Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÜROGENİTAL SİSTEM-Bahar Dönemi79+12-8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Rahim HORUZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Rahim HORUZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu kurulda; Patoloji, Farmakoloji, Pediatri, İç hastalıkları, Enfeksiyon hastalıkları, Radyoloji, Jinekoloji ve Obstetri ve Üroloji bilimlerinin katkıları ile öğrencilerin ürogenital sistem hastalıkları hakkında yeterli bilgiye ulaşabilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Hastalıkları ve Doğum Anatomi Giriş,Kadın ve Doğum Hast.-İnsan üreme Fizyolojisi,Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Genital Sistem ve Gonadların Embriyolojisi,Kadın ve Doğum Hast.-Kadın hayatının evreleri ve puberte,Patoloji-Vulva-vajen hastalıkları patolojisi,Patoloji-Serviks hastalıkları patolojisi,Kadın ve Doğum Hast.- Normal Doğum Mekanizması,Kadın ve Doğum Hast.-Situs Pozisyon Habitus,İç Hastalıkları-3-BÖBREK FONKSİYONLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ,İç Hastalıkları-ÖDEM,Patoloji-Uterus ve tuba uterina hastalıkları patolojisi,Çocuk Hastalıkları-Üriner Sistem Hastalıkları Öykü ve Fizik Muayene,Farmakoloji-Androjenler, Anabolik Steroidler ve Antiandrojenik İlaçlar,Farmakoloji-Kadın Cinsiyet Hormanları, oksitosik ilaçlar, Kontraseptif İlaçlar,İLETİŞİM BECERİSİ,İç Hastalıkları-AKUT BÖBREK HASARI,Kadın ve Doğum Hast.-Siklus ve Mensturasyon,Çocuk Hastalıkları-Çocuklarda Asit Baz Dengesi Bozuklukları,Doğum ve Jinekoloji - OB/GYN'ye Giriş,Doğum ve Jinekoloji -Pelvik anatomi ve Embriyoloji,Kadın Hastalıkları ve Doğum -GYN'de Belirti İşaretleri ve Muayenesi,Kadın Hastalıkları ve Doğum - Öykü Alma ve Tanı Yöntemleri,Kadın Hastalıkları ve Doğum - Teşhis Ofisi İşlemleri,Kadın Hastalıkları ve Jinekoloji -Kadın ve Ergenlik Evreleri,Kadın Hastalıkları ve Doğum - Adet Döngüsü,Kadın Hastalıkları ve Doğum -Anormal Rahim kanaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Ürogenital sistem anatomisi10, 13, 16, 37, 4, 9A
2. Doğum fizyolojisi14, 18, 3, 9
3. Normal doğum14, 18, 3, 9
4. Ürolojik sistem anomalileri13, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Hastalıkları ve Doğum Anatomi Giriş
2Kadın ve Doğum Hast.-İnsan üreme Fizyolojisi
3Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Genital Sistem ve Gonadların Embriyolojisi
4Kadın ve Doğum Hast.-Kadın hayatının evreleri ve puberte
5Patoloji-Vulva-vajen hastalıkları patolojisi
6Patoloji-Serviks hastalıkları patolojisi
7Kadın ve Doğum Hast.- Normal Doğum Mekanizması
8Kadın ve Doğum Hast.-Situs Pozisyon Habitus
9İç Hastalıkları-3-BÖBREK FONKSİYONLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
10İç Hastalıkları-ÖDEM
11Patoloji-Uterus ve tuba uterina hastalıkları patolojisi
12Çocuk Hastalıkları-Üriner Sistem Hastalıkları Öykü ve Fizik Muayene
13Farmakoloji-Androjenler, Anabolik Steroidler ve Antiandrojenik İlaçlar
14Farmakoloji-Kadın Cinsiyet Hormanları, oksitosik ilaçlar, Kontraseptif İlaçlar
15İLETİŞİM BECERİSİ
16İç Hastalıkları-AKUT BÖBREK HASARI
17Kadın ve Doğum Hast.-Siklus ve Mensturasyon
18Çocuk Hastalıkları-Çocuklarda Asit Baz Dengesi Bozuklukları
19Doğum ve Jinekoloji - OB/GYN'ye Giriş
20Doğum ve Jinekoloji -Pelvik anatomi ve Embriyoloji
21Kadın Hastalıkları ve Doğum -GYN'de Belirti İşaretleri ve Muayenesi
22Kadın Hastalıkları ve Doğum - Öykü Alma ve Tanı Yöntemleri
23Kadın Hastalıkları ve Doğum - Teşhis Ofisi İşlemleri
24Kadın Hastalıkları ve Jinekoloji -Kadın ve Ergenlik Evreleri
25Kadın Hastalıkları ve Doğum - Adet Döngüsü
26Kadın Hastalıkları ve Doğum -Anormal Rahim kanaması
Kaynak
Ders çıktıları, video sunumlar, vaka sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati79179
Rehberli Problem Çözme15115
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı354140
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)242
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(242/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÜROGENİTAL SİSTEM-Bahar Dönemi79+12-8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Rahim HORUZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Rahim HORUZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu kurulda; Patoloji, Farmakoloji, Pediatri, İç hastalıkları, Enfeksiyon hastalıkları, Radyoloji, Jinekoloji ve Obstetri ve Üroloji bilimlerinin katkıları ile öğrencilerin ürogenital sistem hastalıkları hakkında yeterli bilgiye ulaşabilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Hastalıkları ve Doğum Anatomi Giriş,Kadın ve Doğum Hast.-İnsan üreme Fizyolojisi,Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Genital Sistem ve Gonadların Embriyolojisi,Kadın ve Doğum Hast.-Kadın hayatının evreleri ve puberte,Patoloji-Vulva-vajen hastalıkları patolojisi,Patoloji-Serviks hastalıkları patolojisi,Kadın ve Doğum Hast.- Normal Doğum Mekanizması,Kadın ve Doğum Hast.-Situs Pozisyon Habitus,İç Hastalıkları-3-BÖBREK FONKSİYONLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ,İç Hastalıkları-ÖDEM,Patoloji-Uterus ve tuba uterina hastalıkları patolojisi,Çocuk Hastalıkları-Üriner Sistem Hastalıkları Öykü ve Fizik Muayene,Farmakoloji-Androjenler, Anabolik Steroidler ve Antiandrojenik İlaçlar,Farmakoloji-Kadın Cinsiyet Hormanları, oksitosik ilaçlar, Kontraseptif İlaçlar,İLETİŞİM BECERİSİ,İç Hastalıkları-AKUT BÖBREK HASARI,Kadın ve Doğum Hast.-Siklus ve Mensturasyon,Çocuk Hastalıkları-Çocuklarda Asit Baz Dengesi Bozuklukları,Doğum ve Jinekoloji - OB/GYN'ye Giriş,Doğum ve Jinekoloji -Pelvik anatomi ve Embriyoloji,Kadın Hastalıkları ve Doğum -GYN'de Belirti İşaretleri ve Muayenesi,Kadın Hastalıkları ve Doğum - Öykü Alma ve Tanı Yöntemleri,Kadın Hastalıkları ve Doğum - Teşhis Ofisi İşlemleri,Kadın Hastalıkları ve Jinekoloji -Kadın ve Ergenlik Evreleri,Kadın Hastalıkları ve Doğum - Adet Döngüsü,Kadın Hastalıkları ve Doğum -Anormal Rahim kanaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Ürogenital sistem anatomisi10, 13, 16, 37, 4, 9A
2. Doğum fizyolojisi14, 18, 3, 9
3. Normal doğum14, 18, 3, 9
4. Ürolojik sistem anomalileri13, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Hastalıkları ve Doğum Anatomi Giriş
2Kadın ve Doğum Hast.-İnsan üreme Fizyolojisi
3Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Genital Sistem ve Gonadların Embriyolojisi
4Kadın ve Doğum Hast.-Kadın hayatının evreleri ve puberte
5Patoloji-Vulva-vajen hastalıkları patolojisi
6Patoloji-Serviks hastalıkları patolojisi
7Kadın ve Doğum Hast.- Normal Doğum Mekanizması
8Kadın ve Doğum Hast.-Situs Pozisyon Habitus
9İç Hastalıkları-3-BÖBREK FONKSİYONLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
10İç Hastalıkları-ÖDEM
11Patoloji-Uterus ve tuba uterina hastalıkları patolojisi
12Çocuk Hastalıkları-Üriner Sistem Hastalıkları Öykü ve Fizik Muayene
13Farmakoloji-Androjenler, Anabolik Steroidler ve Antiandrojenik İlaçlar
14Farmakoloji-Kadın Cinsiyet Hormanları, oksitosik ilaçlar, Kontraseptif İlaçlar
15İLETİŞİM BECERİSİ
16İç Hastalıkları-AKUT BÖBREK HASARI
17Kadın ve Doğum Hast.-Siklus ve Mensturasyon
18Çocuk Hastalıkları-Çocuklarda Asit Baz Dengesi Bozuklukları
19Doğum ve Jinekoloji - OB/GYN'ye Giriş
20Doğum ve Jinekoloji -Pelvik anatomi ve Embriyoloji
21Kadın Hastalıkları ve Doğum -GYN'de Belirti İşaretleri ve Muayenesi
22Kadın Hastalıkları ve Doğum - Öykü Alma ve Tanı Yöntemleri
23Kadın Hastalıkları ve Doğum - Teşhis Ofisi İşlemleri
24Kadın Hastalıkları ve Jinekoloji -Kadın ve Ergenlik Evreleri
25Kadın Hastalıkları ve Doğum - Adet Döngüsü
26Kadın Hastalıkları ve Doğum -Anormal Rahim kanaması
Kaynak
Ders çıktıları, video sunumlar, vaka sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07