Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ-Senelik151+58-14
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Alper ATASEVER
Dersin YardımcılarıSnell's Clinical Neuroanatomy, Moore Klinik Anatomi
Dersin AmacıKas, sinir sistemi ve duyu organları, dolaşım, solunum, sindirim, ürogenital sistemlerin anatomisi hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yapmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Endokrin sistem, Böbrek ve üreter anatomisi, Mesane ve üretra anatomisi, Pelvis damarları,Kadın genital sistem anatomisi,Sinir sistemi hakında genel bilgi, Fossa axillaris, Plexus brachialis,Sinir sistemine giriş, Medulla spinalis, Çıkan-İnen yollar, Medulla spinalis sendromları,Brakiyal pleksusun klinik anatomisi, Lumbal ve sakral pleksus,Plexus lumbalis ve plexus sacralis’in klinik anatomisi, Plexus cervicalis
,Beyin sapı, Kranial sinirler 1-6,Kranial sinirler 7-12,, Diencephalon, Cerebellum, Limbik sistem, Telencephalon,Beyin ventrikülleri, BOS, MSS zarları ,Beyin venöz sinüsleri, Serebrovasküler hastalıklar, Beyin sapı sendromları,MSS damarları,Kardiyovasküler sistem giriş, Perikardium ve kalp, Lenfatik sistem, Thorax duvarı,Baş-boyun arterleri,Otonom sinir sistemi,Baş-boyun venleri, Boyun üçgenleri, Fossa infratemporalis, Fossa pterygopalatina ve içerikleri, Baş-boyun-gövde ve ekstremite lenfatikleri,Mediastinum, Diaphragma, Aorta thoracica, Azygos sistemi,Burun boşluğu paranasal sinuslar, Larynx, Trachea, Pleura, Akciğerler,Ağız boşluğu ve Tükürük bezleri, Karın ön duvarı ve canalis inguinalis, Pharynx, Oesophagus, Mide, İnce bağırsak, Kalın bağırsak, Periton, Karaciğer, safra kesesi ve safra yolları,Abdomen arterleri ve sinirleri, Pankreas ve dalak, Portal sistem,Erkek genital sistem anatomisi,Pelvis-perineum anatomisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.1.İskelet kasları anatomisini tanır11, 5, 9A, D
1. Kas, sinir sistemi ve duyu organları, dolaşım, solunum, sindirim, ürogenital sistemler ile ilgili temel terim ve oluşumları açıklayabilecektir.11, 5, 9A, D
1.1. İskelet kaslarını ve sinirlerini tanır ve gösterir11, 5, 9A, D
1.2. Sinir sistemi ve duyu organları ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir11, 5, 9A, D
1.3. Dolaşım sistemi ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir11, 5, 9A, D
1.4. Solunum sistemi ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir11, 5, 9A, D
1.5. Sindirim sistemi ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir11, 5, 9A, D
1.6. Ürogenital sistem ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir11, 5, 9A, D
2. İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklayabilecek ve ilişkilendirebilecektir11, 5, 9A, D
2.2. Sinir sistemi ve duyu organlarının anatomisini açıklar ve yorumlar11, 5, 9A, D
2.3. Dolaşım sistemi anatomisini tanır11, 5, 9A, D
2.4. Solunum sistemi anatomisini tanır11, 5, 9A, D
2.5. Sindirim sistemi anatomisini tanır11, 5, 9A, D
2.6. Ürogenital sistem anatomisini ayırt eder11, 5, 9A, D
3. İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapabilecektir.11, 5, 9A, D
3.1. Bütün iskelet kaslarını tanır, fonksiyonlarını açıklar11, 5, 9A, D
3.2. Merkezi ve periferik sinir sistemleri ile otonom sinir sistemine ve duyu organlarına ait oluşumları tanır11, 5, 9A, D
3.3. Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir11, 5, 9A, D
3.4. Üst ve alt solunum yolu organlarını gösterir11, 5, 9A, D
3.5. Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir11, 5, 9A, D
3.6. Böbrek, mesane, üreter ve üretrayı ayırt eder, erkek ve kadın genital organlarını karşılaştırır11, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Endokrin sistem, Böbrek ve üreter anatomisi, Mesane ve üretra anatomisi, Pelvis damarları
0Kadın genital sistem anatomisi
1Sinir sistemi hakında genel bilgi, Fossa axillaris, Plexus brachialis
2Sinir sistemine giriş, Medulla spinalis, Çıkan-İnen yollar, Medulla spinalis sendromları
4Brakiyal pleksusun klinik anatomisi, Lumbal ve sakral pleksus
5Plexus lumbalis ve plexus sacralis’in klinik anatomisi, Plexus cervicalis
6Beyin sapı, Kranial sinirler 1-6
7Kranial sinirler 7-12,
8 Diencephalon, Cerebellum, Limbik sistem, Telencephalon
9Beyin ventrikülleri, BOS, MSS zarları
10Beyin venöz sinüsleri, Serebrovasküler hastalıklar, Beyin sapı sendromları
11MSS damarları
11Kardiyovasküler sistem giriş, Perikardium ve kalp, Lenfatik sistem, Thorax duvarı
12Otonom sinir sistemi
12Baş-boyun arterleri
13Baş-boyun venleri, Boyun üçgenleri, Fossa infratemporalis, Fossa pterygopalatina ve içerikleri, Baş-boyun-gövde ve ekstremite lenfatikleri
14Mediastinum, Diaphragma, Aorta thoracica, Azygos sistemi
15Burun boşluğu paranasal sinuslar, Larynx, Trachea, Pleura, Akciğerler
16Ağız boşluğu ve Tükürük bezleri, Karın ön duvarı ve canalis inguinalis, Pharynx, Oesophagus, Mide, İnce bağırsak, Kalın bağırsak, Periton, Karaciğer, safra kesesi ve safra yolları
17Abdomen arterleri ve sinirleri, Pankreas ve dalak, Portal sistem
19Erkek genital sistem anatomisi
21Pelvis-perineum anatomisi
Kaynak
Öğrenciye verilir
-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Seventh ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 2013 - Drake, Richard, A. Wayne Vogl, and Adam WM Mitchell. Gray's anatomy for students. Elsevier Health Sciences, 2014. -Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997: 268. -Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994: 165.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati703210
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler205100
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı10440
Genel Sınav ve Hazırlığı20480
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)430
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(430/30)14
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ-Senelik151+58-14
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Alper ATASEVER
Dersin YardımcılarıSnell's Clinical Neuroanatomy, Moore Klinik Anatomi
Dersin AmacıKas, sinir sistemi ve duyu organları, dolaşım, solunum, sindirim, ürogenital sistemlerin anatomisi hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yapmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Endokrin sistem, Böbrek ve üreter anatomisi, Mesane ve üretra anatomisi, Pelvis damarları,Kadın genital sistem anatomisi,Sinir sistemi hakında genel bilgi, Fossa axillaris, Plexus brachialis,Sinir sistemine giriş, Medulla spinalis, Çıkan-İnen yollar, Medulla spinalis sendromları,Brakiyal pleksusun klinik anatomisi, Lumbal ve sakral pleksus,Plexus lumbalis ve plexus sacralis’in klinik anatomisi, Plexus cervicalis
,Beyin sapı, Kranial sinirler 1-6,Kranial sinirler 7-12,, Diencephalon, Cerebellum, Limbik sistem, Telencephalon,Beyin ventrikülleri, BOS, MSS zarları ,Beyin venöz sinüsleri, Serebrovasküler hastalıklar, Beyin sapı sendromları,MSS damarları,Kardiyovasküler sistem giriş, Perikardium ve kalp, Lenfatik sistem, Thorax duvarı,Baş-boyun arterleri,Otonom sinir sistemi,Baş-boyun venleri, Boyun üçgenleri, Fossa infratemporalis, Fossa pterygopalatina ve içerikleri, Baş-boyun-gövde ve ekstremite lenfatikleri,Mediastinum, Diaphragma, Aorta thoracica, Azygos sistemi,Burun boşluğu paranasal sinuslar, Larynx, Trachea, Pleura, Akciğerler,Ağız boşluğu ve Tükürük bezleri, Karın ön duvarı ve canalis inguinalis, Pharynx, Oesophagus, Mide, İnce bağırsak, Kalın bağırsak, Periton, Karaciğer, safra kesesi ve safra yolları,Abdomen arterleri ve sinirleri, Pankreas ve dalak, Portal sistem,Erkek genital sistem anatomisi,Pelvis-perineum anatomisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.1.İskelet kasları anatomisini tanır11, 5, 9A, D
1. Kas, sinir sistemi ve duyu organları, dolaşım, solunum, sindirim, ürogenital sistemler ile ilgili temel terim ve oluşumları açıklayabilecektir.11, 5, 9A, D
1.1. İskelet kaslarını ve sinirlerini tanır ve gösterir11, 5, 9A, D
1.2. Sinir sistemi ve duyu organları ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir11, 5, 9A, D
1.3. Dolaşım sistemi ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir11, 5, 9A, D
1.4. Solunum sistemi ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir11, 5, 9A, D
1.5. Sindirim sistemi ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir11, 5, 9A, D
1.6. Ürogenital sistem ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir11, 5, 9A, D
2. İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklayabilecek ve ilişkilendirebilecektir11, 5, 9A, D
2.2. Sinir sistemi ve duyu organlarının anatomisini açıklar ve yorumlar11, 5, 9A, D
2.3. Dolaşım sistemi anatomisini tanır11, 5, 9A, D
2.4. Solunum sistemi anatomisini tanır11, 5, 9A, D
2.5. Sindirim sistemi anatomisini tanır11, 5, 9A, D
2.6. Ürogenital sistem anatomisini ayırt eder11, 5, 9A, D
3. İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapabilecektir.11, 5, 9A, D
3.1. Bütün iskelet kaslarını tanır, fonksiyonlarını açıklar11, 5, 9A, D
3.2. Merkezi ve periferik sinir sistemleri ile otonom sinir sistemine ve duyu organlarına ait oluşumları tanır11, 5, 9A, D
3.3. Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir11, 5, 9A, D
3.4. Üst ve alt solunum yolu organlarını gösterir11, 5, 9A, D
3.5. Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir11, 5, 9A, D
3.6. Böbrek, mesane, üreter ve üretrayı ayırt eder, erkek ve kadın genital organlarını karşılaştırır11, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Endokrin sistem, Böbrek ve üreter anatomisi, Mesane ve üretra anatomisi, Pelvis damarları
0Kadın genital sistem anatomisi
1Sinir sistemi hakında genel bilgi, Fossa axillaris, Plexus brachialis
2Sinir sistemine giriş, Medulla spinalis, Çıkan-İnen yollar, Medulla spinalis sendromları
4Brakiyal pleksusun klinik anatomisi, Lumbal ve sakral pleksus
5Plexus lumbalis ve plexus sacralis’in klinik anatomisi, Plexus cervicalis
6Beyin sapı, Kranial sinirler 1-6
7Kranial sinirler 7-12,
8 Diencephalon, Cerebellum, Limbik sistem, Telencephalon
9Beyin ventrikülleri, BOS, MSS zarları
10Beyin venöz sinüsleri, Serebrovasküler hastalıklar, Beyin sapı sendromları
11MSS damarları
11Kardiyovasküler sistem giriş, Perikardium ve kalp, Lenfatik sistem, Thorax duvarı
12Otonom sinir sistemi
12Baş-boyun arterleri
13Baş-boyun venleri, Boyun üçgenleri, Fossa infratemporalis, Fossa pterygopalatina ve içerikleri, Baş-boyun-gövde ve ekstremite lenfatikleri
14Mediastinum, Diaphragma, Aorta thoracica, Azygos sistemi
15Burun boşluğu paranasal sinuslar, Larynx, Trachea, Pleura, Akciğerler
16Ağız boşluğu ve Tükürük bezleri, Karın ön duvarı ve canalis inguinalis, Pharynx, Oesophagus, Mide, İnce bağırsak, Kalın bağırsak, Periton, Karaciğer, safra kesesi ve safra yolları
17Abdomen arterleri ve sinirleri, Pankreas ve dalak, Portal sistem
19Erkek genital sistem anatomisi
21Pelvis-perineum anatomisi
Kaynak
Öğrenciye verilir
-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Seventh ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 2013 - Drake, Richard, A. Wayne Vogl, and Adam WM Mitchell. Gray's anatomy for students. Elsevier Health Sciences, 2014. -Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997: 268. -Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994: 165.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07