Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE MEDYA-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE, Öğr.Gör. Ayşenur BAHAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin teknoloji bağımlılığı, medyanın çocuk gelişimine yararlarını ve zararlarını anlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kuramsal açıdan insan hakları ve çocuk hakları.,Çocuk hakları ve medya: Uluslararası ve ulusal düzlemlerde  kurumsal ve hukuksal düzenlemeler.,Medya temsili, çocuk hakları ve profesyonel sorumluluk., Çocukların perspektifinden temsile ‘iyi pratik’ örnekleri.,Medyada çocuk hakları: Meslek ilkeleri ve editoryal ilkeler,
,Çocukları koruma politikaları,Teknoloji Bağımlılığı,Suça sürüklenen çocuklar ve medya,Haber üretim süreci, kaynaklar ve çocuk hakları, Çocuklarla görüşme yapmak,Çatışma ortamında çocuk ve medya, Çocuklara ses vermek ve çocuk‐merkezli medya,Çocuk hakkı odaklı ‘iyi pratik’ örnekleri 1,Çocuk hakkı odaklı ‘iyi pratik’ örnekleri 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk hakları konusunda uluslararası gelişmeleri açıklar.16, 9A
Çocuk hakları ile ilgili literatürü tanır.16, 9A
Çocuk hakları ile kavramları tanır.16, 9A
Çocuk‐merkezli medya örneklerini saptar.14, 16, 9A
Çocuklarla görüşme yaparken dikkat edilecek noktaları belirler.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kuramsal açıdan insan hakları ve çocuk hakları.Ön hazırlık gerekmemektedir.
2Çocuk hakları ve medya: Uluslararası ve ulusal düzlemlerde  kurumsal ve hukuksal düzenlemeler.Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Medya temsili, çocuk hakları ve profesyonel sorumluluk.Ön hazırlık gerekmemektedir.
4 Çocukların perspektifinden temsile ‘iyi pratik’ örnekleri.Ön hazırlık gerekmemektedir.
5Medyada çocuk hakları: Meslek ilkeleri ve editoryal ilkeler,
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Çocukları koruma politikalarıÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Teknoloji BağımlılığıÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Suça sürüklenen çocuklar ve medyaÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Haber üretim süreci, kaynaklar ve çocuk haklarıÖn hazırlık gerekmemektedir.
10 Çocuklarla görüşme yapmakÖn hazırlık gerekmemektedir.
11Çatışma ortamında çocuk ve medyaÖn hazırlık gerekmemektedir.
12 Çocuklara ses vermek ve çocuk‐merkezli medyaÖn hazırlık gerekmemektedir.
13Çocuk hakkı odaklı ‘iyi pratik’ örnekleri 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Çocuk hakkı odaklı ‘iyi pratik’ örnekleri 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Ders sırasında verilen sunumlar ve makaleler.
Sevda Alankuş, Çocuk Odaklı Habercilik, İstanbul: IPS İletişim Vakfı  Yaynları (özellikle Değirmencioğlı ve Koman’ın bölümleri zorunlu).  Murathan Mungan (2006). (4.bs.) , Çocuklar ve Büyükleri, Metis, (Dino  Buzzati'nin  'Yumurta' öyküsü).  Erdir Zat, ‘Çocuk, Çocuktur! AKP’nin “Aşil topuğu”. Birikim. No. 242.  Haziran 2009.    Timur Soykan (2009). ‘Küçük İnsanlar Pazarı’. Tanrı Misafirleri Oteli.  İstanbul. Kırmızı Kedi yayınları.  Aksu Bora, Yoksul Çocukların Medyada Temsili. www.bianet.org (19  Kadım 2005).  Mine Gencel Bek, ‘Türkiye’de Medya Okuryazarlığı Çalışmalarına Eleştirel  Bakış’, İlköğretmen Eğitimci Dergisi, Şubat 2008, s. 27‐29  Mine Gencel Bek, ‘Medya Okuryazarlığı ve Çocuklar: Korumacı  Yaklaşımdan Eleştirelliğe’, Çoluk Çocuk dergisi, Ekim 2007: 37.   Ayrıca başvuru kaynağı olarak Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin  fotokopilenmesi ve okunması zorunludur.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı177
Genel Sınav ve Hazırlığı11111
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)46
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(46/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE MEDYA-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE, Öğr.Gör. Ayşenur BAHAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin teknoloji bağımlılığı, medyanın çocuk gelişimine yararlarını ve zararlarını anlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kuramsal açıdan insan hakları ve çocuk hakları.,Çocuk hakları ve medya: Uluslararası ve ulusal düzlemlerde  kurumsal ve hukuksal düzenlemeler.,Medya temsili, çocuk hakları ve profesyonel sorumluluk., Çocukların perspektifinden temsile ‘iyi pratik’ örnekleri.,Medyada çocuk hakları: Meslek ilkeleri ve editoryal ilkeler,
,Çocukları koruma politikaları,Teknoloji Bağımlılığı,Suça sürüklenen çocuklar ve medya,Haber üretim süreci, kaynaklar ve çocuk hakları, Çocuklarla görüşme yapmak,Çatışma ortamında çocuk ve medya, Çocuklara ses vermek ve çocuk‐merkezli medya,Çocuk hakkı odaklı ‘iyi pratik’ örnekleri 1,Çocuk hakkı odaklı ‘iyi pratik’ örnekleri 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk hakları konusunda uluslararası gelişmeleri açıklar.16, 9A
Çocuk hakları ile ilgili literatürü tanır.16, 9A
Çocuk hakları ile kavramları tanır.16, 9A
Çocuk‐merkezli medya örneklerini saptar.14, 16, 9A
Çocuklarla görüşme yaparken dikkat edilecek noktaları belirler.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kuramsal açıdan insan hakları ve çocuk hakları.Ön hazırlık gerekmemektedir.
2Çocuk hakları ve medya: Uluslararası ve ulusal düzlemlerde  kurumsal ve hukuksal düzenlemeler.Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Medya temsili, çocuk hakları ve profesyonel sorumluluk.Ön hazırlık gerekmemektedir.
4 Çocukların perspektifinden temsile ‘iyi pratik’ örnekleri.Ön hazırlık gerekmemektedir.
5Medyada çocuk hakları: Meslek ilkeleri ve editoryal ilkeler,
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Çocukları koruma politikalarıÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Teknoloji BağımlılığıÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Suça sürüklenen çocuklar ve medyaÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Haber üretim süreci, kaynaklar ve çocuk haklarıÖn hazırlık gerekmemektedir.
10 Çocuklarla görüşme yapmakÖn hazırlık gerekmemektedir.
11Çatışma ortamında çocuk ve medyaÖn hazırlık gerekmemektedir.
12 Çocuklara ses vermek ve çocuk‐merkezli medyaÖn hazırlık gerekmemektedir.
13Çocuk hakkı odaklı ‘iyi pratik’ örnekleri 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Çocuk hakkı odaklı ‘iyi pratik’ örnekleri 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Ders sırasında verilen sunumlar ve makaleler.
Sevda Alankuş, Çocuk Odaklı Habercilik, İstanbul: IPS İletişim Vakfı  Yaynları (özellikle Değirmencioğlı ve Koman’ın bölümleri zorunlu).  Murathan Mungan (2006). (4.bs.) , Çocuklar ve Büyükleri, Metis, (Dino  Buzzati'nin  'Yumurta' öyküsü).  Erdir Zat, ‘Çocuk, Çocuktur! AKP’nin “Aşil topuğu”. Birikim. No. 242.  Haziran 2009.    Timur Soykan (2009). ‘Küçük İnsanlar Pazarı’. Tanrı Misafirleri Oteli.  İstanbul. Kırmızı Kedi yayınları.  Aksu Bora, Yoksul Çocukların Medyada Temsili. www.bianet.org (19  Kadım 2005).  Mine Gencel Bek, ‘Türkiye’de Medya Okuryazarlığı Çalışmalarına Eleştirel  Bakış’, İlköğretmen Eğitimci Dergisi, Şubat 2008, s. 27‐29  Mine Gencel Bek, ‘Medya Okuryazarlığı ve Çocuklar: Korumacı  Yaklaşımdan Eleştirelliğe’, Çoluk Çocuk dergisi, Ekim 2007: 37.   Ayrıca başvuru kaynağı olarak Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin  fotokopilenmesi ve okunması zorunludur.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:58