Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜROGENİTAL SİSTEM | - | Bahar Dönemi | 79+12 | - | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Rahim HORUZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Rahim HORUZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu kurulda; Patoloji, Farmakoloji, Pediatri, İç hastalıkları, Enfeksiyon hastalıkları, Radyoloji, Jinekoloji ve Obstetri ve Üroloji bilimlerinin katkıları ile öğrencilerin ürogenital sistem hastalıkları hakkında yeterli bilgiye ulaşabilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Hastalıkları ve Doğum Anatomi Giriş,Kadın ve Doğum Hast.-İnsan üreme Fizyolojisi,Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Genital Sistem ve Gonadların Embriyolojisi,Kadın ve Doğum Hast.-Kadın hayatının evreleri ve puberte,Patoloji-Vulva-vajen hastalıkları patolojisi,Patoloji-Serviks hastalıkları patolojisi,Kadın ve Doğum Hast.- Normal Doğum Mekanizması,Kadın ve Doğum Hast.-Situs Pozisyon Habitus,İç Hastalıkları-3-BÖBREK FONKSİYONLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ,İç Hastalıkları-ÖDEM,Patoloji-Uterus ve tuba uterina hastalıkları patolojisi,Çocuk Hastalıkları-Üriner Sistem Hastalıkları Öykü ve Fizik Muayene,Farmakoloji-Androjenler, Anabolik Steroidler ve Antiandrojenik İlaçlar,Farmakoloji-Kadın Cinsiyet Hormanları, oksitosik ilaçlar, Kontraseptif İlaçlar,İLETİŞİM BECERİSİ,İç Hastalıkları-AKUT BÖBREK HASARI,Kadın ve Doğum Hast.-Siklus ve Mensturasyon,Çocuk Hastalıkları-Çocuklarda Asit Baz Dengesi Bozuklukları,Doğum ve Jinekoloji - OB/GYN'ye Giriş,Doğum ve Jinekoloji -Pelvik anatomi ve Embriyoloji,Kadın Hastalıkları ve Doğum -GYN'de Belirti İşaretleri ve Muayenesi,Kadın Hastalıkları ve Doğum - Öykü Alma ve Tanı Yöntemleri,Kadın Hastalıkları ve Doğum - Teşhis Ofisi İşlemleri,Kadın Hastalıkları ve Jinekoloji -Kadın ve Ergenlik Evreleri,Kadın Hastalıkları ve Doğum - Adet Döngüsü,Kadın Hastalıkları ve Doğum -Anormal Rahim kanaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ürogenital sistem anatomisi | 10, 13, 16, 37, 4, 9 | A |
2. Doğum fizyolojisi | 14, 18, 3, 9 | |
3. Normal doğum | 14, 18, 3, 9 | |
4. Ürolojik sistem anomalileri | 13, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Hastalıkları ve Doğum Anatomi Giriş | |
2 | Kadın ve Doğum Hast.-İnsan üreme Fizyolojisi | |
3 | Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Genital Sistem ve Gonadların Embriyolojisi | |
4 | Kadın ve Doğum Hast.-Kadın hayatının evreleri ve puberte | |
5 | Patoloji-Vulva-vajen hastalıkları patolojisi | |
6 | Patoloji-Serviks hastalıkları patolojisi | |
7 | Kadın ve Doğum Hast.- Normal Doğum Mekanizması | |
8 | Kadın ve Doğum Hast.-Situs Pozisyon Habitus | |
9 | İç Hastalıkları-3-BÖBREK FONKSİYONLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ | |
10 | İç Hastalıkları-ÖDEM | |
11 | Patoloji-Uterus ve tuba uterina hastalıkları patolojisi | |
12 | Çocuk Hastalıkları-Üriner Sistem Hastalıkları Öykü ve Fizik Muayene | |
13 | Farmakoloji-Androjenler, Anabolik Steroidler ve Antiandrojenik İlaçlar | |
14 | Farmakoloji-Kadın Cinsiyet Hormanları, oksitosik ilaçlar, Kontraseptif İlaçlar | |
15 | İLETİŞİM BECERİSİ | |
16 | İç Hastalıkları-AKUT BÖBREK HASARI | |
17 | Kadın ve Doğum Hast.-Siklus ve Mensturasyon | |
18 | Çocuk Hastalıkları-Çocuklarda Asit Baz Dengesi Bozuklukları | |
19 | Doğum ve Jinekoloji - OB/GYN'ye Giriş | |
20 | Doğum ve Jinekoloji -Pelvik anatomi ve Embriyoloji | |
21 | Kadın Hastalıkları ve Doğum -GYN'de Belirti İşaretleri ve Muayenesi | |
22 | Kadın Hastalıkları ve Doğum - Öykü Alma ve Tanı Yöntemleri | |
23 | Kadın Hastalıkları ve Doğum - Teşhis Ofisi İşlemleri | |
24 | Kadın Hastalıkları ve Jinekoloji -Kadın ve Ergenlik Evreleri | |
25 | Kadın Hastalıkları ve Doğum - Adet Döngüsü | |
26 | Kadın Hastalıkları ve Doğum -Anormal Rahim kanaması |
Kaynak |
Ders çıktıları, video sunumlar, vaka sunumları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 79 | 1 | 79 | |||
Rehberli Problem Çözme | 15 | 1 | 15 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 35 | 4 | 140 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 242 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(242/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜROGENİTAL SİSTEM | - | Bahar Dönemi | 79+12 | - | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Rahim HORUZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Rahim HORUZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu kurulda; Patoloji, Farmakoloji, Pediatri, İç hastalıkları, Enfeksiyon hastalıkları, Radyoloji, Jinekoloji ve Obstetri ve Üroloji bilimlerinin katkıları ile öğrencilerin ürogenital sistem hastalıkları hakkında yeterli bilgiye ulaşabilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Hastalıkları ve Doğum Anatomi Giriş,Kadın ve Doğum Hast.-İnsan üreme Fizyolojisi,Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Genital Sistem ve Gonadların Embriyolojisi,Kadın ve Doğum Hast.-Kadın hayatının evreleri ve puberte,Patoloji-Vulva-vajen hastalıkları patolojisi,Patoloji-Serviks hastalıkları patolojisi,Kadın ve Doğum Hast.- Normal Doğum Mekanizması,Kadın ve Doğum Hast.-Situs Pozisyon Habitus,İç Hastalıkları-3-BÖBREK FONKSİYONLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ,İç Hastalıkları-ÖDEM,Patoloji-Uterus ve tuba uterina hastalıkları patolojisi,Çocuk Hastalıkları-Üriner Sistem Hastalıkları Öykü ve Fizik Muayene,Farmakoloji-Androjenler, Anabolik Steroidler ve Antiandrojenik İlaçlar,Farmakoloji-Kadın Cinsiyet Hormanları, oksitosik ilaçlar, Kontraseptif İlaçlar,İLETİŞİM BECERİSİ,İç Hastalıkları-AKUT BÖBREK HASARI,Kadın ve Doğum Hast.-Siklus ve Mensturasyon,Çocuk Hastalıkları-Çocuklarda Asit Baz Dengesi Bozuklukları,Doğum ve Jinekoloji - OB/GYN'ye Giriş,Doğum ve Jinekoloji -Pelvik anatomi ve Embriyoloji,Kadın Hastalıkları ve Doğum -GYN'de Belirti İşaretleri ve Muayenesi,Kadın Hastalıkları ve Doğum - Öykü Alma ve Tanı Yöntemleri,Kadın Hastalıkları ve Doğum - Teşhis Ofisi İşlemleri,Kadın Hastalıkları ve Jinekoloji -Kadın ve Ergenlik Evreleri,Kadın Hastalıkları ve Doğum - Adet Döngüsü,Kadın Hastalıkları ve Doğum -Anormal Rahim kanaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ürogenital sistem anatomisi | 10, 13, 16, 37, 4, 9 | A |
2. Doğum fizyolojisi | 14, 18, 3, 9 | |
3. Normal doğum | 14, 18, 3, 9 | |
4. Ürolojik sistem anomalileri | 13, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Hastalıkları ve Doğum Anatomi Giriş | |
2 | Kadın ve Doğum Hast.-İnsan üreme Fizyolojisi | |
3 | Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Genital Sistem ve Gonadların Embriyolojisi | |
4 | Kadın ve Doğum Hast.-Kadın hayatının evreleri ve puberte | |
5 | Patoloji-Vulva-vajen hastalıkları patolojisi | |
6 | Patoloji-Serviks hastalıkları patolojisi | |
7 | Kadın ve Doğum Hast.- Normal Doğum Mekanizması | |
8 | Kadın ve Doğum Hast.-Situs Pozisyon Habitus | |
9 | İç Hastalıkları-3-BÖBREK FONKSİYONLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ | |
10 | İç Hastalıkları-ÖDEM | |
11 | Patoloji-Uterus ve tuba uterina hastalıkları patolojisi | |
12 | Çocuk Hastalıkları-Üriner Sistem Hastalıkları Öykü ve Fizik Muayene | |
13 | Farmakoloji-Androjenler, Anabolik Steroidler ve Antiandrojenik İlaçlar | |
14 | Farmakoloji-Kadın Cinsiyet Hormanları, oksitosik ilaçlar, Kontraseptif İlaçlar | |
15 | İLETİŞİM BECERİSİ | |
16 | İç Hastalıkları-AKUT BÖBREK HASARI | |
17 | Kadın ve Doğum Hast.-Siklus ve Mensturasyon | |
18 | Çocuk Hastalıkları-Çocuklarda Asit Baz Dengesi Bozuklukları | |
19 | Doğum ve Jinekoloji - OB/GYN'ye Giriş | |
20 | Doğum ve Jinekoloji -Pelvik anatomi ve Embriyoloji | |
21 | Kadın Hastalıkları ve Doğum -GYN'de Belirti İşaretleri ve Muayenesi | |
22 | Kadın Hastalıkları ve Doğum - Öykü Alma ve Tanı Yöntemleri | |
23 | Kadın Hastalıkları ve Doğum - Teşhis Ofisi İşlemleri | |
24 | Kadın Hastalıkları ve Jinekoloji -Kadın ve Ergenlik Evreleri | |
25 | Kadın Hastalıkları ve Doğum - Adet Döngüsü | |
26 | Kadın Hastalıkları ve Doğum -Anormal Rahim kanaması |
Kaynak |
Ders çıktıları, video sunumlar, vaka sunumları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |