Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK VE OYUN | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Esra GÜNEY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuğun gelişiminde ve yaşamında önemli bir yer tutan oyun hakkında kapsamlı bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, ders tanıtımı ve giriş,Oyunun tanımı ,Oyunun tarihçesi ,Türkiye’de oyun kültürü ,Oyunla ilgili kuramlar ,Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri ,Dijital oyunlar ,Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları ,Gelişim alanlarını destekleyici oyun geliştirme/önerme ,Oyuncak güvenliği ve oyun materyalleri ,Oyun ve oyuncak tercihlerinde toplumsal cinsiyet eşitliği ,Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumu ,Oyun alanı düzenlemeye yönelik öneri geliştirme 1,Oyun alanı düzenlemeye yönelik öneri geliştirme 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oyunun tanımı ve tarihçesini açıklar. | 16, 9 | A |
Oyun sınıflamalarını listeler. | 16, 9 | A |
Oyuncak ve oyun materyallerini kullanır. | 16, 9 | A |
Oyunun ve oyun materyallerinin çocuğun gelişimi üzerini etkisini açıklar. | 14, 16, 9 | A |
Çocuğun gelişimini destekleyici oyun ve oyun materyalleri seçer, oluştur ve uygular. | 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders tanıtımı ve giriş | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Oyunun tanımı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Oyunun tarihçesi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Türkiye’de oyun kültürü | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Oyunla ilgili kuramlar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Dijital oyunlar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Gelişim alanlarını destekleyici oyun geliştirme/önerme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Oyuncak güvenliği ve oyun materyalleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Oyun ve oyuncak tercihlerinde toplumsal cinsiyet eşitliği | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumu | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Oyun alanı düzenlemeye yönelik öneri geliştirme 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Oyun alanı düzenlemeye yönelik öneri geliştirme 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Pehlivan, H., (2012) Oyun ve Öğrenme, Anı Yayıncılık, Ankara Ormanlıoğlı Uluğ, M., (1997) Niçin Oyun?, Göçebe Yayınları, İstanbul Özdoğan, B., (1997) Çocuk ve Oyun,Ertem Basım Yayın Dağıtım, Ankara Aksoy, A., (2014), Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 3, Hedef Yayıncılık ve Mühendislik, Ankara |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir | ||||||
8 | Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | ||||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 1 | 2 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 15 | 15 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 27 | 27 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 37 | 37 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK VE OYUN | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Esra GÜNEY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuğun gelişiminde ve yaşamında önemli bir yer tutan oyun hakkında kapsamlı bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, ders tanıtımı ve giriş,Oyunun tanımı ,Oyunun tarihçesi ,Türkiye’de oyun kültürü ,Oyunla ilgili kuramlar ,Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri ,Dijital oyunlar ,Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları ,Gelişim alanlarını destekleyici oyun geliştirme/önerme ,Oyuncak güvenliği ve oyun materyalleri ,Oyun ve oyuncak tercihlerinde toplumsal cinsiyet eşitliği ,Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumu ,Oyun alanı düzenlemeye yönelik öneri geliştirme 1,Oyun alanı düzenlemeye yönelik öneri geliştirme 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oyunun tanımı ve tarihçesini açıklar. | 16, 9 | A |
Oyun sınıflamalarını listeler. | 16, 9 | A |
Oyuncak ve oyun materyallerini kullanır. | 16, 9 | A |
Oyunun ve oyun materyallerinin çocuğun gelişimi üzerini etkisini açıklar. | 14, 16, 9 | A |
Çocuğun gelişimini destekleyici oyun ve oyun materyalleri seçer, oluştur ve uygular. | 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders tanıtımı ve giriş | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Oyunun tanımı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Oyunun tarihçesi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Türkiye’de oyun kültürü | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Oyunla ilgili kuramlar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Dijital oyunlar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Gelişim alanlarını destekleyici oyun geliştirme/önerme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Oyuncak güvenliği ve oyun materyalleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Oyun ve oyuncak tercihlerinde toplumsal cinsiyet eşitliği | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumu | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Oyun alanı düzenlemeye yönelik öneri geliştirme 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Oyun alanı düzenlemeye yönelik öneri geliştirme 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Pehlivan, H., (2012) Oyun ve Öğrenme, Anı Yayıncılık, Ankara Ormanlıoğlı Uluğ, M., (1997) Niçin Oyun?, Göçebe Yayınları, İstanbul Özdoğan, B., (1997) Çocuk ve Oyun,Ertem Basım Yayın Dağıtım, Ankara Aksoy, A., (2014), Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 3, Hedef Yayıncılık ve Mühendislik, Ankara |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir | ||||||
8 | Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | ||||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |