Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI-Senelik50+0-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Nalan KARABAYIR
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayhan TAŞTEKİN, Prof.Dr. Seniye Sema ANAK, Prof.Dr. Sedat OKTEM, Prof.Dr. Abdullah ERDEM, Prof.Dr. Celal AKDENİZ, Prof.Dr. Cihangir AKGÜN, Prof.Dr. Zeynep ATAY, Prof.Dr. İlke ÖZAHİ İPEK, Prof.Dr. Gökhan BAYSOY, Prof.Dr. Yasemin TOPÇU, Prof.Dr. Nalan KARABAYIR, Dr.Öğr.Üye. Remzi ERKESİM, Doç.Dr. Yöntem YAMAN, Dr.Öğr.Üye. Hülya BİLGEN, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇİFTÇİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocukların optimal büyüme ve gelişmeyi sağlayabilmesi ve çocukların önemli sağlık sorunları ile başa çıkabilmek için yeterli bilgi ve uygun becerileri elde etmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuklarda Hikaye Alma
Çocuklarda Fizik Muayene-1
Çocuklarda Fizik Muayene-2
Çocukluk Çağında Sağkalımın İlkeleri-Çocuk Sağlığı göstergeleri
Neonatolojiye giriş
Yenidoğan Sarılıkları -1
Yenidoğan Sarılıkları -2,Büyüme ve Gelişme -1
Büyüme ve Gelişme -2
Büyüme ve Gelişme-3 ,Hematolojik sistemde öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri
Kan Transfüzyonu
Lenfadenopati ve Karında kitle
Çocuklarda deri döküntüleri
Anemi,Kanama ve pıhtılaşma bozuklukları
Pediatride vital bulgular
,İmmunolojiye giriş-1
İmmunolojiye giriş-2
Aşırı duyarlılık reaksiyonları,Alerjik sistem hastalıklarında öykü ve fizik muayene,Endokrin hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri
Endokrin Sisteme Giriş ve Hipotalamus
Posterior Hipofiz ve Diabetes İnsipidus
Çocuklarda Kemik Sağlığı ve Osteoporoz; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuklarda Hikaye Alma
Çocuklarda Fizik Muayene-1
Çocuklarda Fizik Muayene-2
Çocukluk Çağında Sağkalımın İlkeleri-Çocuk Sağlığı göstergeleri
Neonatolojiye giriş
Yenidoğan Sarılıkları -1
Yenidoğan Sarılıkları -2
2Büyüme ve Gelişme -1
Büyüme ve Gelişme -2
Büyüme ve Gelişme-3
3Hematolojik sistemde öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri
Kan Transfüzyonu
Lenfadenopati ve Karında kitle
Çocuklarda deri döküntüleri
Anemi
4Kanama ve pıhtılaşma bozuklukları
Pediatride vital bulgular
5İmmunolojiye giriş-1
İmmunolojiye giriş-2
Aşırı duyarlılık reaksiyonları
6Alerjik sistem hastalıklarında öykü ve fizik muayene
7Endokrin hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri
Endokrin Sisteme Giriş ve Hipotalamus
Posterior Hipofiz ve Diabetes İnsipidus
Çocuklarda Kemik Sağlığı ve Osteoporoz
Kaynak
Nelson Textbook of Pediatrics Pediyatri 1-2, Prof. Dr. Olcay NEYZİ, Prof. Dr. Türkan ERTUĞRUL Çocuk Göğüs Hastalıkları- Prof. Dr. Elif Dağlı, Doç. Dr. Fazilet Karakoç

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI-Senelik50+0-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Nalan KARABAYIR
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayhan TAŞTEKİN, Prof.Dr. Seniye Sema ANAK, Prof.Dr. Sedat OKTEM, Prof.Dr. Abdullah ERDEM, Prof.Dr. Celal AKDENİZ, Prof.Dr. Cihangir AKGÜN, Prof.Dr. Zeynep ATAY, Prof.Dr. İlke ÖZAHİ İPEK, Prof.Dr. Gökhan BAYSOY, Prof.Dr. Yasemin TOPÇU, Prof.Dr. Nalan KARABAYIR, Dr.Öğr.Üye. Remzi ERKESİM, Doç.Dr. Yöntem YAMAN, Dr.Öğr.Üye. Hülya BİLGEN, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇİFTÇİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocukların optimal büyüme ve gelişmeyi sağlayabilmesi ve çocukların önemli sağlık sorunları ile başa çıkabilmek için yeterli bilgi ve uygun becerileri elde etmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuklarda Hikaye Alma
Çocuklarda Fizik Muayene-1
Çocuklarda Fizik Muayene-2
Çocukluk Çağında Sağkalımın İlkeleri-Çocuk Sağlığı göstergeleri
Neonatolojiye giriş
Yenidoğan Sarılıkları -1
Yenidoğan Sarılıkları -2,Büyüme ve Gelişme -1
Büyüme ve Gelişme -2
Büyüme ve Gelişme-3 ,Hematolojik sistemde öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri
Kan Transfüzyonu
Lenfadenopati ve Karında kitle
Çocuklarda deri döküntüleri
Anemi,Kanama ve pıhtılaşma bozuklukları
Pediatride vital bulgular
,İmmunolojiye giriş-1
İmmunolojiye giriş-2
Aşırı duyarlılık reaksiyonları,Alerjik sistem hastalıklarında öykü ve fizik muayene,Endokrin hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri
Endokrin Sisteme Giriş ve Hipotalamus
Posterior Hipofiz ve Diabetes İnsipidus
Çocuklarda Kemik Sağlığı ve Osteoporoz; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuklarda Hikaye Alma
Çocuklarda Fizik Muayene-1
Çocuklarda Fizik Muayene-2
Çocukluk Çağında Sağkalımın İlkeleri-Çocuk Sağlığı göstergeleri
Neonatolojiye giriş
Yenidoğan Sarılıkları -1
Yenidoğan Sarılıkları -2
2Büyüme ve Gelişme -1
Büyüme ve Gelişme -2
Büyüme ve Gelişme-3
3Hematolojik sistemde öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri
Kan Transfüzyonu
Lenfadenopati ve Karında kitle
Çocuklarda deri döküntüleri
Anemi
4Kanama ve pıhtılaşma bozuklukları
Pediatride vital bulgular
5İmmunolojiye giriş-1
İmmunolojiye giriş-2
Aşırı duyarlılık reaksiyonları
6Alerjik sistem hastalıklarında öykü ve fizik muayene
7Endokrin hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri
Endokrin Sisteme Giriş ve Hipotalamus
Posterior Hipofiz ve Diabetes İnsipidus
Çocuklarda Kemik Sağlığı ve Osteoporoz
Kaynak
Nelson Textbook of Pediatrics Pediyatri 1-2, Prof. Dr. Olcay NEYZİ, Prof. Dr. Türkan ERTUĞRUL Çocuk Göğüs Hastalıkları- Prof. Dr. Elif Dağlı, Doç. Dr. Fazilet Karakoç

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07