Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FONKSİYONEL OKLÜZYON-Bahar Dönemi2+446
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Asena KAPTANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇiğneme sisteminin işleyişini, fizyolojisi ile dişlerle ve çevre dokularla olan ilişkisini ve çiğneme sisteminin rahatsızlıklarının tedavisi için gerekli prensipleri öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Temporamandibular eklem anatomisi,Alt çeneyi hareket ettiren kasların fonksiyonlarını düzenleyen biyolojik yasalar,Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar(Sentirk ilişki, Sentrik oklüzyon, Uzun sentrik, Geniş Sentrik),Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar (Dikey Boyut, Oklüzal Dikey Boyut, İstirahat Dikey Boyut),Alt çene hareket tipleri (Hareket Düzlemleri, Sınıflandırma, Rotasyon Eksenleri),Alt çene hareket tipleri (Alt çenenin sınırsal hareketleri, alt çenenin sınır içi hareketleri),Alt çene hareketlerinin klinik önemi-I,Alt çene hareketlerinin klinik önemi-II,Horizontal düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri,Sagital düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri,Frontal düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri,Oklüzyon Teorileri ve optimum oklüzyon kriterleri,Oklüzyon Çeşitleri ve Oklüzyon Tipleri İçin Önşartlar,Fonksiyonel Yol Tekniği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.İnsan çiğneme sitemini mekanizmasını açıklar.10, 14, 9A
1.1.Temporomandibular eklemi tanımlar,16, 9A
1.2.Temporomandibular eklemin bölümlerini, yapılarını ve görevlerini açıklar.16, 9A
1.3.Alt çene hareketini, hareket eksenlerini ve düzlemlerini özetler.14, 21, 9A
2.İnsan çiğneme sisteminin dişlerin oklüzal morfolojisi üzerine etkisini yorumlar16, 9A
2.1.Bennet açısı, kondil yolu eğimi, kesici yolu eğiminin oklüzyon üzerine etkilerini yorumlar.10, 9A
2.2.Oklüzyon çeşitlerini ve farklarını açıklar.16, 9A
3. Fonksiyonel yol tekniğinin restoratif işlemlerdeki önemini ve uygulama alanını özetler.16, 17, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temporamandibular eklem anatomisi
2Alt çeneyi hareket ettiren kasların fonksiyonlarını düzenleyen biyolojik yasalar
3Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar(Sentirk ilişki, Sentrik oklüzyon, Uzun sentrik, Geniş Sentrik)
4Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar (Dikey Boyut, Oklüzal Dikey Boyut, İstirahat Dikey Boyut)
5Alt çene hareket tipleri (Hareket Düzlemleri, Sınıflandırma, Rotasyon Eksenleri)
6Alt çene hareket tipleri (Alt çenenin sınırsal hareketleri, alt çenenin sınır içi hareketleri)
7Alt çene hareketlerinin klinik önemi-I
8Alt çene hareketlerinin klinik önemi-II
9Horizontal düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri
10Sagital düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri
11Frontal düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri
12Oklüzyon Teorileri ve optimum oklüzyon kriterleri
13Oklüzyon Çeşitleri ve Oklüzyon Tipleri İçin Önşartlar
14Fonksiyonel Yol Tekniği
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
Charles Mc Neill. Science and Practice of Occlusion Jeffery P Okeson. Management of Temporomandibular Disorders

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14684
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı212
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)166
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FONKSİYONEL OKLÜZYON-Bahar Dönemi2+446
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Asena KAPTANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇiğneme sisteminin işleyişini, fizyolojisi ile dişlerle ve çevre dokularla olan ilişkisini ve çiğneme sisteminin rahatsızlıklarının tedavisi için gerekli prensipleri öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Temporamandibular eklem anatomisi,Alt çeneyi hareket ettiren kasların fonksiyonlarını düzenleyen biyolojik yasalar,Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar(Sentirk ilişki, Sentrik oklüzyon, Uzun sentrik, Geniş Sentrik),Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar (Dikey Boyut, Oklüzal Dikey Boyut, İstirahat Dikey Boyut),Alt çene hareket tipleri (Hareket Düzlemleri, Sınıflandırma, Rotasyon Eksenleri),Alt çene hareket tipleri (Alt çenenin sınırsal hareketleri, alt çenenin sınır içi hareketleri),Alt çene hareketlerinin klinik önemi-I,Alt çene hareketlerinin klinik önemi-II,Horizontal düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri,Sagital düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri,Frontal düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri,Oklüzyon Teorileri ve optimum oklüzyon kriterleri,Oklüzyon Çeşitleri ve Oklüzyon Tipleri İçin Önşartlar,Fonksiyonel Yol Tekniği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.İnsan çiğneme sitemini mekanizmasını açıklar.10, 14, 9A
1.1.Temporomandibular eklemi tanımlar,16, 9A
1.2.Temporomandibular eklemin bölümlerini, yapılarını ve görevlerini açıklar.16, 9A
1.3.Alt çene hareketini, hareket eksenlerini ve düzlemlerini özetler.14, 21, 9A
2.İnsan çiğneme sisteminin dişlerin oklüzal morfolojisi üzerine etkisini yorumlar16, 9A
2.1.Bennet açısı, kondil yolu eğimi, kesici yolu eğiminin oklüzyon üzerine etkilerini yorumlar.10, 9A
2.2.Oklüzyon çeşitlerini ve farklarını açıklar.16, 9A
3. Fonksiyonel yol tekniğinin restoratif işlemlerdeki önemini ve uygulama alanını özetler.16, 17, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temporamandibular eklem anatomisi
2Alt çeneyi hareket ettiren kasların fonksiyonlarını düzenleyen biyolojik yasalar
3Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar(Sentirk ilişki, Sentrik oklüzyon, Uzun sentrik, Geniş Sentrik)
4Alt çene hareketlerinin başladığı temel pozisyonlar (Dikey Boyut, Oklüzal Dikey Boyut, İstirahat Dikey Boyut)
5Alt çene hareket tipleri (Hareket Düzlemleri, Sınıflandırma, Rotasyon Eksenleri)
6Alt çene hareket tipleri (Alt çenenin sınırsal hareketleri, alt çenenin sınır içi hareketleri)
7Alt çene hareketlerinin klinik önemi-I
8Alt çene hareketlerinin klinik önemi-II
9Horizontal düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri
10Sagital düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri
11Frontal düzlemde oklüzal morfolojinin belirleyicileri
12Oklüzyon Teorileri ve optimum oklüzyon kriterleri
13Oklüzyon Çeşitleri ve Oklüzyon Tipleri İçin Önşartlar
14Fonksiyonel Yol Tekniği
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
Charles Mc Neill. Science and Practice of Occlusion Jeffery P Okeson. Management of Temporomandibular Disorders

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:39Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:41