Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENEL MUHASEBE | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Selman DURAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Selman DURAN |
Dersin Yardımcıları | Okutman Mukadder Gezen |
Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 19. Yüzyıl Dünyasındaki Gelişmeler ve Değişim,19. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Devleti'nde Modernleşme Çabaları,Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve Anayasacılık Hareketleri,II. Abdülhamid Dönemi Modernleşmesi,II. Meşrutiyete Giden Yol, Muhalefet Hareketleri, İttihat ve Terakki,Ülke İçin Aranan Kurtuluş Çareleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık,Savaş Dönemi: Trabulusgarp-Balkan-Birinci Dünya Savaşları,Mondros Mütarekesi, İşgaller, Mustafa Kemal Paşa ve Kurtuluş Savaşı'nın Planlanması,Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri ,Zararlı Cemiyetler ,Türkiye'nin Stratejik Konuları,Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileri,TBMM'nin Kuruluşu,Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney Cepheleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve anayasacılık hareketlerini ve II. Abdülhamit dönemi modernleşme hareketlerini eleştirebilmesi | 10, 16, 9 | A |
Meşrutiyetle birlikte gelişen hareketleri, ülkenin kurtuluşunu amaç edinen cemiyetleşmeleri ve zararlı oluşumları irdeleyebilmesi | 10, 16, 9 | A |
II. Meşrutiyet ve muhalefet hareketlerini sorgulayabilmesi | 10, 16, 9 | A |
Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık ve Batıcılık gibi kurtuluş çaresi oluşumlarını tartışabilmesi | 10, 16, 9 | A |
Zararlı cemiyetleri irdeleyebilmesi | 10, 16, 9 | A |
Türkiye'nin stratejik konumu ve TBMM'nin kuruluşuyla ortaya çıkan olayları tartışabilmesi | 10, 16, 9 | A |
Türkiye'nin Yunanlar ve Ermeniler gibi komşu ve tebaa milletlerle olan ilişkilerini yorumlayabilmesi | 10, 16, 9 | A |
TBMM'nin kuruluşu ve sonuçlarını tartışabilmesi | 10, 16, 9 | A |
Kurtuluş Savaşı'nın ilk yıllarını yorumlayabilmesi | 10, 16, 9 | A |
19. yüzyılda, dünyada ve Osmanlı'da değişim ve gelişme hareketlerini aktarabilmesi | 10, 16, 9 | A |
19. yüzyıl dünyasındaki gelişme ve değişimi aktarabilmesi | 10, 16, 9 | A |
19. yüzyılın ilk yarısında Osmanlı Devleti' nde modernleşme çabalarını tartışabilmesi | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 19. Yüzyıl Dünyasındaki Gelişmeler ve Değişim | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
2 | 19. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Devleti'nde Modernleşme Çabaları | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
3 | Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve Anayasacılık Hareketleri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
4 | II. Abdülhamid Dönemi Modernleşmesi | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
5 | II. Meşrutiyete Giden Yol, Muhalefet Hareketleri, İttihat ve Terakki | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
6 | Ülke İçin Aranan Kurtuluş Çareleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
7 | Savaş Dönemi: Trabulusgarp-Balkan-Birinci Dünya Savaşları | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
8 | Mondros Mütarekesi, İşgaller, Mustafa Kemal Paşa ve Kurtuluş Savaşı'nın Planlanması | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
9 | Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
10 | Zararlı Cemiyetler | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
11 | Türkiye'nin Stratejik Konuları | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
12 | Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
13 | TBMM'nin Kuruluşu | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
14 | Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney Cepheleri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
-Nutuk. -Atatürk'in Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara, 1997. -Bernard Lewis, Modern Türkiye'nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara, 1996. -Türk İnkılap Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara, 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralar. | ||||||
2 | 2. Hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilere sahiptir. | ||||||
3 | 3. Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | 4. Yargı kararlarını ve temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceler, yorumlar ve değerlendirir. | ||||||
5 | 5. Hukukun temel kavramlarına ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle yalın hukuk sorunlarını çözer. | ||||||
6 | 6. Hukukun temel kavramlarına, hukuk metodolojisine ve temel hukuk sorunlarına ilişkin olarak edindiği bilgiyi hukuk ve diğer yakın sosyal bilimler alanlarında kullanır. | ||||||
7 | 7. Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır. | ||||||
8 | 8. Hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecek donanıma sahiptir. | ||||||
9 | 9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. | ||||||
10 | 10. Hukukun temel kavram ve sorunlarına ilişkin bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
11 | 11. Öğrenimini hukuk lisans eğitim düzeyine ya da adalet yardımcı hizmetlerine yönlendirir. | ||||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincindedir. | ||||||
13 | 13. Hukukun temel kavram ve sorunlarıyla ilgili sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
14 | 14. Hukuk alanına ilişkin temel konularda düşüncelerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | ||||||
15 | 15. Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
16 | 16. Demokrasi, laiklik, sosyal devlet ve hukukun üstünlüğü gibi anayasal değerde temel ilkelerin önemi ve vazgeçilmezliğinin bilincine vararak bu ilkeleri benimser. | ||||||
17 | 17. Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 8 | 40 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 6 | 18 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 9 | 9 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENEL MUHASEBE | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Selman DURAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Selman DURAN |
Dersin Yardımcıları | Okutman Mukadder Gezen |
Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 19. Yüzyıl Dünyasındaki Gelişmeler ve Değişim,19. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Devleti'nde Modernleşme Çabaları,Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve Anayasacılık Hareketleri,II. Abdülhamid Dönemi Modernleşmesi,II. Meşrutiyete Giden Yol, Muhalefet Hareketleri, İttihat ve Terakki,Ülke İçin Aranan Kurtuluş Çareleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık,Savaş Dönemi: Trabulusgarp-Balkan-Birinci Dünya Savaşları,Mondros Mütarekesi, İşgaller, Mustafa Kemal Paşa ve Kurtuluş Savaşı'nın Planlanması,Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri ,Zararlı Cemiyetler ,Türkiye'nin Stratejik Konuları,Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileri,TBMM'nin Kuruluşu,Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney Cepheleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve anayasacılık hareketlerini ve II. Abdülhamit dönemi modernleşme hareketlerini eleştirebilmesi | 10, 16, 9 | A |
Meşrutiyetle birlikte gelişen hareketleri, ülkenin kurtuluşunu amaç edinen cemiyetleşmeleri ve zararlı oluşumları irdeleyebilmesi | 10, 16, 9 | A |
II. Meşrutiyet ve muhalefet hareketlerini sorgulayabilmesi | 10, 16, 9 | A |
Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık ve Batıcılık gibi kurtuluş çaresi oluşumlarını tartışabilmesi | 10, 16, 9 | A |
Zararlı cemiyetleri irdeleyebilmesi | 10, 16, 9 | A |
Türkiye'nin stratejik konumu ve TBMM'nin kuruluşuyla ortaya çıkan olayları tartışabilmesi | 10, 16, 9 | A |
Türkiye'nin Yunanlar ve Ermeniler gibi komşu ve tebaa milletlerle olan ilişkilerini yorumlayabilmesi | 10, 16, 9 | A |
TBMM'nin kuruluşu ve sonuçlarını tartışabilmesi | 10, 16, 9 | A |
Kurtuluş Savaşı'nın ilk yıllarını yorumlayabilmesi | 10, 16, 9 | A |
19. yüzyılda, dünyada ve Osmanlı'da değişim ve gelişme hareketlerini aktarabilmesi | 10, 16, 9 | A |
19. yüzyıl dünyasındaki gelişme ve değişimi aktarabilmesi | 10, 16, 9 | A |
19. yüzyılın ilk yarısında Osmanlı Devleti' nde modernleşme çabalarını tartışabilmesi | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 19. Yüzyıl Dünyasındaki Gelişmeler ve Değişim | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
2 | 19. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Devleti'nde Modernleşme Çabaları | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
3 | Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve Anayasacılık Hareketleri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
4 | II. Abdülhamid Dönemi Modernleşmesi | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
5 | II. Meşrutiyete Giden Yol, Muhalefet Hareketleri, İttihat ve Terakki | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
6 | Ülke İçin Aranan Kurtuluş Çareleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
7 | Savaş Dönemi: Trabulusgarp-Balkan-Birinci Dünya Savaşları | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
8 | Mondros Mütarekesi, İşgaller, Mustafa Kemal Paşa ve Kurtuluş Savaşı'nın Planlanması | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
9 | Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
10 | Zararlı Cemiyetler | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
11 | Türkiye'nin Stratejik Konuları | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
12 | Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
13 | TBMM'nin Kuruluşu | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
14 | Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney Cepheleri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
-Nutuk. -Atatürk'in Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara, 1997. -Bernard Lewis, Modern Türkiye'nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara, 1996. -Türk İnkılap Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara, 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralar. | ||||||
2 | 2. Hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilere sahiptir. | ||||||
3 | 3. Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | 4. Yargı kararlarını ve temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceler, yorumlar ve değerlendirir. | ||||||
5 | 5. Hukukun temel kavramlarına ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle yalın hukuk sorunlarını çözer. | ||||||
6 | 6. Hukukun temel kavramlarına, hukuk metodolojisine ve temel hukuk sorunlarına ilişkin olarak edindiği bilgiyi hukuk ve diğer yakın sosyal bilimler alanlarında kullanır. | ||||||
7 | 7. Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır. | ||||||
8 | 8. Hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecek donanıma sahiptir. | ||||||
9 | 9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. | ||||||
10 | 10. Hukukun temel kavram ve sorunlarına ilişkin bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
11 | 11. Öğrenimini hukuk lisans eğitim düzeyine ya da adalet yardımcı hizmetlerine yönlendirir. | ||||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincindedir. | ||||||
13 | 13. Hukukun temel kavram ve sorunlarıyla ilgili sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
14 | 14. Hukuk alanına ilişkin temel konularda düşüncelerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | ||||||
15 | 15. Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
16 | 16. Demokrasi, laiklik, sosyal devlet ve hukukun üstünlüğü gibi anayasal değerde temel ilkelerin önemi ve vazgeçilmezliğinin bilincine vararak bu ilkeleri benimser. | ||||||
17 | 17. Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |