Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİMARLIK TARİHİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üyesi Hande Yılmaz
Dersin AmacıTarihi yapı ve çevrenin bütün meslek dallarına tanıtılmasıyla öğrencide tarih ve çevre bilincinin oluşturulması. Öğrencilerin imge hafızasını kuvvetlendirmek, gelecekte yapacakları tasarımlara bilinçli zemin oluşturmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Mimarlık Tarihi Bilgisine Giriş,Yunan Mimarlığı,Roma Mimarlığı,Ortaçağ Mimarlığı,Doğu Roma Mimarlığı,Erken Rönesans Mimarlığı,Rönesans Mimarlığı ,Erken Osmanlı Mimarlığı,Klasik Osmanlı Mimarlığı,17.-18. yy Osmanlı Mimarlığı,Barok ve Rokoko Mimarlılğı,19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı; Neoklasisizm ,19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı,Dönem Sonu Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ders içeriğinde yer alan önemli mimari gelişmeleri kronolojik açıdan birbirleriyle ilişkilendirir. 9A
Mimari biçimleri, yapım teknikleri ve yapı malzemelerini tarihte ait oldukları sosyal, ekonomik, kültürel bağlamlar ve etkileşimlerle ilişkilendirir. 9A
Dersin içeriğinde yer alan önemli mimari anıtların ve eserlerin mimari özelliklerini tanımlar ve açıklar. 9A
Mimarlık tarihine dair güncel tartışmalar, yaklaşımlar ve çalışmalara ilişkin değerlendirmelerini geliştirir. 14, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mimarlık Tarihi Bilgisine Giriş
2Yunan Mimarlığı
3Roma Mimarlığı
4Ortaçağ Mimarlığı
5Doğu Roma Mimarlığı
6Erken Rönesans Mimarlığı
7Rönesans Mimarlığı
8Erken Osmanlı Mimarlığı
9Klasik Osmanlı Mimarlığı
1017.-18. yy Osmanlı Mimarlığı
11Barok ve Rokoko Mimarlılğı
1219. yüzyıl Avrupa Mimarlığı; Neoklasisizm
1319. yüzyıl Avrupa Mimarlığı
14Dönem Sonu Sınavı
Kaynak
Öğrencilerin derste not tutmaları beklenmektedir. Encyclopedia of World Art Fletcher, History of Architecture Ünsal, Behçet, Mimarlık Tarihi, İYTO Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
X
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
X
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
X
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
X
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
X
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
X
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
X
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
X
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
X
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati12224
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12112
Genel Sınav ve Hazırlığı12112
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)48
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİMARLIK TARİHİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ
Dersin YardımcılarıDr. Öğr. Üyesi Hande Yılmaz
Dersin AmacıTarihi yapı ve çevrenin bütün meslek dallarına tanıtılmasıyla öğrencide tarih ve çevre bilincinin oluşturulması. Öğrencilerin imge hafızasını kuvvetlendirmek, gelecekte yapacakları tasarımlara bilinçli zemin oluşturmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Mimarlık Tarihi Bilgisine Giriş,Yunan Mimarlığı,Roma Mimarlığı,Ortaçağ Mimarlığı,Doğu Roma Mimarlığı,Erken Rönesans Mimarlığı,Rönesans Mimarlığı ,Erken Osmanlı Mimarlığı,Klasik Osmanlı Mimarlığı,17.-18. yy Osmanlı Mimarlığı,Barok ve Rokoko Mimarlılğı,19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı; Neoklasisizm ,19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı,Dönem Sonu Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ders içeriğinde yer alan önemli mimari gelişmeleri kronolojik açıdan birbirleriyle ilişkilendirir. 9A
Mimari biçimleri, yapım teknikleri ve yapı malzemelerini tarihte ait oldukları sosyal, ekonomik, kültürel bağlamlar ve etkileşimlerle ilişkilendirir. 9A
Dersin içeriğinde yer alan önemli mimari anıtların ve eserlerin mimari özelliklerini tanımlar ve açıklar. 9A
Mimarlık tarihine dair güncel tartışmalar, yaklaşımlar ve çalışmalara ilişkin değerlendirmelerini geliştirir. 14, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mimarlık Tarihi Bilgisine Giriş
2Yunan Mimarlığı
3Roma Mimarlığı
4Ortaçağ Mimarlığı
5Doğu Roma Mimarlığı
6Erken Rönesans Mimarlığı
7Rönesans Mimarlığı
8Erken Osmanlı Mimarlığı
9Klasik Osmanlı Mimarlığı
1017.-18. yy Osmanlı Mimarlığı
11Barok ve Rokoko Mimarlılğı
1219. yüzyıl Avrupa Mimarlığı; Neoklasisizm
1319. yüzyıl Avrupa Mimarlığı
14Dönem Sonu Sınavı
Kaynak
Öğrencilerin derste not tutmaları beklenmektedir. Encyclopedia of World Art Fletcher, History of Architecture Ünsal, Behçet, Mimarlık Tarihi, İYTO Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
X
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
X
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
X
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
X
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
X
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
X
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
X
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
X
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
X
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:51Son Güncelleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:53