Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Mehmet Polat TACAR
Dersin AmacıCEFR A1 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; 8.Ünite Geçmiş Zaman olumlu Cümle Kullanımı,8.Ünite Geçmiş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,8.Ünite Geçmiş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman olumlu Cümle Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,10.Ünite Kiplerin Kullanımına Giriş;
Kip nedir? Nasıl Kullanılır?,11.Ünite "Can" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı,12.Ünite "Must" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı,13.Ünite "Should" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı,14.Ünite Kişilik tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları,15. Ünite aile, okul ve işi tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları,16. Ünite Teknoloji tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları,16. Gelecek Planları tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Geçmiş Zaman diliminde olan olayları aktarır.16, 37, 6, 9A
1.1. Gemiş Zamanda fiillerin nasıl çekimlendiğini açıklar.16, 37, 6, 9A
1.2 Okuduğu CEFR A1 düzey bir metnin geçmiş zaman içeren cümlelerini tespit eder.16, 37, 6, 9A
2. Gelecek zamanda eylemleri açıklar.16, 37, 6, 9A
2.1 Geleceğe dönük planlarını listeler.16, 37, 6, 9A
2.2 Okuduğu CEFR A1 düzey bir metinde anlatılan gelecek zaman eylemlerini değerlendirir.16, 37, 6, 9A
3. İhtimal, zorunluluk gibi durumlara özgü cümleleri formüle eder.16, 37, 6, 9A
3.1 Zorunlu durumlarda ne yapması gerektiğini temel seviyede sözlü ve yazılı olarak açıklar.16, 37, 6, 9A
3.2 Günlük planlarını basit fiiller eşliğinde listeler.16, 37, 6, 9A
4. Kişileri dış görünüş ya da özelliklerine göre karşılaştırır.16, 37, 6, 9A
4.1 Kişileri uygun sıfatlar kullanarak tasvir eder.37A
4.2 Okuduğu CEFR A1 seviyedeki metinlerde geçen karakterlerin özelliklerini özetler.37A
5. Günlük hayatta teknoloji ile ilgili olan nesnelerin işlevlerini özetler. 37, 9A
5.1 Cep telefonu, Bilgisayar gibi aletlerin özelliklerini sözlük yardımıyla listeler.37A
5.2 Teknolojik cihazları birbiriyle karşılaştırır.14, 37A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
18.Ünite Geçmiş Zaman olumlu Cümle KullanımıÜnite 8: 94-101
28.Ünite Geçmiş Zaman Olumsuz Cümle KullanımıÜnite 8: 94-101
38.Ünite Geçmiş Zaman Soru Cümlesi KullanımıÜnite 8: 94-101
49.Ünite Gelecek Zaman olumlu Cümle KullanımıÜnite 9: 102-111
59.Ünite Gelecek Zaman Olumsuz Cümle KullanımıÜnite 9: 102-111
69.Ünite Gelecek Zaman Soru Cümlesi KullanımıÜnite 9: 102-111
710.Ünite Kiplerin Kullanımına Giriş;
Kip nedir? Nasıl Kullanılır?
Unit 10: 112-129
811.Ünite "Can" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı
Unit 10: 112-129
912.Ünite "Must" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı
Unit 10: 112-129
1013.Ünite "Should" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı
Unit 10: 112-129
1114.Ünite Kişilik tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları
S. 136
1215. Ünite aile, okul ve işi tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları
S.142
1316. Ünite Teknoloji tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları
S. 150
1416. Gelecek Planları tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları
S.155
Kaynak
Essential Grammar in Use Elementary Level, Fouth Edition by Raymond Murphy, ISBN 978-1-107-48060-2020
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)46
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(46/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Mehmet Polat TACAR
Dersin AmacıCEFR A1 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; 8.Ünite Geçmiş Zaman olumlu Cümle Kullanımı,8.Ünite Geçmiş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,8.Ünite Geçmiş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman olumlu Cümle Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,10.Ünite Kiplerin Kullanımına Giriş;
Kip nedir? Nasıl Kullanılır?,11.Ünite "Can" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı,12.Ünite "Must" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı,13.Ünite "Should" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı,14.Ünite Kişilik tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları,15. Ünite aile, okul ve işi tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları,16. Ünite Teknoloji tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları,16. Gelecek Planları tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Geçmiş Zaman diliminde olan olayları aktarır.16, 37, 6, 9A
1.1. Gemiş Zamanda fiillerin nasıl çekimlendiğini açıklar.16, 37, 6, 9A
1.2 Okuduğu CEFR A1 düzey bir metnin geçmiş zaman içeren cümlelerini tespit eder.16, 37, 6, 9A
2. Gelecek zamanda eylemleri açıklar.16, 37, 6, 9A
2.1 Geleceğe dönük planlarını listeler.16, 37, 6, 9A
2.2 Okuduğu CEFR A1 düzey bir metinde anlatılan gelecek zaman eylemlerini değerlendirir.16, 37, 6, 9A
3. İhtimal, zorunluluk gibi durumlara özgü cümleleri formüle eder.16, 37, 6, 9A
3.1 Zorunlu durumlarda ne yapması gerektiğini temel seviyede sözlü ve yazılı olarak açıklar.16, 37, 6, 9A
3.2 Günlük planlarını basit fiiller eşliğinde listeler.16, 37, 6, 9A
4. Kişileri dış görünüş ya da özelliklerine göre karşılaştırır.16, 37, 6, 9A
4.1 Kişileri uygun sıfatlar kullanarak tasvir eder.37A
4.2 Okuduğu CEFR A1 seviyedeki metinlerde geçen karakterlerin özelliklerini özetler.37A
5. Günlük hayatta teknoloji ile ilgili olan nesnelerin işlevlerini özetler. 37, 9A
5.1 Cep telefonu, Bilgisayar gibi aletlerin özelliklerini sözlük yardımıyla listeler.37A
5.2 Teknolojik cihazları birbiriyle karşılaştırır.14, 37A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
18.Ünite Geçmiş Zaman olumlu Cümle KullanımıÜnite 8: 94-101
28.Ünite Geçmiş Zaman Olumsuz Cümle KullanımıÜnite 8: 94-101
38.Ünite Geçmiş Zaman Soru Cümlesi KullanımıÜnite 8: 94-101
49.Ünite Gelecek Zaman olumlu Cümle KullanımıÜnite 9: 102-111
59.Ünite Gelecek Zaman Olumsuz Cümle KullanımıÜnite 9: 102-111
69.Ünite Gelecek Zaman Soru Cümlesi KullanımıÜnite 9: 102-111
710.Ünite Kiplerin Kullanımına Giriş;
Kip nedir? Nasıl Kullanılır?
Unit 10: 112-129
811.Ünite "Can" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı
Unit 10: 112-129
912.Ünite "Must" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı
Unit 10: 112-129
1013.Ünite "Should" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı
Unit 10: 112-129
1114.Ünite Kişilik tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları
S. 136
1215. Ünite aile, okul ve işi tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları
S.142
1316. Ünite Teknoloji tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları
S. 150
1416. Gelecek Planları tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları
S.155
Kaynak
Essential Grammar in Use Elementary Level, Fouth Edition by Raymond Murphy, ISBN 978-1-107-48060-2020
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:15Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:48