Tone decay testi / Alternate binaural loudness balance (ABLB) ve monaural loudness balance (MLB) testleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Otoakustik emisyon (OAE) testiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Elektrofizyolojik testler (Temel ilkeler)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Elektrofizyolojik testler ( ECochG / ABR / ASSR)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Elektrofizyolojik testler (Orta ve Geç latanslar)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İşitme taramaları test yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Gürültü ölçümüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İşitsel rehabilitasyon - IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13İşitsel rehabilitasyon - IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Gürültü eşliğinde konuşmayı tanıma testi ve fonksiyonel işitme kaybıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunumları ve word dosyaları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3) Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9) İşitme Kaybının Testleri,Tanısı ve Tedavisi, Editör: M. Bülent Şerbetçioğlu, 2021y 9) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002 Sayfa 996-1009, 2013.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı515
Ara Sınav ve Hazırlığı12222
Genel Sınav ve Hazırlığı13232
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)136
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ODYOMETRİDE İLERİ TEST YÖNTEMLERİ-Bahar Dönemi2+235
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Erol BELGİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyometristlerin bu tarz ortamlar için gerekli diyaloğa ve donanıma kavuşmalarını ve ABR, VNG gibi ileri odyolojik test tekniklerini uygulayabilecek şekilde pratik beceri kazanılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme teorileri,Odyolojik ekipmanların kalibrasyonu,Loudness discomfort level (LDL) testi / Sensorineural Acuity Level (SAL) testi / Bekesy odyometrisi,Geniş bant timpanometri / Refleks Decay Testi / ETF testleri,Recruitment / Short increment sensivity index (SISI) testi
Tone decay testi / Alternate binaural loudness balance (ABLB) ve monaural loudness balance (MLB) testleri
,Otoakustik emisyon (OAE) testi,Elektrofizyolojik testler (Temel ilkeler),Elektrofizyolojik testler ( ECochG / ABR / ASSR),Elektrofizyolojik testler (Orta ve Geç latanslar),İşitme taramaları test yöntemleri,Gürültü ölçümü,İşitsel rehabilitasyon - I,İşitsel rehabilitasyon - II,Gürültü eşliğinde konuşmayı tanıma testi ve fonksiyonel işitme kaybı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitsel rehabilitasyonun temel ilkelerini açıklar.9A
Eşik üstü testleri yorumlar.9A
Öğrenciler, SISI, ABLB ve MLB testlerinin nasıl yapıldığını tanımlar.9A
Tone decay ve Refleks decay testinin nasıl yapıldığını özetler.9A
Elektrofizyolojik testlerin ve OAE testinin nasıl yapıldığı yorumlar.9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme teorileriÖn hazırlık yok
2Odyolojik ekipmanların kalibrasyonuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Loudness discomfort level (LDL) testi / Sensorineural Acuity Level (SAL) testi / Bekesy odyometrisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Geniş bant timpanometri / Refleks Decay Testi / ETF testleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Recruitment / Short increment sensivity index (SISI) testi
Tone decay testi / Alternate binaural loudness balance (ABLB) ve monaural loudness balance (MLB) testleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Otoakustik emisyon (OAE) testiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Elektrofizyolojik testler (Temel ilkeler)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Elektrofizyolojik testler ( ECochG / ABR / ASSR)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Elektrofizyolojik testler (Orta ve Geç latanslar)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İşitme taramaları test yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Gürültü ölçümüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İşitsel rehabilitasyon - IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13İşitsel rehabilitasyon - IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Gürültü eşliğinde konuşmayı tanıma testi ve fonksiyonel işitme kaybıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunumları ve word dosyaları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3) Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9) İşitme Kaybının Testleri,Tanısı ve Tedavisi, Editör: M. Bülent Şerbetçioğlu, 2021y 9) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002 Sayfa 996-1009, 2013.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:37Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:38