Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇ HASTALIKLARI | - | Senelik | 89+4 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdulkadir ÖMER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Abdulkadir ÖMER, Prof.Dr. Özcan YILDIZ, Prof.Dr. Ömür Gökmen SEVİNDİK, Dr.Öğr.Üye. Hüseyin Saffet BEKÖZ, Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU, Prof.Dr. Vedat GÖRAL, Prof.Dr. Meryem CAN, Öğr.Gör.Dr. Feyza BAYRAKDAR ÇAĞLAYAN, Doç.Dr. Oktay OLMUŞÇELİK |
Dersin Yardımcıları | Prof Dr Mustafa Öztürk Prof Dr Vedat gÖRAL Dr.Ogr. Uyesi Canan Sever Dr.Ogr. Uyesi Ali Timuçin Atayoğlu |
Dersin Amacı | İç hastalıklarının temel bilgilerini ve pratiğini öğretmek, temel tıbbi girişimler konusunda beceri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Radyasyon Onkolojisi-Kanserde Radyoterapinin Yeri 1.2,Hematopoietik Sistem Muayenesi ve Hematopoez 1,2,Anemili Hastaya Yaklaşım 1,2,Kanama ve Pıhtılaşma Bozukluklarına Yaklaşım 1,2,Lenfadenomegali ve Splenomegalili Hastaya Yaklaşım, Lenfoproliferatif Hastalıklar 1,2,Lökosit Sayı ve Değişikliklerine Yaklaşım,Hematolojik Habis Hastalıklara (Lösemi, Lenfoma, Myelom) Yaklaşım,Kan Transfüzyonları,Endokrinolojide Terminoloji ve Klinik Özellikler,Yetişkinde Ön Hipofiz Hastalıkları,Tiroid Hormon Sentezi ve İyot Eksikliği Hastalıkları,Vitamin D Eksikliği ve Osteoporoz,Hipoparatiroidi,Adrenal Yetmezlik,Diabetes Mellitus 1,2,3,DM:Akut ve Kronik Komplikasyonlar,Lipid Metabolizma Bozuklukları,Obezite ve Metabolik Sendrom,Hipoglisemiler,Diabetes İnsipitus,Hirsutizm ve PCOS,Sekonder Hipertansiyonu ve Feokromasitoma,Geriatriye Giriş, Yaşlı Hastanın Değerlendirilmesi 1,2,Beslenme-Sağlıklı Beslenmenin Temel İlkeleri,Besinler, Besin Grupları ve Beslenme Modelleri,Beslenme ve Sağlıklı Arasındaki İlişki,Yetersiz ve Dengesiz Beslenmenin Sağlık Üzere Olumsuz Etkileri,GÖRH ve Özofajitler ve Hiatal Hernileri,Özofagus Motilite Bozuklukları ve Akalazya,Gastritler ve Peptik Ülser,Üst ve Alt GIS Kanamalar,İnflamatuar Barsak Hastalıkları 1-2,Fonksiyonel Barsak Hastalıkları,Malabsorpsiyon Testleri,Sprue ve Malabsorpsiyona Neden Olan Diğer Hastalıklar,PHT,Gastrointestinal Sistemin Polip ve Divertikülleri,Gastrointestinal Sistem Hastalıklarında Semptomlar ve Tanı 1-2,Karaciğer Fonksiyon Testlerinin Değerlendirilmesi,Asit Tanı-Ayırıcı Tanı, Klinik Özellikler,Safra Yolu Hastalıkları, PSK,Bazı Siroz Tipleri (Herediter Hemokromatozis, Wilson, AAT Eksikliği),Karaciğer Sirozunun Komplikasyonları 1-2,Kronik Viral Hepatitler,Bazı Siroz Tipleri (OIH -PBS),Alkolik Karaciğer Hastalığı ve Alkol Dışı Karaciğer Yağlanması,Pankreas Fonksiyon Testleri ve Pankreatitler 1-2,Karaciğer Neoplazmları ve Hepatoselüler Kanser 1-2,Safra Kesesi ve Safra Yolları Neoplazmları,Pankreas Neoplazmları,Özofagus ve Mide Neoplazmları (İç Hastalıkları Listesinde Mevcut),Kolon ve Rektum Neoplazmları,Böbrek Fonksiyonlarının Değerlendirilmesi,Ödem,Akut Böbrek Hasarı 1,2,İdrar Oluşumu ve Böbrek Fonksiyonları,Renal Tubulointerstisyel Hastalıklar,Gebelik ve Böbrek,Glomerüler Hastalıkların Temel Özellikleri,Böbreğin Kistik Hastalıkları,Otoimmün Romatolojik Hastalıklar (SLE, Sjögren),Sistemik Vaskülitler,Otoenflamatuar Hastalıklar,Artritler,Spondilartritler,Romatoid Artrit; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Radyasyon Onkolojisi-Kanserde Radyoterapinin Yeri 1.2 | |
2 | Hematopoietik Sistem Muayenesi ve Hematopoez 1,2 | |
3 | Anemili Hastaya Yaklaşım 1,2 | |
4 | Kanama ve Pıhtılaşma Bozukluklarına Yaklaşım 1,2 | |
5 | Lenfadenomegali ve Splenomegalili Hastaya Yaklaşım, Lenfoproliferatif Hastalıklar 1,2 | |
6 | Lökosit Sayı ve Değişikliklerine Yaklaşım | |
7 | Hematolojik Habis Hastalıklara (Lösemi, Lenfoma, Myelom) Yaklaşım | |
8 | Kan Transfüzyonları | |
9 | Endokrinolojide Terminoloji ve Klinik Özellikler | |
10 | Yetişkinde Ön Hipofiz Hastalıkları | |
11 | Tiroid Hormon Sentezi ve İyot Eksikliği Hastalıkları | |
12 | Vitamin D Eksikliği ve Osteoporoz | |
13 | Hipoparatiroidi | |
14 | Adrenal Yetmezlik | |
15 | Diabetes Mellitus 1,2,3 | |
16 | DM:Akut ve Kronik Komplikasyonlar | |
17 | Lipid Metabolizma Bozuklukları | |
18 | Obezite ve Metabolik Sendrom | |
19 | Hipoglisemiler | |
20 | Diabetes İnsipitus | |
21 | Hirsutizm ve PCOS | |
22 | Sekonder Hipertansiyonu ve Feokromasitoma | |
23 | Geriatriye Giriş, Yaşlı Hastanın Değerlendirilmesi 1,2 | |
24 | Beslenme-Sağlıklı Beslenmenin Temel İlkeleri | |
25 | Besinler, Besin Grupları ve Beslenme Modelleri | |
26 | Beslenme ve Sağlıklı Arasındaki İlişki | |
27 | Yetersiz ve Dengesiz Beslenmenin Sağlık Üzere Olumsuz Etkileri | |
28 | GÖRH ve Özofajitler ve Hiatal Hernileri | |
29 | Özofagus Motilite Bozuklukları ve Akalazya | |
30 | Gastritler ve Peptik Ülser | |
31 | Üst ve Alt GIS Kanamalar | |
32 | İnflamatuar Barsak Hastalıkları 1-2 | |
33 | Fonksiyonel Barsak Hastalıkları | |
34 | Malabsorpsiyon Testleri | |
35 | Sprue ve Malabsorpsiyona Neden Olan Diğer Hastalıklar | |
36 | PHT | |
37 | Gastrointestinal Sistemin Polip ve Divertikülleri | |
38 | Gastrointestinal Sistem Hastalıklarında Semptomlar ve Tanı 1-2 | |
39 | Karaciğer Fonksiyon Testlerinin Değerlendirilmesi | |
40 | Asit Tanı-Ayırıcı Tanı, Klinik Özellikler | |
41 | Safra Yolu Hastalıkları, PSK | |
42 | Bazı Siroz Tipleri (Herediter Hemokromatozis, Wilson, AAT Eksikliği) | |
43 | Karaciğer Sirozunun Komplikasyonları 1-2 | |
44 | Kronik Viral Hepatitler | |
45 | Bazı Siroz Tipleri (OIH -PBS) | |
46 | Alkolik Karaciğer Hastalığı ve Alkol Dışı Karaciğer Yağlanması | |
47 | Pankreas Fonksiyon Testleri ve Pankreatitler 1-2 | |
48 | Karaciğer Neoplazmları ve Hepatoselüler Kanser 1-2 | |
49 | Safra Kesesi ve Safra Yolları Neoplazmları | |
50 | Pankreas Neoplazmları | |
51 | Özofagus ve Mide Neoplazmları (İç Hastalıkları Listesinde Mevcut) | |
52 | Kolon ve Rektum Neoplazmları | |
53 | Böbrek Fonksiyonlarının Değerlendirilmesi | |
54 | Ödem | |
55 | Akut Böbrek Hasarı 1,2 | |
56 | İdrar Oluşumu ve Böbrek Fonksiyonları | |
57 | Renal Tubulointerstisyel Hastalıklar | |
58 | Gebelik ve Böbrek | |
59 | Glomerüler Hastalıkların Temel Özellikleri | |
60 | Böbreğin Kistik Hastalıkları | |
61 | Otoimmün Romatolojik Hastalıklar (SLE, Sjögren) | |
62 | Sistemik Vaskülitler | |
63 | Otoenflamatuar Hastalıklar | |
64 | Artritler | |
65 | Spondilartritler | |
66 | Romatoid Artrit |
Kaynak |
Harrison Internal Medicine-İç hastalıkları Ders kitabı Uptodate veritabanı Greenspan : temel ve klinik endokrinoloji Ders sunumları PPT |
yok |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇ HASTALIKLARI | - | Senelik | 89+4 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdulkadir ÖMER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Abdulkadir ÖMER, Prof.Dr. Özcan YILDIZ, Prof.Dr. Ömür Gökmen SEVİNDİK, Dr.Öğr.Üye. Hüseyin Saffet BEKÖZ, Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU, Prof.Dr. Vedat GÖRAL, Prof.Dr. Meryem CAN, Öğr.Gör.Dr. Feyza BAYRAKDAR ÇAĞLAYAN, Doç.Dr. Oktay OLMUŞÇELİK |
Dersin Yardımcıları | Prof Dr Mustafa Öztürk Prof Dr Vedat gÖRAL Dr.Ogr. Uyesi Canan Sever Dr.Ogr. Uyesi Ali Timuçin Atayoğlu |
Dersin Amacı | İç hastalıklarının temel bilgilerini ve pratiğini öğretmek, temel tıbbi girişimler konusunda beceri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Radyasyon Onkolojisi-Kanserde Radyoterapinin Yeri 1.2,Hematopoietik Sistem Muayenesi ve Hematopoez 1,2,Anemili Hastaya Yaklaşım 1,2,Kanama ve Pıhtılaşma Bozukluklarına Yaklaşım 1,2,Lenfadenomegali ve Splenomegalili Hastaya Yaklaşım, Lenfoproliferatif Hastalıklar 1,2,Lökosit Sayı ve Değişikliklerine Yaklaşım,Hematolojik Habis Hastalıklara (Lösemi, Lenfoma, Myelom) Yaklaşım,Kan Transfüzyonları,Endokrinolojide Terminoloji ve Klinik Özellikler,Yetişkinde Ön Hipofiz Hastalıkları,Tiroid Hormon Sentezi ve İyot Eksikliği Hastalıkları,Vitamin D Eksikliği ve Osteoporoz,Hipoparatiroidi,Adrenal Yetmezlik,Diabetes Mellitus 1,2,3,DM:Akut ve Kronik Komplikasyonlar,Lipid Metabolizma Bozuklukları,Obezite ve Metabolik Sendrom,Hipoglisemiler,Diabetes İnsipitus,Hirsutizm ve PCOS,Sekonder Hipertansiyonu ve Feokromasitoma,Geriatriye Giriş, Yaşlı Hastanın Değerlendirilmesi 1,2,Beslenme-Sağlıklı Beslenmenin Temel İlkeleri,Besinler, Besin Grupları ve Beslenme Modelleri,Beslenme ve Sağlıklı Arasındaki İlişki,Yetersiz ve Dengesiz Beslenmenin Sağlık Üzere Olumsuz Etkileri,GÖRH ve Özofajitler ve Hiatal Hernileri,Özofagus Motilite Bozuklukları ve Akalazya,Gastritler ve Peptik Ülser,Üst ve Alt GIS Kanamalar,İnflamatuar Barsak Hastalıkları 1-2,Fonksiyonel Barsak Hastalıkları,Malabsorpsiyon Testleri,Sprue ve Malabsorpsiyona Neden Olan Diğer Hastalıklar,PHT,Gastrointestinal Sistemin Polip ve Divertikülleri,Gastrointestinal Sistem Hastalıklarında Semptomlar ve Tanı 1-2,Karaciğer Fonksiyon Testlerinin Değerlendirilmesi,Asit Tanı-Ayırıcı Tanı, Klinik Özellikler,Safra Yolu Hastalıkları, PSK,Bazı Siroz Tipleri (Herediter Hemokromatozis, Wilson, AAT Eksikliği),Karaciğer Sirozunun Komplikasyonları 1-2,Kronik Viral Hepatitler,Bazı Siroz Tipleri (OIH -PBS),Alkolik Karaciğer Hastalığı ve Alkol Dışı Karaciğer Yağlanması,Pankreas Fonksiyon Testleri ve Pankreatitler 1-2,Karaciğer Neoplazmları ve Hepatoselüler Kanser 1-2,Safra Kesesi ve Safra Yolları Neoplazmları,Pankreas Neoplazmları,Özofagus ve Mide Neoplazmları (İç Hastalıkları Listesinde Mevcut),Kolon ve Rektum Neoplazmları,Böbrek Fonksiyonlarının Değerlendirilmesi,Ödem,Akut Böbrek Hasarı 1,2,İdrar Oluşumu ve Böbrek Fonksiyonları,Renal Tubulointerstisyel Hastalıklar,Gebelik ve Böbrek,Glomerüler Hastalıkların Temel Özellikleri,Böbreğin Kistik Hastalıkları,Otoimmün Romatolojik Hastalıklar (SLE, Sjögren),Sistemik Vaskülitler,Otoenflamatuar Hastalıklar,Artritler,Spondilartritler,Romatoid Artrit; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Radyasyon Onkolojisi-Kanserde Radyoterapinin Yeri 1.2 | |
2 | Hematopoietik Sistem Muayenesi ve Hematopoez 1,2 | |
3 | Anemili Hastaya Yaklaşım 1,2 | |
4 | Kanama ve Pıhtılaşma Bozukluklarına Yaklaşım 1,2 | |
5 | Lenfadenomegali ve Splenomegalili Hastaya Yaklaşım, Lenfoproliferatif Hastalıklar 1,2 | |
6 | Lökosit Sayı ve Değişikliklerine Yaklaşım | |
7 | Hematolojik Habis Hastalıklara (Lösemi, Lenfoma, Myelom) Yaklaşım | |
8 | Kan Transfüzyonları | |
9 | Endokrinolojide Terminoloji ve Klinik Özellikler | |
10 | Yetişkinde Ön Hipofiz Hastalıkları | |
11 | Tiroid Hormon Sentezi ve İyot Eksikliği Hastalıkları | |
12 | Vitamin D Eksikliği ve Osteoporoz | |
13 | Hipoparatiroidi | |
14 | Adrenal Yetmezlik | |
15 | Diabetes Mellitus 1,2,3 | |
16 | DM:Akut ve Kronik Komplikasyonlar | |
17 | Lipid Metabolizma Bozuklukları | |
18 | Obezite ve Metabolik Sendrom | |
19 | Hipoglisemiler | |
20 | Diabetes İnsipitus | |
21 | Hirsutizm ve PCOS | |
22 | Sekonder Hipertansiyonu ve Feokromasitoma | |
23 | Geriatriye Giriş, Yaşlı Hastanın Değerlendirilmesi 1,2 | |
24 | Beslenme-Sağlıklı Beslenmenin Temel İlkeleri | |
25 | Besinler, Besin Grupları ve Beslenme Modelleri | |
26 | Beslenme ve Sağlıklı Arasındaki İlişki | |
27 | Yetersiz ve Dengesiz Beslenmenin Sağlık Üzere Olumsuz Etkileri | |
28 | GÖRH ve Özofajitler ve Hiatal Hernileri | |
29 | Özofagus Motilite Bozuklukları ve Akalazya | |
30 | Gastritler ve Peptik Ülser | |
31 | Üst ve Alt GIS Kanamalar | |
32 | İnflamatuar Barsak Hastalıkları 1-2 | |
33 | Fonksiyonel Barsak Hastalıkları | |
34 | Malabsorpsiyon Testleri | |
35 | Sprue ve Malabsorpsiyona Neden Olan Diğer Hastalıklar | |
36 | PHT | |
37 | Gastrointestinal Sistemin Polip ve Divertikülleri | |
38 | Gastrointestinal Sistem Hastalıklarında Semptomlar ve Tanı 1-2 | |
39 | Karaciğer Fonksiyon Testlerinin Değerlendirilmesi | |
40 | Asit Tanı-Ayırıcı Tanı, Klinik Özellikler | |
41 | Safra Yolu Hastalıkları, PSK | |
42 | Bazı Siroz Tipleri (Herediter Hemokromatozis, Wilson, AAT Eksikliği) | |
43 | Karaciğer Sirozunun Komplikasyonları 1-2 | |
44 | Kronik Viral Hepatitler | |
45 | Bazı Siroz Tipleri (OIH -PBS) | |
46 | Alkolik Karaciğer Hastalığı ve Alkol Dışı Karaciğer Yağlanması | |
47 | Pankreas Fonksiyon Testleri ve Pankreatitler 1-2 | |
48 | Karaciğer Neoplazmları ve Hepatoselüler Kanser 1-2 | |
49 | Safra Kesesi ve Safra Yolları Neoplazmları | |
50 | Pankreas Neoplazmları | |
51 | Özofagus ve Mide Neoplazmları (İç Hastalıkları Listesinde Mevcut) | |
52 | Kolon ve Rektum Neoplazmları | |
53 | Böbrek Fonksiyonlarının Değerlendirilmesi | |
54 | Ödem | |
55 | Akut Böbrek Hasarı 1,2 | |
56 | İdrar Oluşumu ve Böbrek Fonksiyonları | |
57 | Renal Tubulointerstisyel Hastalıklar | |
58 | Gebelik ve Böbrek | |
59 | Glomerüler Hastalıkların Temel Özellikleri | |
60 | Böbreğin Kistik Hastalıkları | |
61 | Otoimmün Romatolojik Hastalıklar (SLE, Sjögren) | |
62 | Sistemik Vaskülitler | |
63 | Otoenflamatuar Hastalıklar | |
64 | Artritler | |
65 | Spondilartritler | |
66 | Romatoid Artrit |
Kaynak |
Harrison Internal Medicine-İç hastalıkları Ders kitabı Uptodate veritabanı Greenspan : temel ve klinik endokrinoloji Ders sunumları PPT |
yok |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |