Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKTA SANAT VE YARATICILIK-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nursen ÇETİN YAHŞİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin yaratıcı düşünceye sahip olmaları için gerekli teknikleri öğrenebilmelerini ve kullanabilmelerini, çocukların gelişimlerine göre yaratıcılığın boyutları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaratıcılık nedir, yaratıcılığın insan yaşamındaki yeri, yaratıcılık ve beyin,Yaratıcılık düşünme kuramları,Yaratıcılık süreçleri, yaratıcı düşünmeyi geliştirici teknik ve yöntemler,Yaratıcılığı etkileyen faktörler,Yaratıcılığı öğrenmede eğitim kurumları ve öğretmenler,Erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat,Çocuklarda çizimle ilgili gelişimsel aşamalar, çocuk ve resim,Müzelerin ve sanat galerilerinin çocuğun yaşantısındaki önemi,Yaratıcı sanat çalışmaları ve artık materyaller,,Çocuklarda yaratıcılık gelişimini sağlayan yöntem ve teknikler,Proje (Müzelere gezi ve ödev hazırlama),Öğrenci sunumları 1,öğrenci sunumları 2,öğrenci sunumları 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kendi yaratıcılığını geliştirir.16, 9
Çocukların yaşlarına göre yaratıcılığın gelişimini açıklar.10, 16A
Çocukların yaratıcılığının gelişmesini sağlayacak etkinlikler planlar.14, 5A
Yaratıcılık ile ilgili kavram ve süreçleri açıklar.10, 16, 9A
Çocuklara uygun sanat etkinlikleri hazırlar.5, 6A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaratıcılık nedir, yaratıcılığın insan yaşamındaki yeri, yaratıcılık ve beyinÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Yaratıcılık düşünme kuramlarıÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Yaratıcılık süreçleri, yaratıcı düşünmeyi geliştirici teknik ve yöntemlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Yaratıcılığı etkileyen faktörlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Yaratıcılığı öğrenmede eğitim kurumları ve öğretmenlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
6Erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanatÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Çocuklarda çizimle ilgili gelişimsel aşamalar, çocuk ve resimÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Müzelerin ve sanat galerilerinin çocuğun yaşantısındaki önemiÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Yaratıcı sanat çalışmaları ve artık materyaller,Ön hazırlık gerekmemektedir.
10Çocuklarda yaratıcılık gelişimini sağlayan yöntem ve tekniklerÖn hazırlık gerekmemektedir.
11Proje (Müzelere gezi ve ödev hazırlama)Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Öğrenci sunumları 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
13öğrenci sunumları 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
14öğrenci sunumları 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Miller, A. (2006). Yetenekli Çocuğun Dramı. İstanbul: Profil Yayıncılık. Kalburan,C.N., (2011). Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat. Ankara: Eğiten Kitap. Fox, J. E., & Schirrmacher, R. (2014). Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi (N. Aral ve G. Duman, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme717
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi717
Okul Dışı Diğer Faaliyetler717
Proje Sunumu / Seminer11212
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKTA SANAT VE YARATICILIK-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nursen ÇETİN YAHŞİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin yaratıcı düşünceye sahip olmaları için gerekli teknikleri öğrenebilmelerini ve kullanabilmelerini, çocukların gelişimlerine göre yaratıcılığın boyutları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaratıcılık nedir, yaratıcılığın insan yaşamındaki yeri, yaratıcılık ve beyin,Yaratıcılık düşünme kuramları,Yaratıcılık süreçleri, yaratıcı düşünmeyi geliştirici teknik ve yöntemler,Yaratıcılığı etkileyen faktörler,Yaratıcılığı öğrenmede eğitim kurumları ve öğretmenler,Erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat,Çocuklarda çizimle ilgili gelişimsel aşamalar, çocuk ve resim,Müzelerin ve sanat galerilerinin çocuğun yaşantısındaki önemi,Yaratıcı sanat çalışmaları ve artık materyaller,,Çocuklarda yaratıcılık gelişimini sağlayan yöntem ve teknikler,Proje (Müzelere gezi ve ödev hazırlama),Öğrenci sunumları 1,öğrenci sunumları 2,öğrenci sunumları 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kendi yaratıcılığını geliştirir.16, 9
Çocukların yaşlarına göre yaratıcılığın gelişimini açıklar.10, 16A
Çocukların yaratıcılığının gelişmesini sağlayacak etkinlikler planlar.14, 5A
Yaratıcılık ile ilgili kavram ve süreçleri açıklar.10, 16, 9A
Çocuklara uygun sanat etkinlikleri hazırlar.5, 6A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaratıcılık nedir, yaratıcılığın insan yaşamındaki yeri, yaratıcılık ve beyinÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Yaratıcılık düşünme kuramlarıÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Yaratıcılık süreçleri, yaratıcı düşünmeyi geliştirici teknik ve yöntemlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Yaratıcılığı etkileyen faktörlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Yaratıcılığı öğrenmede eğitim kurumları ve öğretmenlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
6Erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanatÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Çocuklarda çizimle ilgili gelişimsel aşamalar, çocuk ve resimÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Müzelerin ve sanat galerilerinin çocuğun yaşantısındaki önemiÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Yaratıcı sanat çalışmaları ve artık materyaller,Ön hazırlık gerekmemektedir.
10Çocuklarda yaratıcılık gelişimini sağlayan yöntem ve tekniklerÖn hazırlık gerekmemektedir.
11Proje (Müzelere gezi ve ödev hazırlama)Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Öğrenci sunumları 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
13öğrenci sunumları 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
14öğrenci sunumları 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Miller, A. (2006). Yetenekli Çocuğun Dramı. İstanbul: Profil Yayıncılık. Kalburan,C.N., (2011). Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat. Ankara: Eğiten Kitap. Fox, J. E., & Schirrmacher, R. (2014). Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi (N. Aral ve G. Duman, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:58