Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKLA İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. M. Pervin Baysan
Dersin AmacıÇocukla etkili bir iletişim için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim 1,İletişim 2,Çocuk ile iletişimin önemi,Çocuğu dinleme,Çocukla konuşma,Çocuk ile iletişimde empati,Çocuğun sorununu çözme,Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 1,Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 2,Aile ile etkili iletişim kurma 1,Aile ile etkili iletişim kurma 2,Çocukla iletişim etkinlikleri,Çocuk ile iletişimde kurumun yeri ve önemi,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk ile etkili iletişim tekniklerini tanır.13, 16, 37, 4, 5, 8, 9A
Etkin dinlemenin önemini ifade eder.10, 13, 15, 16, 5A
Aile çocuk arasındaki etkili iletişim tekniklerini tanır.16, 9A
Aile ile etkili iletişim kurma becerilerini ifade eder.10, 16A
İş yaşamında etkili iletişim yollarını tanır.16
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim 1
2İletişim 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Çocuk ile iletişimin önemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Çocuğu dinlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Çocukla konuşmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Çocuk ile iletişimde empatiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Çocuğun sorununu çözmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Aile ile etkili iletişim kurma 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Aile ile etkili iletişim kurma 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Çocukla iletişim etkinlikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Çocuk ile iletişimde kurumun yeri ve önemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Değerlendirme
Kaynak
Öz, İ. (2003). Çocukta Uyum Ve Davranış Bozuklukları, Ailelere Rehber Kitaplar Dizisi. Ankara: Kök Yayıncılık. Önder, A. (2004). Ailede İletişim / Konuşarak ve Dinleyerek Anlaşalım.Ankara: Morpa Kültür Yayınları. Yavuzer, H. (2016). Çocuk Eğitimi El Kitabı. İstanbul: Remzi Kitabevi. Uz-Çetinkaya, A. (2017). Çocuklarla İletişim ve Oyun. İstanbul: P Kitap Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı313
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKLA İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. M. Pervin Baysan
Dersin AmacıÇocukla etkili bir iletişim için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim 1,İletişim 2,Çocuk ile iletişimin önemi,Çocuğu dinleme,Çocukla konuşma,Çocuk ile iletişimde empati,Çocuğun sorununu çözme,Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 1,Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 2,Aile ile etkili iletişim kurma 1,Aile ile etkili iletişim kurma 2,Çocukla iletişim etkinlikleri,Çocuk ile iletişimde kurumun yeri ve önemi,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk ile etkili iletişim tekniklerini tanır.13, 16, 37, 4, 5, 8, 9A
Etkin dinlemenin önemini ifade eder.10, 13, 15, 16, 5A
Aile çocuk arasındaki etkili iletişim tekniklerini tanır.16, 9A
Aile ile etkili iletişim kurma becerilerini ifade eder.10, 16A
İş yaşamında etkili iletişim yollarını tanır.16
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim 1
2İletişim 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Çocuk ile iletişimin önemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Çocuğu dinlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Çocukla konuşmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Çocuk ile iletişimde empatiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Çocuğun sorununu çözmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Aile ile çocuk arasındaki etkili iletişim 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Aile ile etkili iletişim kurma 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Aile ile etkili iletişim kurma 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Çocukla iletişim etkinlikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Çocuk ile iletişimde kurumun yeri ve önemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Değerlendirme
Kaynak
Öz, İ. (2003). Çocukta Uyum Ve Davranış Bozuklukları, Ailelere Rehber Kitaplar Dizisi. Ankara: Kök Yayıncılık. Önder, A. (2004). Ailede İletişim / Konuşarak ve Dinleyerek Anlaşalım.Ankara: Morpa Kültür Yayınları. Yavuzer, H. (2016). Çocuk Eğitimi El Kitabı. İstanbul: Remzi Kitabevi. Uz-Çetinkaya, A. (2017). Çocuklarla İletişim ve Oyun. İstanbul: P Kitap Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:58