Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRÜNTÜ İŞLEME | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ali DEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ali DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı c++ dili temel alınarak fotoğraf türündeki dosyalarının okunup bilgisaayarda çeşitli işlemlere tabi tutularak gösterilmesini sağlamaktır. Dersin bir amacı da Qt arayüz kütüphanesinin ugyulamalarda openCV ile birlikte kullanılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. C++ genel tekrar: pointers, functions, class tanımlama.,2. C++ genel tekrar: matrisler, image definition, color theory, görüntü işlemeye giriş.,3. Qt ye giriş, tanımı, ne işe yarar, örnekler.,4. Qt kütüphanesinin yüklenmesi,5. Qt ve c++ ile ilk örnekler (Proje önerilerinin teslimi),6. Qt’de Layout ile tasarım. QGraphicsView, QImage, image read, screen capture..,7. Signals and Slots: pushbutton,8. Signals and Slots: radioradiobutton,9. QgraphicsView kullanarak görüntü işleme,10. QGraphicsView uygulamaları,11. OpenCV,12. OpenCV-Qt,13. Yönlendirilmiş Çalışma,14. Yönlendirilmiş Çalışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayarda c++ programlama dilini kullanarak fotoğraf dosyalarına erişir ve fotoğraf üzerinde değişiklikler yapabilir. | 14, 17, 9 | E, F |
2 boyutlu görüntüleri Qt arayüz kütüphanesini kullanarak gösterebilir. | 14, 17, 2, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. C++ genel tekrar: pointers, functions, class tanımlama. | |
2 | 2. C++ genel tekrar: matrisler, image definition, color theory, görüntü işlemeye giriş. | |
3 | 3. Qt ye giriş, tanımı, ne işe yarar, örnekler. | |
4 | 4. Qt kütüphanesinin yüklenmesi | |
5 | 5. Qt ve c++ ile ilk örnekler (Proje önerilerinin teslimi) | |
6 | 6. Qt’de Layout ile tasarım. QGraphicsView, QImage, image read, screen capture.. | |
7 | 7. Signals and Slots: pushbutton | |
8 | 8. Signals and Slots: radioradiobutton | |
9 | 9. QgraphicsView kullanarak görüntü işleme | |
10 | 10. QGraphicsView uygulamaları | |
11 | 11. OpenCV | |
12 | 12. OpenCV-Qt | |
13 | 13. Yönlendirilmiş Çalışma | |
14 | 14. Yönlendirilmiş Çalışma |
Kaynak |
Derste verilecektir. |
Derste verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | X | |||||
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | X | |||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | X | |||||
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | X | |||||
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | X | |||||
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | X | |||||
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | X | |||||
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRÜNTÜ İŞLEME | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ali DEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ali DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı c++ dili temel alınarak fotoğraf türündeki dosyalarının okunup bilgisaayarda çeşitli işlemlere tabi tutularak gösterilmesini sağlamaktır. Dersin bir amacı da Qt arayüz kütüphanesinin ugyulamalarda openCV ile birlikte kullanılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. C++ genel tekrar: pointers, functions, class tanımlama.,2. C++ genel tekrar: matrisler, image definition, color theory, görüntü işlemeye giriş.,3. Qt ye giriş, tanımı, ne işe yarar, örnekler.,4. Qt kütüphanesinin yüklenmesi,5. Qt ve c++ ile ilk örnekler (Proje önerilerinin teslimi),6. Qt’de Layout ile tasarım. QGraphicsView, QImage, image read, screen capture..,7. Signals and Slots: pushbutton,8. Signals and Slots: radioradiobutton,9. QgraphicsView kullanarak görüntü işleme,10. QGraphicsView uygulamaları,11. OpenCV,12. OpenCV-Qt,13. Yönlendirilmiş Çalışma,14. Yönlendirilmiş Çalışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayarda c++ programlama dilini kullanarak fotoğraf dosyalarına erişir ve fotoğraf üzerinde değişiklikler yapabilir. | 14, 17, 9 | E, F |
2 boyutlu görüntüleri Qt arayüz kütüphanesini kullanarak gösterebilir. | 14, 17, 2, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. C++ genel tekrar: pointers, functions, class tanımlama. | |
2 | 2. C++ genel tekrar: matrisler, image definition, color theory, görüntü işlemeye giriş. | |
3 | 3. Qt ye giriş, tanımı, ne işe yarar, örnekler. | |
4 | 4. Qt kütüphanesinin yüklenmesi | |
5 | 5. Qt ve c++ ile ilk örnekler (Proje önerilerinin teslimi) | |
6 | 6. Qt’de Layout ile tasarım. QGraphicsView, QImage, image read, screen capture.. | |
7 | 7. Signals and Slots: pushbutton | |
8 | 8. Signals and Slots: radioradiobutton | |
9 | 9. QgraphicsView kullanarak görüntü işleme | |
10 | 10. QGraphicsView uygulamaları | |
11 | 11. OpenCV | |
12 | 12. OpenCV-Qt | |
13 | 13. Yönlendirilmiş Çalışma | |
14 | 14. Yönlendirilmiş Çalışma |
Kaynak |
Derste verilecektir. |
Derste verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | X | |||||
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | X | |||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | X | |||||
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | X | |||||
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | X | |||||
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | X | |||||
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | X | |||||
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |