Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TARİHİ ÇEVRE KORUMA VE RESTORASYON ÖRNEKLERİ-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nazan YAMAÇ
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Nazan GÜÇLÜ YAMAÇ
Dersin AmacıTarihi Merkezlerde bütünleşik, fiziksel, sosyal içerikli korunması amaçlanmış kurul onaylı yapıların ve sokakların rölöve, restitüsyon,restorasyon evreleri, karşılaşılan sorunlar
Dersin İçeriğiBu ders; Sivil Mimarlık örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri, Sivil Mimarlık Örneği karşılaşılan sorunlar,Tarihi Yapılara yönelik inceleme,Anıtsal yapılar örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri,Anıtsal yapılar örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri,Anıtsal yapılar örneği karşılaşılan sorunlar ,Tarihi Yapılar Alan İncelemesi,Sokak sağlıklaştırma örneği rölöve evreleri,Sokak sağlıklaştırma örneği restitüsyon evreleri,Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri,Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri,Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri,Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon ve uygulama evreleri,Tarihi Yapılara yönelik inceleme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sit Alanında yapılan incelemeler sonucunda tarihi çevre bilinci artar.
Tarihi yapıların değerlendirme kritiklerini öğrenir.
Tarihi yapıların analiz tekniklerini kavrar.
Tarihi yapıların iç mekan düzenlemelerinde bilgi sahibi olur.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Sivil Mimarlık örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri
2 Sivil Mimarlık Örneği karşılaşılan sorunlar
3Tarihi Yapılara yönelik inceleme
4Anıtsal yapılar örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri
5Anıtsal yapılar örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri
6Anıtsal yapılar örneği karşılaşılan sorunlar
7Tarihi Yapılar Alan İncelemesi
8Sokak sağlıklaştırma örneği rölöve evreleri
9Sokak sağlıklaştırma örneği restitüsyon evreleri
10Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri
11Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri
12Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri
13Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon ve uygulama evreleri
14Tarihi Yapılara yönelik inceleme
Kaynak
Kuban D. (2000) Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu- Kuram ve Uygulama, YEM,İstanbul Ahunbay Z. (1996) Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon , YEM,İstanbul Kuban D. (2011) Osmanlı Mimarisi, YEM,İstanbul Kuban D. (2011) Mimar Sinan yapıları, YEM,İstanbul Cesar M. (1977) Anadolu öncesi Türklerde Şehir ve Mimarlık,İş Bankası Yay. Cesar M. (1983) Typical Commercıal Buildings of the Ottoman Classical Period,İş Bankası Yay. Cansever T.(2015) İstanbul'u Anlamak, Timaş yay.,İstanbul Erder C. (1971) Tarihi Çevre Bilinci

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer22040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TARİHİ ÇEVRE KORUMA VE RESTORASYON ÖRNEKLERİ-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nazan YAMAÇ
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Nazan GÜÇLÜ YAMAÇ
Dersin AmacıTarihi Merkezlerde bütünleşik, fiziksel, sosyal içerikli korunması amaçlanmış kurul onaylı yapıların ve sokakların rölöve, restitüsyon,restorasyon evreleri, karşılaşılan sorunlar
Dersin İçeriğiBu ders; Sivil Mimarlık örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri, Sivil Mimarlık Örneği karşılaşılan sorunlar,Tarihi Yapılara yönelik inceleme,Anıtsal yapılar örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri,Anıtsal yapılar örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri,Anıtsal yapılar örneği karşılaşılan sorunlar ,Tarihi Yapılar Alan İncelemesi,Sokak sağlıklaştırma örneği rölöve evreleri,Sokak sağlıklaştırma örneği restitüsyon evreleri,Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri,Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri,Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri,Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon ve uygulama evreleri,Tarihi Yapılara yönelik inceleme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sit Alanında yapılan incelemeler sonucunda tarihi çevre bilinci artar.
Tarihi yapıların değerlendirme kritiklerini öğrenir.
Tarihi yapıların analiz tekniklerini kavrar.
Tarihi yapıların iç mekan düzenlemelerinde bilgi sahibi olur.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Sivil Mimarlık örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri
2 Sivil Mimarlık Örneği karşılaşılan sorunlar
3Tarihi Yapılara yönelik inceleme
4Anıtsal yapılar örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri
5Anıtsal yapılar örneği rölöve restitüsyon restorasyon evreleri
6Anıtsal yapılar örneği karşılaşılan sorunlar
7Tarihi Yapılar Alan İncelemesi
8Sokak sağlıklaştırma örneği rölöve evreleri
9Sokak sağlıklaştırma örneği restitüsyon evreleri
10Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri
11Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri
12Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon evreleri
13Sokak sağlıklaştırma örneği restorasyon ve uygulama evreleri
14Tarihi Yapılara yönelik inceleme
Kaynak
Kuban D. (2000) Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu- Kuram ve Uygulama, YEM,İstanbul Ahunbay Z. (1996) Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon , YEM,İstanbul Kuban D. (2011) Osmanlı Mimarisi, YEM,İstanbul Kuban D. (2011) Mimar Sinan yapıları, YEM,İstanbul Cesar M. (1977) Anadolu öncesi Türklerde Şehir ve Mimarlık,İş Bankası Yay. Cesar M. (1983) Typical Commercıal Buildings of the Ottoman Classical Period,İş Bankası Yay. Cansever T.(2015) İstanbul'u Anlamak, Timaş yay.,İstanbul Erder C. (1971) Tarihi Çevre Bilinci

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
X
4
Mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi kazanır.
X
5
Eserleri oluşturan hammaddeleri bilir, bozulmaları tanır, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
X
6
Kültür varlıklarının korunması ile ilgili konularda ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma becerisi kazanır.
X
7
Restorasyon ve Konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri bilir.
X
8
Koruma kavramı ve yasal mevzuatı anlayabilir ve uygulayabilir.
X
9
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeleyebilme becerisi kazanır.
10
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilme becerisi kazanır.
11
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi kazanır.
12
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:58Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:00