Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İOS PROGRAMLAMA-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seyfeddin BAŞSARAÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı Objective-C ve Swift programlama dilleri, modern teknikler, uygulama mimarileri ve açık kaynak yazılım kullanımı ile iOS uygulama geliştirme tekniklerinin anlatılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; iOS 10, Xcode 8, Objective-C, Swift 3, macOS tanıtımları ve diğer
araçlar hakkında genel bilgiler.,Swift temelleri, closures, extensions, protocols, etc.,MVC ve diğer uygulama geliştirme yapıları hakkında bilgi ve Swift ile
ilk uygulama.,View controller and app life cycles.,iOS patterns, delegation, notifications, KVO.,Storyboard ve auto-layout.,Table view ve Collection view ile listeler.,Networking.,Debugging.,Universal apps.,Core Location, haritalar ve konum servisleri.,Core Data ve veri saklama.,Multi-threading.,Animasyonlar ve view controller geçişleri.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Swift temellerini anlar10, 6, 9A, E, F
Apple tarafından sunulan en son yazılım geliştirme araçları ve servislerini kullanır.11, 13, 14, 2, 3, 6, 8A, E, F
Uygulama yaşam döngüsünü tanımlar6, 8, 9A, E, F
Animasyonlar ve view controller geçişlerini sağlar2, 6, 9A, E, F
Modern uygulama geliştirir2, 6, 8, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1iOS 10, Xcode 8, Objective-C, Swift 3, macOS tanıtımları ve diğer
araçlar hakkında genel bilgiler.
2Swift temelleri, closures, extensions, protocols, etc.
3MVC ve diğer uygulama geliştirme yapıları hakkında bilgi ve Swift ile
ilk uygulama.
4View controller and app life cycles.
5iOS patterns, delegation, notifications, KVO.
6Storyboard ve auto-layout.
7Table view ve Collection view ile listeler.
8Networking.
9Debugging.
10Universal apps.
11Core Location, haritalar ve konum servisleri.
12Core Data ve veri saklama.
13Multi-threading.
14Animasyonlar ve view controller geçişleri.
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
X
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
X
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
X
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
X
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
X
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
X
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
X
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
X
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
X
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
X
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İOS PROGRAMLAMA-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seyfeddin BAŞSARAÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı Objective-C ve Swift programlama dilleri, modern teknikler, uygulama mimarileri ve açık kaynak yazılım kullanımı ile iOS uygulama geliştirme tekniklerinin anlatılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; iOS 10, Xcode 8, Objective-C, Swift 3, macOS tanıtımları ve diğer
araçlar hakkında genel bilgiler.,Swift temelleri, closures, extensions, protocols, etc.,MVC ve diğer uygulama geliştirme yapıları hakkında bilgi ve Swift ile
ilk uygulama.,View controller and app life cycles.,iOS patterns, delegation, notifications, KVO.,Storyboard ve auto-layout.,Table view ve Collection view ile listeler.,Networking.,Debugging.,Universal apps.,Core Location, haritalar ve konum servisleri.,Core Data ve veri saklama.,Multi-threading.,Animasyonlar ve view controller geçişleri.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Swift temellerini anlar10, 6, 9A, E, F
Apple tarafından sunulan en son yazılım geliştirme araçları ve servislerini kullanır.11, 13, 14, 2, 3, 6, 8A, E, F
Uygulama yaşam döngüsünü tanımlar6, 8, 9A, E, F
Animasyonlar ve view controller geçişlerini sağlar2, 6, 9A, E, F
Modern uygulama geliştirir2, 6, 8, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1iOS 10, Xcode 8, Objective-C, Swift 3, macOS tanıtımları ve diğer
araçlar hakkında genel bilgiler.
2Swift temelleri, closures, extensions, protocols, etc.
3MVC ve diğer uygulama geliştirme yapıları hakkında bilgi ve Swift ile
ilk uygulama.
4View controller and app life cycles.
5iOS patterns, delegation, notifications, KVO.
6Storyboard ve auto-layout.
7Table view ve Collection view ile listeler.
8Networking.
9Debugging.
10Universal apps.
11Core Location, haritalar ve konum servisleri.
12Core Data ve veri saklama.
13Multi-threading.
14Animasyonlar ve view controller geçişleri.
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
X
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
X
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
X
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
X
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
X
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
X
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
X
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
X
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
X
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
X
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 09:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:09