Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEKAN TASARIMINDA IŞIK VE RENK TEORİSİ-Güz Dönemi2+12,54
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ozan KAYIKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencinin, genel renk bilgisi,Işık-renk ilişkisi, ışık dalga boyları, ana-ara-kontrast renkler, renk sistemleri gibi konularda bilgi sahibi olması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Rengin değeri, metamerik etki, renk tanımlamaları, kültür-renk ilişkisi, rengin sembolik anlamları,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri: nuetral-monokromatik renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi
,İç mekan tasarımında renk
planlama teknikleri :kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi
,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının
değiştirilmesi,Sınıf içi uygulama ,Konut iç mekan örneği üzerinde renk planlaması,İç mekan tasarım öğeleri olarak renk ve ışık,Fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar açısından ışık,Işık rengi yüzey rengi arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden anlatımı,İç mekan tasarımında amaçlanan atmosferin, ışık efekti ile yaratılması, örnekler üzerinden değerlendirmeler,İç mekan yüzey ve donatılarında ışık-renk-form-doku
ilişkisinin mekan algısına etkisi, örnekler üzerinden değerlendirmeler,Sınıf içi uygulama: ışık-renk-doku atmosfer,sınıf içi uygulama,İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin incelenmesi,Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Farklı işlevli iç mekanlarda renk planlama tekniklerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur.9A, E
Renk ve ışık kararları doğrultusunda, form ve dokuyu etkin kullanabilme becerisine sahip olur.9A
Tekstil ürünlerini, tasarım kriterleri doğrultusunda seçim yapabilir.9A, E
Hayal gücünü kağıda aktarıp somutlaştırma becerisini kazanmak.6, 9E, F
Malzemelerin iyi işçilikle nasıl bütünleştiği.6, 9E, F
Pratik zeka gücünün geliştirilmesine katkıda bulunmak.6, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Rengin değeri, metamerik etki, renk tanımlamaları, kültür-renk ilişkisi, rengin sembolik anlamları
2İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri: nuetral-monokromatik renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi
3İç mekan tasarımında renk
planlama teknikleri :kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi
4İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının
değiştirilmesi
5Sınıf içi uygulama
6Konut iç mekan örneği üzerinde renk planlaması
7İç mekan tasarım öğeleri olarak renk ve ışık
8Fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar açısından ışık
9Işık rengi yüzey rengi arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden anlatımı
10İç mekan tasarımında amaçlanan atmosferin, ışık efekti ile yaratılması, örnekler üzerinden değerlendirmeler
11İç mekan yüzey ve donatılarında ışık-renk-form-doku
ilişkisinin mekan algısına etkisi, örnekler üzerinden değerlendirmeler
12Sınıf içi uygulama: ışık-renk-doku atmosfer,sınıf içi uygulama
13İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin incelenmesi
14Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEKAN TASARIMINDA IŞIK VE RENK TEORİSİ-Güz Dönemi2+12,54
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ozan KAYIKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencinin, genel renk bilgisi,Işık-renk ilişkisi, ışık dalga boyları, ana-ara-kontrast renkler, renk sistemleri gibi konularda bilgi sahibi olması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Rengin değeri, metamerik etki, renk tanımlamaları, kültür-renk ilişkisi, rengin sembolik anlamları,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri: nuetral-monokromatik renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi
,İç mekan tasarımında renk
planlama teknikleri :kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi
,İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının
değiştirilmesi,Sınıf içi uygulama ,Konut iç mekan örneği üzerinde renk planlaması,İç mekan tasarım öğeleri olarak renk ve ışık,Fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar açısından ışık,Işık rengi yüzey rengi arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden anlatımı,İç mekan tasarımında amaçlanan atmosferin, ışık efekti ile yaratılması, örnekler üzerinden değerlendirmeler,İç mekan yüzey ve donatılarında ışık-renk-form-doku
ilişkisinin mekan algısına etkisi, örnekler üzerinden değerlendirmeler,Sınıf içi uygulama: ışık-renk-doku atmosfer,sınıf içi uygulama,İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin incelenmesi,Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Farklı işlevli iç mekanlarda renk planlama tekniklerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur.9A, E
Renk ve ışık kararları doğrultusunda, form ve dokuyu etkin kullanabilme becerisine sahip olur.9A
Tekstil ürünlerini, tasarım kriterleri doğrultusunda seçim yapabilir.9A, E
Hayal gücünü kağıda aktarıp somutlaştırma becerisini kazanmak.6, 9E, F
Malzemelerin iyi işçilikle nasıl bütünleştiği.6, 9E, F
Pratik zeka gücünün geliştirilmesine katkıda bulunmak.6, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Rengin değeri, metamerik etki, renk tanımlamaları, kültür-renk ilişkisi, rengin sembolik anlamları
2İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri: nuetral-monokromatik renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi
3İç mekan tasarımında renk
planlama teknikleri :kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının değiştirilmesi
4İç mekan tasarımında renk planlama teknikleri:kontrast-analog-renk planlamalarının örnekler üzerinden analizi; renk kullanımı ile mekansal algının
değiştirilmesi
5Sınıf içi uygulama
6Konut iç mekan örneği üzerinde renk planlaması
7İç mekan tasarım öğeleri olarak renk ve ışık
8Fizyolojik ve psikolojik ihtiyaçlar açısından ışık
9Işık rengi yüzey rengi arasındaki ilişkinin örnekler üzerinden anlatımı
10İç mekan tasarımında amaçlanan atmosferin, ışık efekti ile yaratılması, örnekler üzerinden değerlendirmeler
11İç mekan yüzey ve donatılarında ışık-renk-form-doku
ilişkisinin mekan algısına etkisi, örnekler üzerinden değerlendirmeler
12Sınıf içi uygulama: ışık-renk-doku atmosfer,sınıf içi uygulama
13İç mekan tasarımında tekstil ürünlerinin kullanımı, seçim kriterleri, örneklerin incelenmesi
14Final Projesi : konut iç mekan tasarımında renk planlaması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:51Son Güncelleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:53