Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ | - | Senelik | 106+32 | - | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilal Ersen KERMAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilal Ersen KERMAN, Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersin Yardımcıları | Bilal Kerman, Seda Karabulut |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin derse dair temel teorileri bilmeleri ve laboratuvar becerilerini edinmeleridir. Öğrenciler: - Sağlıklı insan vücudunun mikroskobik anatomisini ayırt edebilecek - organ düzeyinde mikroskobik morfoloji ve işlevleri ilişkilendirebilecek - hücre biyolojisi, histoloji ve embriyonik gelişim ile hastalıklar arasında bağlantı kurar - embriyonik ve fetal yaşam sürecinin belirli aşamalarında organlarda meydana gelen yapı ve işlev değişimlerini açıklar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; konjenital malformasyonlar,Histopatoloji,Vücut boşlukları,Diyafram ve vücut boşluklarının embriyonik gelişimleri,Baş ve boyun embriyolojisi,Kas-iskelet sistemi embriyolojisi,Ekstremite gelişimi,Kanın histolojisi,Hematopoezis,9 kardiyovasküler sistem histolojisi,deri histolojisi,deri ve ekleri gelişimi,10. kardiyovasküler sistem embriyolojisi,11. lenfoid sistem histolojisi,12 lenfoid sistem embriyolojisi,13. solunum sistemi histolojisi,14. solunum sistemi embriyolojisi,15. sindirim sistemi histolojisi: ağız boşluğu,16. sindirim sistemi histolojisi: sindirim kanalı,17. sindirim sistemi histolojisi: sindirim kanalına bağlı bezler,18. sindirim sistemi embriyolojisi,19. integümenter sistem histolojisi,20. integümenter sistem embriyolojisi,21. sinir sistemi histolojisi ve embriyolojisi,22. özelleşmiş duyuların histolojisi ve embriyolojisi,Sindirim Sistemi Histolojisi,Sindirim Bezleri Histolojisi,Sindirim Sistemi Embriyolojisi,Endokrin sistem histoloji,Endokrin sistem embriyolojisi,Üriner sistem histolojisi,Üriner sistem embriyolojisi,Dişi genital sistem histolojisi, Erkek genital sistem histolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Anlama | A | |
1.1. organ sistemlerinin genel sınıflandırmasını yapar | A | |
1.2. özelleşmiş dokular ve bu dokulara ait hücrelerin morfoloji ve işlevlerini açıklar | A | |
1.3. farklı hücreleri birbirinden ayırt eder | 17 | |
1.4. hücrelerin kökenini tanır | A | |
1.5 farklı dokuların mikro-yapı ve işlevlerini anlatır | A | |
1.6 farklı dokuları oluşturan çeşitli hücreler arasındaki ayırt edici noktaları ve ince-yapıyı anlatır. | 17 | |
1.7 doku ve orga sistemlerinin histogenezlerini açıklar | A | |
1.8 immün sistem ait hücreleri ve bu hücrelerin immün yanıttaki görevlerini açıklar | A | |
1.9 teratojenleri sınfılandırır ve konjenital malformasyonlar ile ilişkilendirir | A | |
1.10 intrauterin yaşamda şekillenen tüm organ sistemlerinin oluşum süreçlerini açıklar | A | |
1.11 embriyonik gelişimin klinik yönlerini sınıflandırır | A | |
2. UYGULAMA-BECERİ | ||
2.1 çeşitli dokulardaki farklı hücre tiplerini belirlemek için mikroskop fiziği prensiplerini kullanır | 17 | |
2.2 elektron mikrograflarını değerlendirir | 17 | |
2.3 çeşitli dokularda uygun boyama metotlarını ayırt eder | 17 | |
2.4 farklı histolojik preparatları ayırt eder | 17 | |
2.5 çeşitli sistemlere ait farklı dokuların histolojik preparatlarını ayırt eder | 17 |
Öğretim Yöntemleri: | 17: Deney yapma Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | konjenital malformasyonlar | |
2 | Histopatoloji | |
3 | Vücut boşlukları | |
4 | Diyafram ve vücut boşluklarının embriyonik gelişimleri | |
5 | Baş ve boyun embriyolojisi | |
6 | Kas-iskelet sistemi embriyolojisi | |
7 | Ekstremite gelişimi | |
8 | Kanın histolojisi | |
9 | Hematopoezis | |
10 | 9 kardiyovasküler sistem histolojisi | |
10 | deri histolojisi | |
11 | deri ve ekleri gelişimi | |
11 | 10. kardiyovasküler sistem embriyolojisi | |
12 | 11. lenfoid sistem histolojisi | |
13 | 12 lenfoid sistem embriyolojisi | |
14 | 13. solunum sistemi histolojisi | |
15 | 14. solunum sistemi embriyolojisi | |
16 | 15. sindirim sistemi histolojisi: ağız boşluğu | |
17 | 16. sindirim sistemi histolojisi: sindirim kanalı | |
18 | 17. sindirim sistemi histolojisi: sindirim kanalına bağlı bezler | |
19 | 18. sindirim sistemi embriyolojisi | |
20 | 19. integümenter sistem histolojisi | |
21 | 20. integümenter sistem embriyolojisi | |
22 | 21. sinir sistemi histolojisi ve embriyolojisi | |
23 | 22. özelleşmiş duyuların histolojisi ve embriyolojisi | |
24 | Sindirim Sistemi Histolojisi | |
25 | Sindirim Bezleri Histolojisi | |
26 | Sindirim Sistemi Embriyolojisi | |
27 | Endokrin sistem histoloji | |
28 | Endokrin sistem embriyolojisi | |
29 | Üriner sistem histolojisi | |
30 | Üriner sistem embriyolojisi | |
31 | Dişi genital sistem histolojisi | |
32 | Erkek genital sistem histolojisi |
Kaynak |
Gartner L.P., Hiatt J.L.: Color Text Book of Histology. Second ed. SAUNDERS. Moore K.M., Persaud T.V.N. Çev. Ed: Yıldırım M., Okar İ., Dalçık H. Klinik Yönleri ile İnsan Embriyolojisi. 6. Ed. NOBEL TIP Sadler T.W: Langman's Medical Embryology, Eleventh Edition. Lippincott Williams & Wilkins, USA Schoenwolf G.C.: Larsen’s Human Embryology. 4. Ed. CHURCHILL LIVINGSTONE ELSEVIER Stevens A., Human Histology, Third Ed. |
Junqueira L.C., Carneiro J. Çev. Ed: Aytekin Y, Solakoğlu S.: Temel Histoloji. NOBEL TIP Gartner L.P., Hiatt J.L.: Color Atlas of Histology, Fifth Edition. Lippincott Williams & Wilkins, USA Welsch U. Çev. Ed.: Tekelioğlu M.: Sobotta Histoloji Atlası. BETA Moore K.M., Persaud T.V.N. Çev. Ed: Yıldırım M., Okar İ., Dalçık H. Klinik Yönleri ile İnsan Embriyolojisi. 6. Ed. NOBEL TIP |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 37 | 2 | 74 | |||
Rehberli Problem Çözme | 8 | 8 | 64 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 4 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 6 | 30 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 5 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 10 | 60 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 10 | 20 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 304 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(304/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ | - | Senelik | 106+32 | - | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilal Ersen KERMAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilal Ersen KERMAN, Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersin Yardımcıları | Bilal Kerman, Seda Karabulut |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin derse dair temel teorileri bilmeleri ve laboratuvar becerilerini edinmeleridir. Öğrenciler: - Sağlıklı insan vücudunun mikroskobik anatomisini ayırt edebilecek - organ düzeyinde mikroskobik morfoloji ve işlevleri ilişkilendirebilecek - hücre biyolojisi, histoloji ve embriyonik gelişim ile hastalıklar arasında bağlantı kurar - embriyonik ve fetal yaşam sürecinin belirli aşamalarında organlarda meydana gelen yapı ve işlev değişimlerini açıklar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; konjenital malformasyonlar,Histopatoloji,Vücut boşlukları,Diyafram ve vücut boşluklarının embriyonik gelişimleri,Baş ve boyun embriyolojisi,Kas-iskelet sistemi embriyolojisi,Ekstremite gelişimi,Kanın histolojisi,Hematopoezis,9 kardiyovasküler sistem histolojisi,deri histolojisi,deri ve ekleri gelişimi,10. kardiyovasküler sistem embriyolojisi,11. lenfoid sistem histolojisi,12 lenfoid sistem embriyolojisi,13. solunum sistemi histolojisi,14. solunum sistemi embriyolojisi,15. sindirim sistemi histolojisi: ağız boşluğu,16. sindirim sistemi histolojisi: sindirim kanalı,17. sindirim sistemi histolojisi: sindirim kanalına bağlı bezler,18. sindirim sistemi embriyolojisi,19. integümenter sistem histolojisi,20. integümenter sistem embriyolojisi,21. sinir sistemi histolojisi ve embriyolojisi,22. özelleşmiş duyuların histolojisi ve embriyolojisi,Sindirim Sistemi Histolojisi,Sindirim Bezleri Histolojisi,Sindirim Sistemi Embriyolojisi,Endokrin sistem histoloji,Endokrin sistem embriyolojisi,Üriner sistem histolojisi,Üriner sistem embriyolojisi,Dişi genital sistem histolojisi, Erkek genital sistem histolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Anlama | A | |
1.1. organ sistemlerinin genel sınıflandırmasını yapar | A | |
1.2. özelleşmiş dokular ve bu dokulara ait hücrelerin morfoloji ve işlevlerini açıklar | A | |
1.3. farklı hücreleri birbirinden ayırt eder | 17 | |
1.4. hücrelerin kökenini tanır | A | |
1.5 farklı dokuların mikro-yapı ve işlevlerini anlatır | A | |
1.6 farklı dokuları oluşturan çeşitli hücreler arasındaki ayırt edici noktaları ve ince-yapıyı anlatır. | 17 | |
1.7 doku ve orga sistemlerinin histogenezlerini açıklar | A | |
1.8 immün sistem ait hücreleri ve bu hücrelerin immün yanıttaki görevlerini açıklar | A | |
1.9 teratojenleri sınfılandırır ve konjenital malformasyonlar ile ilişkilendirir | A | |
1.10 intrauterin yaşamda şekillenen tüm organ sistemlerinin oluşum süreçlerini açıklar | A | |
1.11 embriyonik gelişimin klinik yönlerini sınıflandırır | A | |
2. UYGULAMA-BECERİ | ||
2.1 çeşitli dokulardaki farklı hücre tiplerini belirlemek için mikroskop fiziği prensiplerini kullanır | 17 | |
2.2 elektron mikrograflarını değerlendirir | 17 | |
2.3 çeşitli dokularda uygun boyama metotlarını ayırt eder | 17 | |
2.4 farklı histolojik preparatları ayırt eder | 17 | |
2.5 çeşitli sistemlere ait farklı dokuların histolojik preparatlarını ayırt eder | 17 |
Öğretim Yöntemleri: | 17: Deney yapma Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | konjenital malformasyonlar | |
2 | Histopatoloji | |
3 | Vücut boşlukları | |
4 | Diyafram ve vücut boşluklarının embriyonik gelişimleri | |
5 | Baş ve boyun embriyolojisi | |
6 | Kas-iskelet sistemi embriyolojisi | |
7 | Ekstremite gelişimi | |
8 | Kanın histolojisi | |
9 | Hematopoezis | |
10 | 9 kardiyovasküler sistem histolojisi | |
10 | deri histolojisi | |
11 | deri ve ekleri gelişimi | |
11 | 10. kardiyovasküler sistem embriyolojisi | |
12 | 11. lenfoid sistem histolojisi | |
13 | 12 lenfoid sistem embriyolojisi | |
14 | 13. solunum sistemi histolojisi | |
15 | 14. solunum sistemi embriyolojisi | |
16 | 15. sindirim sistemi histolojisi: ağız boşluğu | |
17 | 16. sindirim sistemi histolojisi: sindirim kanalı | |
18 | 17. sindirim sistemi histolojisi: sindirim kanalına bağlı bezler | |
19 | 18. sindirim sistemi embriyolojisi | |
20 | 19. integümenter sistem histolojisi | |
21 | 20. integümenter sistem embriyolojisi | |
22 | 21. sinir sistemi histolojisi ve embriyolojisi | |
23 | 22. özelleşmiş duyuların histolojisi ve embriyolojisi | |
24 | Sindirim Sistemi Histolojisi | |
25 | Sindirim Bezleri Histolojisi | |
26 | Sindirim Sistemi Embriyolojisi | |
27 | Endokrin sistem histoloji | |
28 | Endokrin sistem embriyolojisi | |
29 | Üriner sistem histolojisi | |
30 | Üriner sistem embriyolojisi | |
31 | Dişi genital sistem histolojisi | |
32 | Erkek genital sistem histolojisi |
Kaynak |
Gartner L.P., Hiatt J.L.: Color Text Book of Histology. Second ed. SAUNDERS. Moore K.M., Persaud T.V.N. Çev. Ed: Yıldırım M., Okar İ., Dalçık H. Klinik Yönleri ile İnsan Embriyolojisi. 6. Ed. NOBEL TIP Sadler T.W: Langman's Medical Embryology, Eleventh Edition. Lippincott Williams & Wilkins, USA Schoenwolf G.C.: Larsen’s Human Embryology. 4. Ed. CHURCHILL LIVINGSTONE ELSEVIER Stevens A., Human Histology, Third Ed. |
Junqueira L.C., Carneiro J. Çev. Ed: Aytekin Y, Solakoğlu S.: Temel Histoloji. NOBEL TIP Gartner L.P., Hiatt J.L.: Color Atlas of Histology, Fifth Edition. Lippincott Williams & Wilkins, USA Welsch U. Çev. Ed.: Tekelioğlu M.: Sobotta Histoloji Atlası. BETA Moore K.M., Persaud T.V.N. Çev. Ed: Yıldırım M., Okar İ., Dalçık H. Klinik Yönleri ile İnsan Embriyolojisi. 6. Ed. NOBEL TIP |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |