Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GENEL MUHASEBE-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Selman DURAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Selman DURAN
Dersin YardımcılarıOkutman Mukadder Gezen
Dersin AmacıTürkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 19. Yüzyıl Dünyasındaki Gelişmeler ve Değişim,19. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Devleti'nde Modernleşme Çabaları,Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve Anayasacılık Hareketleri,II. Abdülhamid Dönemi Modernleşmesi,II. Meşrutiyete Giden Yol, Muhalefet Hareketleri, İttihat ve Terakki,Ülke İçin Aranan Kurtuluş Çareleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık,Savaş Dönemi: Trabulusgarp-Balkan-Birinci Dünya Savaşları,Mondros Mütarekesi, İşgaller, Mustafa Kemal Paşa ve Kurtuluş Savaşı'nın Planlanması,Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri ,Zararlı Cemiyetler ,Türkiye'nin Stratejik Konuları,Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileri,TBMM'nin Kuruluşu,Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney Cepheleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve anayasacılık hareketlerini ve II. Abdülhamit dönemi modernleşme hareketlerini eleştirebilmesi10, 16, 9A
Meşrutiyetle birlikte gelişen hareketleri, ülkenin kurtuluşunu amaç edinen cemiyetleşmeleri ve zararlı oluşumları irdeleyebilmesi10, 16, 9A
II. Meşrutiyet ve muhalefet hareketlerini sorgulayabilmesi10, 16, 9A
Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık ve Batıcılık gibi kurtuluş çaresi oluşumlarını tartışabilmesi 10, 16, 9A
Zararlı cemiyetleri irdeleyebilmesi 10, 16, 9A
Türkiye'nin stratejik konumu ve TBMM'nin kuruluşuyla ortaya çıkan olayları tartışabilmesi10, 16, 9A
Türkiye'nin Yunanlar ve Ermeniler gibi komşu ve tebaa milletlerle olan ilişkilerini yorumlayabilmesi10, 16, 9A
TBMM'nin kuruluşu ve sonuçlarını tartışabilmesi10, 16, 9A
Kurtuluş Savaşı'nın ilk yıllarını yorumlayabilmesi10, 16, 9A
19. yüzyılda, dünyada ve Osmanlı'da değişim ve gelişme hareketlerini aktarabilmesi 10, 16, 9A
19. yüzyıl dünyasındaki gelişme ve değişimi aktarabilmesi 10, 16, 9A
19. yüzyılın ilk yarısında Osmanlı Devleti' nde modernleşme çabalarını tartışabilmesi 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
119. Yüzyıl Dünyasındaki Gelişmeler ve DeğişimKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
219. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Devleti'nde Modernleşme ÇabalarıKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
3Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve Anayasacılık HareketleriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
4II. Abdülhamid Dönemi ModernleşmesiKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
5II. Meşrutiyete Giden Yol, Muhalefet Hareketleri, İttihat ve TerakkiKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
6Ülke İçin Aranan Kurtuluş Çareleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, BatıcılıkKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
7Savaş Dönemi: Trabulusgarp-Balkan-Birinci Dünya SavaşlarıKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
8Mondros Mütarekesi, İşgaller, Mustafa Kemal Paşa ve Kurtuluş Savaşı'nın PlanlanmasıKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
9Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
10Zararlı Cemiyetler Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
11Türkiye'nin Stratejik KonularıKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
12Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
13TBMM'nin KuruluşuKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
14Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney CepheleriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilecektir.
-Nutuk. -Atatürk'in Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara, 1997. -Bernard Lewis, Modern Türkiye'nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara, 1996. -Türk İnkılap Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara, 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralar.
2
2. Hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilere sahiptir.
3
3. Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahiptir.
4
4. Yargı kararlarını ve temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceler, yorumlar ve değerlendirir.
5
5. Hukukun temel kavramlarına ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle yalın hukuk sorunlarını çözer.
6
6. Hukukun temel kavramlarına, hukuk metodolojisine ve temel hukuk sorunlarına ilişkin olarak edindiği bilgiyi hukuk ve diğer yakın sosyal bilimler alanlarında kullanır.
7
7. Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır.
8
8. Hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecek donanıma sahiptir.
9
9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
10
10. Hukukun temel kavram ve sorunlarına ilişkin bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
11
11. Öğrenimini hukuk lisans eğitim düzeyine ya da adalet yardımcı hizmetlerine yönlendirir.
12
12. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincindedir.
13
13. Hukukun temel kavram ve sorunlarıyla ilgili sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
14
14. Hukuk alanına ilişkin temel konularda düşüncelerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
15
15. Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16
16. Demokrasi, laiklik, sosyal devlet ve hukukun üstünlüğü gibi anayasal değerde temel ilkelerin önemi ve vazgeçilmezliğinin bilincine vararak bu ilkeleri benimser.
17
17. Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme5840
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3618
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı199
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)107
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GENEL MUHASEBE-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Selman DURAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Selman DURAN
Dersin YardımcılarıOkutman Mukadder Gezen
Dersin AmacıTürkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 19. Yüzyıl Dünyasındaki Gelişmeler ve Değişim,19. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Devleti'nde Modernleşme Çabaları,Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve Anayasacılık Hareketleri,II. Abdülhamid Dönemi Modernleşmesi,II. Meşrutiyete Giden Yol, Muhalefet Hareketleri, İttihat ve Terakki,Ülke İçin Aranan Kurtuluş Çareleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık,Savaş Dönemi: Trabulusgarp-Balkan-Birinci Dünya Savaşları,Mondros Mütarekesi, İşgaller, Mustafa Kemal Paşa ve Kurtuluş Savaşı'nın Planlanması,Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri ,Zararlı Cemiyetler ,Türkiye'nin Stratejik Konuları,Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileri,TBMM'nin Kuruluşu,Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney Cepheleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve anayasacılık hareketlerini ve II. Abdülhamit dönemi modernleşme hareketlerini eleştirebilmesi10, 16, 9A
Meşrutiyetle birlikte gelişen hareketleri, ülkenin kurtuluşunu amaç edinen cemiyetleşmeleri ve zararlı oluşumları irdeleyebilmesi10, 16, 9A
II. Meşrutiyet ve muhalefet hareketlerini sorgulayabilmesi10, 16, 9A
Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık ve Batıcılık gibi kurtuluş çaresi oluşumlarını tartışabilmesi 10, 16, 9A
Zararlı cemiyetleri irdeleyebilmesi 10, 16, 9A
Türkiye'nin stratejik konumu ve TBMM'nin kuruluşuyla ortaya çıkan olayları tartışabilmesi10, 16, 9A
Türkiye'nin Yunanlar ve Ermeniler gibi komşu ve tebaa milletlerle olan ilişkilerini yorumlayabilmesi10, 16, 9A
TBMM'nin kuruluşu ve sonuçlarını tartışabilmesi10, 16, 9A
Kurtuluş Savaşı'nın ilk yıllarını yorumlayabilmesi10, 16, 9A
19. yüzyılda, dünyada ve Osmanlı'da değişim ve gelişme hareketlerini aktarabilmesi 10, 16, 9A
19. yüzyıl dünyasındaki gelişme ve değişimi aktarabilmesi 10, 16, 9A
19. yüzyılın ilk yarısında Osmanlı Devleti' nde modernleşme çabalarını tartışabilmesi 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
119. Yüzyıl Dünyasındaki Gelişmeler ve DeğişimKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
219. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Devleti'nde Modernleşme ÇabalarıKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
3Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve Anayasacılık HareketleriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
4II. Abdülhamid Dönemi ModernleşmesiKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
5II. Meşrutiyete Giden Yol, Muhalefet Hareketleri, İttihat ve TerakkiKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
6Ülke İçin Aranan Kurtuluş Çareleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, BatıcılıkKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
7Savaş Dönemi: Trabulusgarp-Balkan-Birinci Dünya SavaşlarıKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
8Mondros Mütarekesi, İşgaller, Mustafa Kemal Paşa ve Kurtuluş Savaşı'nın PlanlanmasıKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
9Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
10Zararlı Cemiyetler Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
11Türkiye'nin Stratejik KonularıKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
12Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
13TBMM'nin KuruluşuKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
14Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney CepheleriKonu ile ilgili kitap bölümünün okunması
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilecektir.
-Nutuk. -Atatürk'in Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara, 1997. -Bernard Lewis, Modern Türkiye'nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara, 1996. -Türk İnkılap Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara, 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralar.
2
2. Hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilere sahiptir.
3
3. Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahiptir.
4
4. Yargı kararlarını ve temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceler, yorumlar ve değerlendirir.
5
5. Hukukun temel kavramlarına ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle yalın hukuk sorunlarını çözer.
6
6. Hukukun temel kavramlarına, hukuk metodolojisine ve temel hukuk sorunlarına ilişkin olarak edindiği bilgiyi hukuk ve diğer yakın sosyal bilimler alanlarında kullanır.
7
7. Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır.
8
8. Hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecek donanıma sahiptir.
9
9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
10
10. Hukukun temel kavram ve sorunlarına ilişkin bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
11
11. Öğrenimini hukuk lisans eğitim düzeyine ya da adalet yardımcı hizmetlerine yönlendirir.
12
12. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincindedir.
13
13. Hukukun temel kavram ve sorunlarıyla ilgili sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
14
14. Hukuk alanına ilişkin temel konularda düşüncelerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
15
15. Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16
16. Demokrasi, laiklik, sosyal devlet ve hukukun üstünlüğü gibi anayasal değerde temel ilkelerin önemi ve vazgeçilmezliğinin bilincine vararak bu ilkeleri benimser.
17
17. Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:17Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:18