Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ACİL HASTA BAKIMI I-Bahar Dönemi2+6510
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Büşra Nur ÖMÜR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Serkan ÖZEL, Dr.Öğr.Üye. Erkan TEMİZKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciler; acil hasta bakımı ilkelerini, birincil muayene, ikincil muayene, hasta öyküsü alma, kardiyovasküler aciller, solunum aciller ve nörolojik aciller konularının ilkelerini öğrenmek ve bu konularla ilgili temel uygulama becerilerini edineceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; Hasta değerlendirme tekniklerini özetleyebilecektir. ,Birinci değerlendirme tekniklerini açıklar. ,İkinci değerlendirme tekniklerini açıklar,Birinci ve İkinci değerlendirme tekniklerini yerini belirler. ,Sistem hastalıklarını tanımlayabilecektir. ,Solunum sistemi hastalıklarını tanımlar. ,Kardiyovasküler sistem hastalıklarını tanımlar. ,Sinir sistemi hastalıklarını tanımlar. ,Sistem hastalıklarına acil bakımı açıklayabilecektir. ,Kardiyovasküler sistem hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar.,Sinir sistemi hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar. ,Solunum sistemi hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hasta değerlendirme tekniklerini özetler.16, 9A
Kardiyovasküler acilleri tanımlar. 16, 9A
Solunum acillerine müdahaleleri sıralar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hasta değerlendirme tekniklerini özetleyebilecektir. Ders sunularına çalışmak.
2Birinci değerlendirme tekniklerini açıklar. Ders sunularına çalışmak.
3İkinci değerlendirme tekniklerini açıklarDers sunularına çalışmak.
4Birinci ve İkinci değerlendirme tekniklerini yerini belirler. Ders sunularına çalışmak.
5Sistem hastalıklarını tanımlayabilecektir. Ders sunularına çalışmak.
6Solunum sistemi hastalıklarını tanımlar. Ders sunularına çalışmak.
7Kardiyovasküler sistem hastalıklarını tanımlar. Ders sunularına çalışmak.
8Sinir sistemi hastalıklarını tanımlar. Ders sunularına çalışmak.
9Sistem hastalıklarına acil bakımı açıklayabilecektir. Ders sunularına çalışmak.
10Kardiyovasküler sistem hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar.Ders sunularına çalışmak.
11Sinir sistemi hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar. Ders sunularına çalışmak.
12Solunum sistemi hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar.Ders sunularına çalışmak.
Kaynak
Dahili Aciller, Uzm. Paramedik Salih Özen

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati148112
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi7214
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer13535
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı14114
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)287
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(287/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ACİL HASTA BAKIMI I-Bahar Dönemi2+6510
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Büşra Nur ÖMÜR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Serkan ÖZEL, Dr.Öğr.Üye. Erkan TEMİZKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciler; acil hasta bakımı ilkelerini, birincil muayene, ikincil muayene, hasta öyküsü alma, kardiyovasküler aciller, solunum aciller ve nörolojik aciller konularının ilkelerini öğrenmek ve bu konularla ilgili temel uygulama becerilerini edineceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; Hasta değerlendirme tekniklerini özetleyebilecektir. ,Birinci değerlendirme tekniklerini açıklar. ,İkinci değerlendirme tekniklerini açıklar,Birinci ve İkinci değerlendirme tekniklerini yerini belirler. ,Sistem hastalıklarını tanımlayabilecektir. ,Solunum sistemi hastalıklarını tanımlar. ,Kardiyovasküler sistem hastalıklarını tanımlar. ,Sinir sistemi hastalıklarını tanımlar. ,Sistem hastalıklarına acil bakımı açıklayabilecektir. ,Kardiyovasküler sistem hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar.,Sinir sistemi hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar. ,Solunum sistemi hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hasta değerlendirme tekniklerini özetler.16, 9A
Kardiyovasküler acilleri tanımlar. 16, 9A
Solunum acillerine müdahaleleri sıralar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hasta değerlendirme tekniklerini özetleyebilecektir. Ders sunularına çalışmak.
2Birinci değerlendirme tekniklerini açıklar. Ders sunularına çalışmak.
3İkinci değerlendirme tekniklerini açıklarDers sunularına çalışmak.
4Birinci ve İkinci değerlendirme tekniklerini yerini belirler. Ders sunularına çalışmak.
5Sistem hastalıklarını tanımlayabilecektir. Ders sunularına çalışmak.
6Solunum sistemi hastalıklarını tanımlar. Ders sunularına çalışmak.
7Kardiyovasküler sistem hastalıklarını tanımlar. Ders sunularına çalışmak.
8Sinir sistemi hastalıklarını tanımlar. Ders sunularına çalışmak.
9Sistem hastalıklarına acil bakımı açıklayabilecektir. Ders sunularına çalışmak.
10Kardiyovasküler sistem hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar.Ders sunularına çalışmak.
11Sinir sistemi hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar. Ders sunularına çalışmak.
12Solunum sistemi hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar.Ders sunularına çalışmak.
Kaynak
Dahili Aciller, Uzm. Paramedik Salih Özen

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:31Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:33