Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİKROİŞLEMCİ PROGRAMLAMA-Güz Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amaci ogrencilere mikroislemcilerin turlu kullanimlar icin programlanma becerisi kazandirmak ve bu cihazlari kullanmak icin gerekli olan temel devre altyapisinin verilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Mikroislemcilerin temelleri ve tanimi,2. MPLAB IDE’ye giris,3. Veri sayfalari,4. Mikroislemci devre tasarimi,5. Dijital giris cikis uygulamalari,6. Dijital uygulamalarla ilgili verimlilik metotlari,7. Dijital haberlesmeye giris (I2C, SPI, UART...),8. Evrensel Asenkron Alici/Verici (UART),9. C dilini temellerini mikroislemcilerde kullanmak,10. Analog Dijital cevirici modul,11. Mikroislemcilerde matematik islemleri,12. Dahili EEPROM kullanimi,13. Assembly dilinin kullanimi,14. Gomulu sistemlerin tasarim tartismalari; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Mikroislemci programlama ile ilgili terimlerin taniyabilecek ve kullanabilecek14, 17, 5, 9A, E
2. Herhangi bir mikroislemci cihazinin kompleks veri sayfasini okuyup anlayabilecek, ve ogretilenleri herhangi bir cihaza uygulayabilecek17, 9A
3. Mikrodenetleyici cihazlarina turlu amaclar icin farkli yazilimlar gelistirebilecek17, 9A
4. Konu ile ilgili kendini gelistirmesi icin gereken temel altyapiya sahip olacak17, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Mikroislemcilerin temelleri ve tanimi
22. MPLAB IDE’ye giris
33. Veri sayfalari
44. Mikroislemci devre tasarimi
55. Dijital giris cikis uygulamalari
66. Dijital uygulamalarla ilgili verimlilik metotlari
77. Dijital haberlesmeye giris (I2C, SPI, UART...)
88. Evrensel Asenkron Alici/Verici (UART)
99. C dilini temellerini mikroislemcilerde kullanmak
1010. Analog Dijital cevirici modul
1111. Mikroislemcilerde matematik islemleri
1212. Dahili EEPROM kullanimi
1313. Assembly dilinin kullanimi
1414. Gomulu sistemlerin tasarim tartismalari
Kaynak
Notlar saglanacaktir

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
X
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
X
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
X
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
X
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
X
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
X
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
X
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
X
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
X
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
X
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİKROİŞLEMCİ PROGRAMLAMA-Güz Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amaci ogrencilere mikroislemcilerin turlu kullanimlar icin programlanma becerisi kazandirmak ve bu cihazlari kullanmak icin gerekli olan temel devre altyapisinin verilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Mikroislemcilerin temelleri ve tanimi,2. MPLAB IDE’ye giris,3. Veri sayfalari,4. Mikroislemci devre tasarimi,5. Dijital giris cikis uygulamalari,6. Dijital uygulamalarla ilgili verimlilik metotlari,7. Dijital haberlesmeye giris (I2C, SPI, UART...),8. Evrensel Asenkron Alici/Verici (UART),9. C dilini temellerini mikroislemcilerde kullanmak,10. Analog Dijital cevirici modul,11. Mikroislemcilerde matematik islemleri,12. Dahili EEPROM kullanimi,13. Assembly dilinin kullanimi,14. Gomulu sistemlerin tasarim tartismalari; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Mikroislemci programlama ile ilgili terimlerin taniyabilecek ve kullanabilecek14, 17, 5, 9A, E
2. Herhangi bir mikroislemci cihazinin kompleks veri sayfasini okuyup anlayabilecek, ve ogretilenleri herhangi bir cihaza uygulayabilecek17, 9A
3. Mikrodenetleyici cihazlarina turlu amaclar icin farkli yazilimlar gelistirebilecek17, 9A
4. Konu ile ilgili kendini gelistirmesi icin gereken temel altyapiya sahip olacak17, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Mikroislemcilerin temelleri ve tanimi
22. MPLAB IDE’ye giris
33. Veri sayfalari
44. Mikroislemci devre tasarimi
55. Dijital giris cikis uygulamalari
66. Dijital uygulamalarla ilgili verimlilik metotlari
77. Dijital haberlesmeye giris (I2C, SPI, UART...)
88. Evrensel Asenkron Alici/Verici (UART)
99. C dilini temellerini mikroislemcilerde kullanmak
1010. Analog Dijital cevirici modul
1111. Mikroislemcilerde matematik islemleri
1212. Dahili EEPROM kullanimi
1313. Assembly dilinin kullanimi
1414. Gomulu sistemlerin tasarim tartismalari
Kaynak
Notlar saglanacaktir

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
X
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
X
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
X
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
X
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
X
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
X
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
X
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
X
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
X
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
X
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 09:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:09