Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIĞA BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin, bütüncü yaklaşım felsefesi ile ilgili kavramlar bilmesini, birey ve toplum sağlığı ile ilişkili faktörleri ve değerlendirme yöntemlerini bilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Tanışma, Ders içeriğinin paylaşılması,2. Yaşam, sağlık kavramlarının tartışılması,3. Yaşam, sağlık kavramlarının tartışılması- devam,4. Birey ve toplumun sağlık algısını belirleyen faktörlerin tartışılması,5. Birey ve toplumun sağlık algısını belirleyen faktörlerin tartışılması- devam,6. Bütüncül yaklaşım tanımı, felsefesi, gelişimi,7. Bütüncül yaklaşım tanımı, felsefesi, gelişimi-devam,8. Seminer 1- Sağlığı etkileyen çevresel faktörler,9. Seminer 2- Sağlığı etkileyen kültürel faktörler,10. Seminer 3-- Sağlığı etkileyen biyolojik faktörler,11. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-1,12. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2,13. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2,14. Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bütüncü yaklaşım ile ilgili kavramları tanımlayabilecektir10, 16, 19, 9A
1.1. Yaşam, sağlık kavramlarını tüm yönleri ile tanımlar10, 16, 19, 9A
1.2. Toplum ve bireyin sağlık algısını tüm yönleri ile tanımlar10, 16, 19, 5, 9A
1.3. Bütüncül yaklaşım kavramını tanımlar10, 16, 19, 9A
2. Sağlığı etkileyen faktörleri tanımlayabilecektir10, 12, 16, 19, 9A
2.1. Sağlığı etkileyen çevresel faktörleri tanımlar10, 16, 19, 9A
2.2. Sağlığı etkileyen biyolojik faktörleri tanımlar10, 16, 19, 9A
2.3. Sağlığı etkileyen kültürel faktörleri tanımlar10, 16, 19, 9A
3. Birey ve toplum sağlığını bütün yönleri ile değerlendirmek için gerekli yöntemleri bilecek.10, 16, 19, 5, 9A
3.1. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmek için kullanılan yöntemleri bilir10, 12, 16, 19, 9A
3.2. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmek için çözüm önerileri getirir10, 12, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Tanışma, Ders içeriğinin paylaşılması
22. Yaşam, sağlık kavramlarının tartışılması
33. Yaşam, sağlık kavramlarının tartışılması- devam
44. Birey ve toplumun sağlık algısını belirleyen faktörlerin tartışılması
55. Birey ve toplumun sağlık algısını belirleyen faktörlerin tartışılması- devam
66. Bütüncül yaklaşım tanımı, felsefesi, gelişimi
77. Bütüncül yaklaşım tanımı, felsefesi, gelişimi-devam
88. Seminer 1- Sağlığı etkileyen çevresel faktörler
99. Seminer 2- Sağlığı etkileyen kültürel faktörler
1010. Seminer 3-- Sağlığı etkileyen biyolojik faktörler
1111. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-1
1212. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2
1313. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2
1414. Dersin değerlendirilmesi
Kaynak
1. Bir hafta öncesinden içerik paylaşılacaktır.
1. Birol Leman - Hemşirelik Süreci 2. Öz Fatma- Sağlık alanında temel kavramlar 3.Sağlığı etkileyen faktörlere ilişkin araştırmalar 4. Ekonomist Olmayanlar İçin Sağlık Ekonomisi- Lİeven Annemans

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı212
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12626
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)77
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIĞA BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin, bütüncü yaklaşım felsefesi ile ilgili kavramlar bilmesini, birey ve toplum sağlığı ile ilişkili faktörleri ve değerlendirme yöntemlerini bilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Tanışma, Ders içeriğinin paylaşılması,2. Yaşam, sağlık kavramlarının tartışılması,3. Yaşam, sağlık kavramlarının tartışılması- devam,4. Birey ve toplumun sağlık algısını belirleyen faktörlerin tartışılması,5. Birey ve toplumun sağlık algısını belirleyen faktörlerin tartışılması- devam,6. Bütüncül yaklaşım tanımı, felsefesi, gelişimi,7. Bütüncül yaklaşım tanımı, felsefesi, gelişimi-devam,8. Seminer 1- Sağlığı etkileyen çevresel faktörler,9. Seminer 2- Sağlığı etkileyen kültürel faktörler,10. Seminer 3-- Sağlığı etkileyen biyolojik faktörler,11. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-1,12. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2,13. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2,14. Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bütüncü yaklaşım ile ilgili kavramları tanımlayabilecektir10, 16, 19, 9A
1.1. Yaşam, sağlık kavramlarını tüm yönleri ile tanımlar10, 16, 19, 9A
1.2. Toplum ve bireyin sağlık algısını tüm yönleri ile tanımlar10, 16, 19, 5, 9A
1.3. Bütüncül yaklaşım kavramını tanımlar10, 16, 19, 9A
2. Sağlığı etkileyen faktörleri tanımlayabilecektir10, 12, 16, 19, 9A
2.1. Sağlığı etkileyen çevresel faktörleri tanımlar10, 16, 19, 9A
2.2. Sağlığı etkileyen biyolojik faktörleri tanımlar10, 16, 19, 9A
2.3. Sağlığı etkileyen kültürel faktörleri tanımlar10, 16, 19, 9A
3. Birey ve toplum sağlığını bütün yönleri ile değerlendirmek için gerekli yöntemleri bilecek.10, 16, 19, 5, 9A
3.1. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmek için kullanılan yöntemleri bilir10, 12, 16, 19, 9A
3.2. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmek için çözüm önerileri getirir10, 12, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Tanışma, Ders içeriğinin paylaşılması
22. Yaşam, sağlık kavramlarının tartışılması
33. Yaşam, sağlık kavramlarının tartışılması- devam
44. Birey ve toplumun sağlık algısını belirleyen faktörlerin tartışılması
55. Birey ve toplumun sağlık algısını belirleyen faktörlerin tartışılması- devam
66. Bütüncül yaklaşım tanımı, felsefesi, gelişimi
77. Bütüncül yaklaşım tanımı, felsefesi, gelişimi-devam
88. Seminer 1- Sağlığı etkileyen çevresel faktörler
99. Seminer 2- Sağlığı etkileyen kültürel faktörler
1010. Seminer 3-- Sağlığı etkileyen biyolojik faktörler
1111. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-1
1212. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2
1313. Birey ve toplumda sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler-2
1414. Dersin değerlendirilmesi
Kaynak
1. Bir hafta öncesinden içerik paylaşılacaktır.
1. Birol Leman - Hemşirelik Süreci 2. Öz Fatma- Sağlık alanında temel kavramlar 3.Sağlığı etkileyen faktörlere ilişkin araştırmalar 4. Ekonomist Olmayanlar İçin Sağlık Ekonomisi- Lİeven Annemans

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:31Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:33