Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İÇ MEKAN TASARIMINA GİRİŞ-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve KOMAR ARICAN, Öğr.Gör. Türkan İŞİK, Öğr.Gör. Necla İlknur SEVİNÇ GÖKMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, tasarım ve iç mimarlık hakkındaki genel kavramları aktarırken; mekân, mekânın tanımı, kavramı, mekânın oluşum öğeleri, insan eylemlerini analiz etme becerisi kazandırır. Mimari iletişim dilinin kazandırılması, mekân elemanları, mekân türleri gibi temel kavramsal alt yapıların verilmesini hedefler; Mekânın çok yönlü analizinin yapılması ve iç mekân tasarım yolları, bilgi toplama, araştırma, analiz ve sentez aşamalarını kazandırır.
Dersin İçeriğiBu ders; Konut iç mekan tasarımına giriş,Banyo tasarımı,Banyo mobilyaları ve banyo tasarımında ergonomik ölçüler,Banyo plan ve kesit paftalarının hazırlanması,Mutfak tasarımı ve mutfak tasarımında ergonomik ölçüler,Mutfak mobilyaları ve cihazları,Mutfak plan ve kesit paftalarının hazırlanması,Yaşam alanı tasarımı,Yaşam alanı plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması,Yaşam alanı plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması,Yatak odası tasarımı,Yatak odası plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması,Yatak odası plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması,Genel proje değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mekânı tanıtmak, mekânın tanımı, kavramı, mekânın oluşum öğeleri, insan eylemlerini analiz etme becerisi kazanır.14, 2, 9E, F
Mimari iletişim dilini kazanır; mekân elemanları, mekân türleri gibi temel kavramsal alt yapıları tanımlar.14, 16, 2, 9E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Konut iç mekan tasarımına giriş
2Banyo tasarımıÖğrencinin kendi yaşadığı evin rölövesini alması ve çizmesi.
3Banyo mobilyaları ve banyo tasarımında ergonomik ölçüler1:20 ölçekte banyo plan ve kesit çizimi
4Banyo plan ve kesit paftalarının hazırlanması1:20 ölçekte banyo plan ve kesit çizimi (Revize)
5Mutfak tasarımı ve mutfak tasarımında ergonomik ölçüler 1:20 ölçekte mutfak plan ve kesit çizimi
6Mutfak mobilyaları ve cihazlarıÖğrenci mutfak araştırma sunumları
7Mutfak plan ve kesit paftalarının hazırlanması1:20 ölçekte banyo plan ve kesit çizimi (Revize)
8Yaşam alanı tasarımı
9Yaşam alanı plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması1:20 ölçekte yaşam alanı plan ve kesit çizimi
10Yaşam alanı plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması1:20 ölçekte yaşam alanı plan ve kesit çizimi (revize)
11Yatak odası tasarımı
12Yatak odası plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması1:20 ölçekte yatak odaları plan ve kesit çizimi
13Yatak odası plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması1:20 ölçekte yatak odaları plan ve kesit çizimi (revize)
14Genel proje değerlendirmesiEv planı 1:50, Banyo-Mutfak-Yaşam&Uyku alanları plan ve kesitleri 1:20
Kaynak
1. Neufert - Yapı Tasarımı, Ernst Neufert, Beta Yayın Dağıtım A.Ş 2. İç Mekan Tasarımının Temelleri, Simon Dodsworth , Stephen Anderson, Literatür Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
X
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
X
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
X
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
X
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
X
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
X
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
X
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
X
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
X
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4624
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11616
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İÇ MEKAN TASARIMINA GİRİŞ-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve KOMAR ARICAN, Öğr.Gör. Türkan İŞİK, Öğr.Gör. Necla İlknur SEVİNÇ GÖKMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, tasarım ve iç mimarlık hakkındaki genel kavramları aktarırken; mekân, mekânın tanımı, kavramı, mekânın oluşum öğeleri, insan eylemlerini analiz etme becerisi kazandırır. Mimari iletişim dilinin kazandırılması, mekân elemanları, mekân türleri gibi temel kavramsal alt yapıların verilmesini hedefler; Mekânın çok yönlü analizinin yapılması ve iç mekân tasarım yolları, bilgi toplama, araştırma, analiz ve sentez aşamalarını kazandırır.
Dersin İçeriğiBu ders; Konut iç mekan tasarımına giriş,Banyo tasarımı,Banyo mobilyaları ve banyo tasarımında ergonomik ölçüler,Banyo plan ve kesit paftalarının hazırlanması,Mutfak tasarımı ve mutfak tasarımında ergonomik ölçüler,Mutfak mobilyaları ve cihazları,Mutfak plan ve kesit paftalarının hazırlanması,Yaşam alanı tasarımı,Yaşam alanı plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması,Yaşam alanı plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması,Yatak odası tasarımı,Yatak odası plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması,Yatak odası plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması,Genel proje değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mekânı tanıtmak, mekânın tanımı, kavramı, mekânın oluşum öğeleri, insan eylemlerini analiz etme becerisi kazanır.14, 2, 9E, F
Mimari iletişim dilini kazanır; mekân elemanları, mekân türleri gibi temel kavramsal alt yapıları tanımlar.14, 16, 2, 9E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Konut iç mekan tasarımına giriş
2Banyo tasarımıÖğrencinin kendi yaşadığı evin rölövesini alması ve çizmesi.
3Banyo mobilyaları ve banyo tasarımında ergonomik ölçüler1:20 ölçekte banyo plan ve kesit çizimi
4Banyo plan ve kesit paftalarının hazırlanması1:20 ölçekte banyo plan ve kesit çizimi (Revize)
5Mutfak tasarımı ve mutfak tasarımında ergonomik ölçüler 1:20 ölçekte mutfak plan ve kesit çizimi
6Mutfak mobilyaları ve cihazlarıÖğrenci mutfak araştırma sunumları
7Mutfak plan ve kesit paftalarının hazırlanması1:20 ölçekte banyo plan ve kesit çizimi (Revize)
8Yaşam alanı tasarımı
9Yaşam alanı plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması1:20 ölçekte yaşam alanı plan ve kesit çizimi
10Yaşam alanı plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması1:20 ölçekte yaşam alanı plan ve kesit çizimi (revize)
11Yatak odası tasarımı
12Yatak odası plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması1:20 ölçekte yatak odaları plan ve kesit çizimi
13Yatak odası plan ve kesit çizimlerinin hazırlanması1:20 ölçekte yatak odaları plan ve kesit çizimi (revize)
14Genel proje değerlendirmesiEv planı 1:50, Banyo-Mutfak-Yaşam&Uyku alanları plan ve kesitleri 1:20
Kaynak
1. Neufert - Yapı Tasarımı, Ernst Neufert, Beta Yayın Dağıtım A.Ş 2. İç Mekan Tasarımının Temelleri, Simon Dodsworth , Stephen Anderson, Literatür Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
X
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
X
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
X
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
X
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
X
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
X
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
X
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
X
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
X
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:51Son Güncelleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:53